12 نکته مهم که باید برای داشتن موهای براق و سالم بدانید

به گزارش فدایی داری، پیدا کردن یک روتین بی نقص و عالی برای داشتن موهای براق و سالم، می تواند کار بسیار سختی باشد و حتی ممکن است تا مد ت ها نتوانید جواب خوبی برای سوالات خود درباره این موضوع پیدا کنید. این روتین می تواند با توجه به عواملی مانند نوع موهای شما و روش هایتان برای مراقبت از آن ها دچار تغییر گردد، بنابراین امکان این که بتوان استفاده از چند محصول یا انجام یک سری کار را به همه افراد پیشنهاد کرد، وجود ندارد.

12 نکته مهم که باید برای داشتن موهای براق و سالم بدانید

اگر موهای کدر و خشکی دارید، ابتدا باید در پی علت به وجود آمدن این مشکل بگردید تا در مرحله بعد، برای آن راهکار پیدا کنید. کدر شدن موها می تواند به عوامل متعددی مانند خشکی سر، استفاده بیش از حد از محصولات مراقبت از مو، عوامل محیطی، تغذیه نامناسب یا آسیب های شیمیایی مرتبط باشد. خبر خوب اینجا است که شما می توانید با صبر داشتن و انجام یک سری از کارها این عوامل را به تدریج از بین ببرید یا تاثیرشان را کمتر کنید.

در این مقاله از فدایی داری مگ به معرفی 12 نکته مهم و طلایی برای داشتن موهای براق و سالم می پردازیم. با ما همراه باشید.

1. موهایتان را بیش از حد شست وشو ندهید

هر فردی ممکن است در فواصل زمانی مختلف اقدام به شستن موهای خود بکند، اما حقیقت این است که شست وشوی بیش از مقدار موها می تواند باعث کدر و خشک شدن آن ها گردد. به طور کلی پیشنهاد می کنیم که هر روز موهایتان را نشویید و میان شست وشوی آن ها کمی وقفه بیاندازید. این موضوع شاید برای کسانی که موهای چربی دارند سخت به نظر برسد. به این دسته از افراد توصیه می کنیم از شامپوهای خشک استفاده نمایند. اگر می خواهید چرب بودن موهایتان دیده نگردد می توانید آن ها را به شیوه ای استایل کنید که روغنی بودنشان تعیین نباشد.

2. از شامپوهای براق نماینده مو بهره ببرید

شما می توانید با یک یا دو بار استفاده از شامپوی براق نماینده مو، پوست سر و ساقه موهایتان را از آلودگی، چربی یا هر چیز دیگری که باعث براق نشدن موها می گردد، پاکسازی کنید. استفاده بیش از حد از محصولات حالت دهنده مو یا عدم شست وشوی صحیح موها می تواند منجر به باقی ماندن بخشی از همان محصولات روی سر گردد؛ این موضوع یکی از عوامل از دست دادن موهای براق و سالم است. با اضافه کردن شامپوی براق نماینده مو به روتین ماهانه خود، می توانید از کدری و بی جان شدن موهایتان جلوگیری کنید و سلامت پوست سر خود را بازگردانید.

3. از اهمیت ویتامین ها غافل نشوید

یکی از مهم ترین کارهایی که برای داشتن موی براق و سالم هرگز از قلم نیاندازید، خوردن قرص های ویتامین (البته در صورت احتیاج) یا غذاهایی است که مواد مغذی مورد احتیاج بدنتان را به شما می رسانند. علاوه بر این، مصرف مولتی ویتامین می تواند سلامت دیگر بخش های بدنتان را تضمین کند و برای مثال رشد مو، سلامت پوست و استحکام ناخن های شما را افزایش دهد. از قلم نیاندازید که هر مولتی ویتامینی برای شما مناسب نیست و برای جلوگیری از بروز مشکل، باید با یک متخصص پوست و مو درباره آن مشورت کنید.

4. از روغن های مو بهره ببرید

شما می توانید برای درخشان شدن موهایتان از محصولات براق نماینده مو که بیشتر جنبه آرایشی و زیبایی دارند بهره ببرید. روغن های مو هم یکی از آن محصولاتی هستند که می توانند ظاهر موهای شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد و به تغذیه آن ها و پوست سر یاری کند. پیشنهاد می کنیم برای حالت دهی موهایتان از روغن آرگان یا روغن نارگیل بهره ببرید تا از زیبایی و درخشندگی آن ها خود لذت ببرید. البته لازم به ذکر است که، استفاده بیش از حد از این روغن ها باعث افزایش چربی سر شما می گردد؛ به همین علت بهتر است برای بکارگیری آن ها یک برنامه منظم داشته باشید.

5. مصرف مواد غذایی مقوی را از قلم نیاندازید

اگر می خواهید موهای مجذوب کننده و درخشانی داشته باشید، باید مواد مغذی مورد احتیاج بدن برای تقویت تار موها را به آن برسانید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متشکل از انواع میوه ها، سبزیجات و پروتئین برای حفظ سلامت کلی مو مهم است. غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، مانند ماهی قزل آلا، آووکادو و بادام به براق شدن موهای شما یاری فوق العاده ای می نمایند. دنبال کردن یک سبک زندگی سالم و به دور از استرس در کنار رژیم غذایی مناسب، کلید داشتن موهای براق و سالم است. پس دفعه بعدی که خواستید به فروشگاه مواد غذایی بروید، با دقت به مواد مغذی مورد احتیاج بدنتان خرید کنید.

6. استفاده مکرر از محصولات شیمیایی را متوقف کنید

حقیقت این است که استفاده بیش از مقدار از محصولاتی مانند رنگ موها، صاف نماینده ها یا فِرنماینده ها، به کوتیکول (Cuticle) مو آسیب می زند و باعث کدری و از بین رفتن درخشش و زیبایی طبیعی آن ها می گردد. بهتر است در امتحان کردن این روش ها زیاده روی نکنید و حتما برای انجامشان به یک آرایشگر موی حرفه ای و قابل اعتماد مراجعه کنید. طولانی تر کردن فواصل زمانی میان استفاده از این روش ها می تواند تا حد زیادی از آسیب تماشا موهای براق و سالم شما جلوگیری کند. یکی از راه های آسان مراقبت از مو در حین انجام این کارها، استفاده از ماسک موی مرطوب نماینده است که به ترمیم مو و بازگردانی مواد مغذی از دسته رفته آن یاری شایانی می نماید.

7. از خدمات حرفه ای رنگ مو بهره ببرید

استفاده از خدمات حرفه ای رنگ مو می تواند به درخشان تر شدن موهای شما یاری کند. اگر رنگ کردن مو به صورت حرفه ای صورت بگیرد، سلامت مو آسیبی نمی بیند. علاوه بر این، اگر تکنیک های رنگ کردن مو به درستی اعمال شوند، درخشش مو خدشه دار نمی گردد. با این وجود، یاری گرفتن از افراد متخصص در زمینه رنگ کردن مو برای تشخیص دادن رنگ ایدئال طبق حجم، بافت و طول موها همواره ایده منطقی تری است.

8. به سراغ روش های درمانی سالن های آرایشی بروید

راه های بسیاری زیادی برای بازگردانی زیبایی و درخشندگی موهای آسیب دیده ابداع شده است. دفعه بعدی که سری به یک سالن آرایشی زدید، درباره روش های درمان خشکی و کدری مو از آن ها بپرسید. خدماتی مانند نرم نمایندگی طولانی مدت مو می توانند تار موهای شما را تا حد زیادی تقویت نمایند. پیشنهاد می گردد پیش از انجام هر کاری ابتدا با چند متخصص مشورت کنید و نظر افرادی که از آن روش ها استفاده نموده اند را بپرسید.

9. موهایتان را به طور منظم کوتاه کنید

برای داشتن موهای براق و خوش حالت باید برای کوتاهی موهای خود یک برنامه منظم داشته باشید. موهای صاف و براق، تنها با داشتن تار موهای قوی به دست می آیند و هیچ کاری بیشتر از گرفتن موخوره هایتان نمی تواند به قوی شدن موها یاری کند. برای این کار بهتر است رشد موهایتان را به خوبی زیر نظر بگیرید و شرایط آن ها را دائما آنالیز نمایید. به یاد داشته باشید که، بهتر است برای انجام این کار به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه نمایید تا علاوه بر مشورت با آن ها، از پیش آمدن مسائل غیرقابل پیش بینی جلوگیری کنید.

10. روی روبالشتی های ابریشمی بخوابید

اگر می خواهید موهای براق و سالمی داشته باشید، بهتر است به سراغ خرید یک روبالشتی ابریشمی بروید و مراقبت از موی خود را وارد مرحله تازهتری کنید. در واقع، پارچه ابریشم برای قرار گرفتن در نزدیکی موها بسیار مناسب است؛ چرا که بافت نرم تری دارد و از شکستگی و وز شدن موها جلوگیری می نماید. این کار، راحت ترین راه حل ممکن برای داشتن موهای درخشان، بدون اضافه کردن مراحل تازه به روتین مراقبتی خود است. روبالشتی های ابریشمی به حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از مسائلی مانند خشکی و آکنه پوستی یاری می نماید. این یعنی شما با خرید یک روبالشتی ابریشمی هم از موها و هم از پوست خود مراقبت خواهید کرد.

11. استفاده از دستگاه بخور مو را امتحان کنید

کلید داشتن موهای براق و ابریشمی حفظ رطوبت آن ها است و استفاده از یک دستگاه بخور مو می تواند به جلوگیری از خشک شدن بیش از حد موها، به ویژه در فصل زمستان، جلوگیری کند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دائما با خشکی پوست و مو مشکل دارند، پیشنهاد می کنیم با مشورت با یک متخصص، به سراغ امتحان دستگاه بخور مو بروید. این کار، تا حد زیادی کدری و خشکی موهایتان را از بین می برد و درخشندگی آن ها را باز می گرداند. لازم به ذکر است که، دستگاه بخور مو علاوه بر براق کردن موها به افزایش کیفیت خواب، کاهش حساسیت های فصلی و همینطور خروپف یاری می نماید.

12. استفاده از محصولات محافظ حرارتی را از قلم نیاندازید

یکی از دلایل اصلی کدر شدن موها، استفاده بیش از حد از دستگاه هایی مانند اتوی مو یا سشوار است. درست است که بعضی از افراد نمی توانند انجام این کار را از روتین خود حذف نمایند، اما باید به این نکته هم توجه کنید که استفاده کنترل نشده از این دستگاه ها، موهای شما را در معرض آسیب قرار می دهد و باعث از بین رفتن درخشندگی و زیبایی آن ها می گردد. این موضوع برای افرادی که تار موهای نازک تری دارند از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. برای این که تا حد زیادی از این اتفاق پیشگیری کنید، می توانید از محصولات محافظ حرارتی بهره ببرید تا از موهای براق و سالمی که در حال حاضر دارید در برابر گرما و آسیب محافظت کنید. این کار در دراز مدت از سلامتی موهای شما مراقبت می نماید و باعث درخشندگی آن ها می گردد.

سخن پایانی

دلایل و عوامل بسیار زیادی می توانند باعث کدری و خشکی موهای شما شوند؛ اما خوشبختانه به همان مقدار هم راهکار برای از بین بردن این دسته از مسائل وجود دارد. بعضی از آن ها مانند کوتاهی مو و استفاده از روغن های براق نماینده بیشتر جنبه زیبایی دارند، درحالیکه کارهایی مانند مصرف مولتی ویتامین و اصلاح رژیم غذایی به تقویت تار موها از درون و در نتیجه درخشان شدن ظاهر آن ها یاری می نمایند. این که کدام روش را انتخاب می کنید مهم نیست، چرا که با داشتن کمی اطلاعات درباره علت خشکی موهای خود می توانید از تمامی روش ها، برای بازگرداندن درخشندگی آن ها بهره ببرید.

منبع: Byrdie

منبع: دیجیکالا مگ

به "12 نکته مهم که باید برای داشتن موهای براق و سالم بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 نکته مهم که باید برای داشتن موهای براق و سالم بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید