3 هزار پرونده شکایت از گرانفروشی خودروسازان مونتاژی در جریان است

به گزارش فدایی داری، به بیان شورای رقابت، تا به امروز 3 هزار پرونده شکایت از گرانفروشی خودروسازان مونتاژی ثبت شده است. بر این اساس متقاضیان خودرو در طرح های یکپارچه فروش در صورت مطالبه مبلغ بیش از قیمت اعلامی به وسیله شورای رقابت، می توانند با مراجعه به سازمان حمایت، شکایت از گرانفروشی خودروسازان مونتاژی را ثبت نمایند.

3 هزار پرونده شکایت از گرانفروشی خودروسازان مونتاژی در جریان است

بیت ران - سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام آمادگی کامل برای رسیدگی و انعکاس تخلفات اجرا شده و تعامل بیش از بیش با کلیه دستگاه از جمله سازمان تعزیرات را اعلام نمود.

این سازمان در پاسخ به موضوعات مطرح شده به وسیله سازمان تعزیرات حکومتی در مورد عملکرد شرکت های خودروساز مونتاژی این موارد را اعلام کرد.

1- با عنایت به ابلاغ قیمت شرکت های خودروساز مونتاژی از تاریخ 1402/02/16 به وسیله شورای رقابت، متقاضیان می توانند با ارائه شکایت مستند به قرارداد منعقده پس از تاریخ مذکور با قیمت های بالاتر از قیمت ابلاغی به ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان ها، نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

بدیهی است به همین دلیل آنالیز و کارشناسی لازم معمول و اقدامات قانونی به وسیله ادارات کل استانی در چارچوب آئین نامه های مربوطه انجام می پذیرد.

2- با توجه به عدم مشخص تکلیف مقطع زمانی قبل از تاریخ ابلاغیه فوق الذکر، موضوع از شورای رقابت استعلام گشت که پس از اعلام نظر آن شورا، اقدامات لازم بر این اساس انجام خواهد شد.

3- آن دسته از متقاضیانی که بر اساس سامانه یکپارچه فروش، اولویت تحویل آنها فصل بهار بود و تا به امروز دعوتنامه ای از ناحیه شرکت های خودروساز برای ایشان صادر نشده است، نیز می توانند با ارائه شکواییه و مستندات مربوطه به ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان ها نسبت به انعکاس و پیگیری شکواییه خود اقدام کنند.

قابل توجه متقاضیان اولویت تابستان

4- شرکت های تولیدکننده مکلف اند در مورد آن دسته از متقاضیانی که اولویت آنها فصل تابستان در نظر گرفته شد، نسبت به صدور دعوتنامه بر اساس قیمت های مصوب اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم صدور دعوتنامه، متقاضیان می توانند نسبت به پیگیری موضوع و طرح شکایت به وسیله اداره کل استان اقدام کنند.

5- ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان ها آماده دریافت شکایات موضوع موارد فوق الذکر بوده که پس از آنالیز اولیه و به منظور تسریع در رسیدگی، بایستی موضوع را راساً به وسیله سامانه مدیریت بازرسی به صورت برخط جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کنند.

6- نگهداری و دپوی خودرو و عدم عرضه غیرموجه که مربوط به تعهدات قبلی شرکت ها، خودروهای مشخص تکلیف شده فعلی و یا مسائل مربوطه نظیر پلاک و… نباشد، مشمول احتکار است. این موضوعات به وسیله کلیه دستگاه های نظارتی، تعزیری و قضائی راساً قابل پیگیری و برخورد قانونی می باشد.

7- در کلیه موضوعات فوق الذکر سازمان تعزیرات حکومتی با توجه به دارا بودن ظرفیت ها و امکانات شبه قضائی، قانونی و تنبیهی و مشابه موارد متعددی که قبلاً مستقیماً ورود داشته اند، می توانند راساً در مورد تشکیل پرونده و برخورد تعزیری و قانونی لازم اقدام کنند.

حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو / سیاهکلی: قیمت ها واقعی می شوند

کنندگان مجلس 300 خودرو شاسی بلند دریافت کردند / جزئیات جدیدی افشاء شد

کنندگی سایپا در بلاروس افتتاح شد / محصولات کامل تر سایپا برای بلاروسی ها

کوییک در روسیه مایه آبروریزی شد / شگفتی روس ها از کیفیت و بوی بد کوییک

منبع: بیت ران

به "3 هزار پرونده شکایت از گرانفروشی خودروسازان مونتاژی در جریان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 هزار پرونده شکایت از گرانفروشی خودروسازان مونتاژی در جریان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید