81 برنده جایزه نوبل از نامزدی بایدن حمایت کردند

به گزارش فدایی داری، هشتادویک برنده جایزه نوبل با انتشار نامه ای از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کردند.

81 برنده جایزه نوبل از نامزدی بایدن حمایت کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فدایی داری، هشتادویک برنده جایزه نوبل با انتشار نامه ای از نامزدی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کردند.

امضاکنندگان این نامه از آمادگی نامزد حزب دموکرات برای شنیدن نظر کارشناسان و رجوع به علم برای یافتن راهکار برای مسائل ستایش کرده اند. آن ها همچنین بر لزوم انتخاب فردی که تصمیمات خود را بر اساس داده های علمی اتخاذ می کند تأکید کرده اند.

این نامه به امضای 81 برنده جایزه های نوبل شیمی، پزشکی و فیزیک رسیده است. حمایت آن ها از جو بایدن در حالی صورت می گیرد که از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده و رقیب جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به دلیل نحوه مدیریت بحران شیوع ویروس جدید کرونا نقدها زیادی شده است.

داده های دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا نشان می دهد که تا کنون بیش از شش میلیون نفر از مبتلایان به ویروس جدید کرونا در این کشور شناسایی شده اند. از این تعداد بیش از 180 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. جو بایدن پیش از این ضمن انتقاد از عملکرد دونالد ترامپ در زمینه مبارزه با شیوع بیماری همه گیر کووید 19، از او خواسته بود تا به نظر کارشناسان پزشکی گوش فرا دهد.

دونالد ترامپ پیش از این از مصرف داروی هیدروکسی کلروکین برای پیشگیری از ابتلا به کووید 19 و درمان این بیماری همه گیر حمایت کرده بود. این در حالی است که نتیجه پژوهش های علمی طی ماه های اخیر نشان می دهد که این دارو تأثیری بر بهبود حال مبتلایان به ویروس جدید کرونا ندارد.

همه گیری نوع جدید ویروس کرونا تنها مورد اختلاف بین رئیس جمهور آمریکا و دانشمندان نیست. دونالد ترامپ طی سال های گذشته به دفعات گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی را زیر سؤال برده است. او همچنین در سال 2017 تصمیم به خروج آمریکا از پیمان پاریس گرفت. این توافق در سال 2015 برای مقابله با تغییرات آب و هوایی امضاء شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار شود.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "81 برنده جایزه نوبل از نامزدی بایدن حمایت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "81 برنده جایزه نوبل از نامزدی بایدن حمایت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید