9 نکته جذاب استانبول برای علاقمندان ترکیه

به گزارش فدایی داری، اگر بخواهیم به تمام نکات جذاب استان استانبول بپردازیم، فهرست بلند بالایی خواهیم داشت که بررسی آن ها خیلی طول خواهد کشید. این موضوع با توجه به اینکه استانبول برجسته و مهم ترین شهر ترکیه است، تعجبی ندارد، هر چند پایتخت این کشور محسوب نمی شود. دلایل زیادی برای جذابیت های گسترده استانبول وجود دارد که آن را به پربازدیدترین منطقه ترکیه تبدیل کرده است، از جمله هنر، فرهنگ، زندگی شبانه، خرید و رویدادهای اجتماعی. جذابیت های این شهر اصلاً تمامی ندارد، و همواره افراد به دنبال خرید آپارتمان در استانبول هستند.

9 نکته جذاب استانبول برای علاقمندان ترکیه

دوران تاریخی این شهر نقش عظیمی در شهرت آن داشته است. رویدادهایی که در این شهر اتفاق افتاده اند، راستا تاریخ این شهر را در سراسر دنیا و کشورهای دیگر شکل داده است. امپراتوری های بیزانس و عثمانی از این استان حکومت می کردند؛ در نتیجه ارتباط پادشاهی این شهر غیرقابل انکار است، گرچه دیگر در عصر حاضر اثری از این امپراتوری ها وجود ندارد. این منطقه در قاره آسیا و اروپا واقع شده است و با توجه به گستردگی جذابیت های آن، تنها به مهم ترین مناطق دیدنی اشاره می کنیم.

1. منطقه سلطان احمد

این محله تاریخی، قلب تپنده صنعت گردشگری است و همواره در رتبه اول بازدید کنندگان قرار می گیرد. این محله که در منطقه Faith واقع شده و به عنوان شهر قدیمی معروف است، بناهای شگفت انگیز زیادی دارد که جزء میراث فرهنگی دنیای یونیسکو می باشند. مسجد آبی قرن 17 که عبادتگاه سلطنتی سابق سلاطین عثمانی بود، نقطه خوبی برای شروع است. در چهار گوش این مسجد ایاصوفیه را می توان دید که عظیمترین ساختمان گنبدی دنیا محسوب می شود.

یک صبح کامل برای کاخ توپکاپی و حرمسرای آن لازم است، که زمانی سلاطین قسطنطنیه را در سال 1453 تسخیر کردند، در آنجا زندگی می کردند. سایر مکان های این منطقه عبارتند از موزه باستان شناسی استانبول، آب انبار باسیلکا که مارک تویین از آنجا بازدید کرده، و هیپودروم قدیمی که شورش های معروف نیکا در آنجا رخ داد.

2. بازار عظیم

اگر کمی در شهر قدم بزنید متوجه می شوید که بازار عظیم جزء پربازدید کننده ترین مرکز خرید ترکیه است. با این وجود، معماری مدرن و پرزرق و برق که پُر از برندهای روز است را فراموش کنید، زیرا بازار تفریحی برای خاطره بازی در بناهای سنتی می باشد. به عنوان عظیمترین و قدیمی ترین بازار ترکیه، پیچ و خم کوچه ها و مغازه ها به این معنی است که بیشتر بازدیدکنندگان اولین بار گم می شوند، اما این اتفاق جذابیت دارید زیرا فروشگاه های جذاب، دکه های عتیقه فروشی و سوغاتی فروشی های زیادی را به چشم خواهید دید. یادتان باشد که مهارت های داد و ستد ترکی را تمرین کنید، درحالیکه کیف خریدتان را پُر می کنید، به سبک های معماری قدیمی اطراف که از دوران عثمانی برجای مانده اند، دقت کنید.

3. برج گالاتا، میدان تقسیم و خیابان استقلال

از شهر قدیمی تا شهر جدید، بدور از هیاهوی بازار، در امتداد شاخ طلایی از پل گالاتا می توانید به برج گالاتا برسید. چشم انداز 67 متری این مکان حیرت آور است اما برای اینکه از نمای بالا بتوانید یک چشم انداز وسیع و فوق العاده را رصد کنید، باید از آسانسور استفاده کنید. از آنجا، داخل شهر به سربالایی تپه بروید تا از طریق خیابان تراموا، به خیابان Istiklal برسید، که طولانی ترین خیابان ترکیه است که به میدان تقسیم منتهی می شود و بناهای معروف مکانی برای دید و بازدید بومی هاست.

خیابان استقلال فروشگاه های مدرن زیادی دارد، البته جاهای فوق العاده ای نیز دارد از جمله موزه دراویش گرداب گالاتا مولوی، پاساژ گل، کلیسای سنت آنتونی پادووا و خیابان های پشتی بیوقلو، خیابان فرانسوی، موزه بیگناهان اورهان پاموک و مغازه های عتیقه فروشی عجیب و غریب در محله کوکوروما.

4. تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر مهم ترین خط حمل و نقل است که تاریخ جنگ های امپراطوری متعددی در آن به خود دیده است که کنترل آن به دست افراد مختلفی افتاده است. این روزها زندگی در این منطقه در کمال امنیت و آرامش است و برای بازدید کنندگان فرصت ایده آلی است تا با محله های کوچک اطراف و نقاط دیدنی که از تاریخ برجای مانده است، دیدن کنند. بجای قدم زدن در تنگه، توصیه می کنیم از قایق های این منطقه استفاده کنید.

5. کاخ های جذاب عثمانی

امپراطوری عثمانی آثار برجسته ای در استانبول برجای گذاشته است که در گوشه و کنار این شهر قابل مشاهده می باشد. یک راه هیجان انگیز برای درک بیشتر، سنت ها، فرهنگ و نابودی آن ها، باید به سیاحت در کاخ های عثمانی بپردازید. توپکاپی کاخ اصلی است، البته یک دور انحرافی در نظر داشته باشید. این آخرین مکان قدرت امپراطوری عثمانی بود که پس از نابودی، ترکیه به جمهوری ترکیه تبدیل شد.

بیشتر بدانیم: بهترین راه سرمایه گذاری در کانادا کدلم است؟

6. جزایر پرنس: نقطه تبعید

پهلو گرفته در کنار دریا از خط ساحلی مرمره، جزایر آدلار پرنس نقطه تبعید پادشاهانی بود که مرتکب خطا می شدند. این روزها تنها موجودیت تنها برای این جزایر معنا ندارد، زیرا کانون توجه گردشگران است. این جیزه که از بویوکادا، هیبیلادا، بورگازادا، کیندالیدا و پنج جزیره کوچک تر تشکیل شده است، از محبوبیت بالایی برخوردار است. در آخر هفته ها، بومی ها و گردشگران با کشتی به این منطقه می آیند تا از خیابان های بدون ترافیک آن که عمارتهای عظیم عثمانی در آن جای گرفته است، لذت ببرند. اگر قصد پیاده روی ندارید، یک دوچرخه یا اسب اجاره کنید تا نهایت لذت را از این منطقه ببرید. به سبب شرایط این منطقه، مقصد گردشگری برای تمام فصول سال نیست و بیشتر تابستان ها مورد نظر گردشگران خواهد بود.

7. مینیاتورک: جایی که زمان متوقف می شود

با 60000 متر مربع، مینیاتورک میراث فرهنگی معماری غنی از فرهنگ تمدن های این منطقه از روم و بیزانس گرفته تا سلجوقیان و عثمانی ها، به نمایش می گذارد. این مکان که در سال 2003 افتتاح شد، مدل خیلی کوچک از چشم اندازهای اصلی اطراف ترکیه است. کاروانسراها ، مجتمع ها ، مدارس ، پل ها ، ایستگاه ها، اسکله ها، قلعه ها، باروها، مقبره ها، مساجد، کلیساها، کنیسه ها کاخ ها، عمارت ها، ابلیسک ها، بناها، مجسمه ها، مکان های زیبایی طبیعی مثل دودکش های پری کاپادوکیا و پاموکاله فکر کنید و دو دنیا از هفت دنیا کهن که در ترکیه واقع شده اند: مقبره هالیکارناسوس و معبد آرتمیس. این تور حومه شهر که چند ساعت طول می کشد، چیزهای زیادی را در ذهن شما باقی می گذارد که نیاز به سفر بیشتری خواهد بود.

8. آکواریوم استانبول

تمام بازدید کنندگان به لطف بستر جذاب و 17 بخش با موضوعات هیجان انگیز، از این آکواریوم نهایت لذت را خواهند برد.

9. آرناووتکوی و ببک

با مناطقی با همین اسم در نزدیکی فرودگاه بین المللی استانبول اشتباه نگیرید. آرناووتکوی در تنگه بسفر تغییر دلپذیری از جوش و خروش مرکز شهر است و کشتی ها خیلی راحت می توانند به آنجا دسترسی داشته باشند. بومی ها معمولاً آخر هفته ها به این منطقه و نزدیکی ببک می فرایند تا به استراحت، تماشای دنیای اطراف آن بپردازند.

همگی این جذابیت ها دلیل آن است که بسیاری از افراد تمایل به گردش، سرمایه گذاری و یا حتی خرید ملک در ترکیه هستند. اگر سفری به استانبول داشتید حتما از این شهر زیبا دیدن کنید.

منبع: مجله سفر

به "9 نکته جذاب استانبول برای علاقمندان ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 نکته جذاب استانبول برای علاقمندان ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید