آخرین سخنرانی سال نوی مرکل در دوران صدر اعظمی، کرونا بحرانی تاریخی است

به گزارش فدایی داری، صدر اعظم آلمان در شانزدهمین و آخرین سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی در این سمت، کرونا را بحرانی تاریخی نامیده و از دورانی سخت سخن گفت که همچنان ادامه دارد و در عین حال با امید به سال آینده نگریست.

آخرین سخنرانی سال نوی مرکل در دوران صدر اعظمی، کرونا بحرانی تاریخی است

به گزارش گروه بین الملل فدایی داری به نقل از نشریه دی سایت، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی بحران کرونا را بحرانی تاریخی نامیده و با امید به سال آینده نگریست.

وی نبرد با کرونا را همچنان مهم ترین وظیفه کشورش دانسته و گفت: پاندمی در سال نو نیز همچنان همراه ماست، اما با کوشش و همبستگی بر آن غلبه خواهیم کرد.

مرکل در شانزدهمین و آخرین سخنرانی خود به مناسبت سال نوی میلادی در دوران صدر اعظمی خود از شهروندان خواست در بحران کرونا استقامت نمایند و پر امید به سال جدید بنگرند.

وی همچنین گفت: این روزها و شب ها که هیچ چیز زیبایی در آن وجود ندارد دوران سختی برای کشور ما است و مدتی هم این طور باقی می ماند.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: زمستان همچنان سخت باقی می ماند.

وی ابراز امیدواری کرد که کشور با واکسیناسیون گام به گام در نبرد با ویروس کرونا پیروز گردد و در عین حال گفت: اما همه چیز به عزم و کوشش ما بستگی دارد.

در متن پیغام مرکل که پیشاپیش منتشر شده است، وی بار دیگر از همه شهروندان خواسته است که با نظم و انضباط در رعایت مقررات مربوط به کرونا کوشا باشند.

مرکل از کسانی که آگاهانه بحران کرونا را انکار می نمایند به شدت انتقاد نموده و توضیح داد: تئوری های توطئه تنها نادرست و خطرناک نیستند، بلکه بیرحمانه و غیرمسئولانه نیز هستند.

مرکل با تاسف زیاد یاد و خاطره افراد بیشماری را گرامی داشت که می توانستند همچنان کنار عزیزان خود باشند، اما در سالی بیرحم قربانی پاندمی شدند و زودهنگام به دام مرگ گرفتار آمدند.

وی ابراز امیدواری کرد که با آغاز واکسیناسیون مرحله ای در آلمان، که با افراد سالمند و کادر درمانی آغاز شده است، بلای پاندمی رفته رفته از جامعه دور گردد. او تأکید کرد: من هم هر وقت نوبتم فرا رسد، واکسن خواهم زد.

آنگلا مرکل از این که نخستین واکسن ضد کرونا با همکاری دانشمندان آلمانی تهیه شده است، ابراز خرسندی نموده است.

وی با اشاره به اظهارات مقامات شرکت بیونتک، گفت که افراد زیادی از 60 کشور دنیا در تهیه واکسنی اثربخش علیه پاندمی کرونا همکاری داشتند و همین به خوبی نشان می دهد که پیشرفت جامعه بشری در گرو همکاری کامل اروپایی و بین المللی است.

او از همه کسانی که با اعتماد و شکیبایی در این پیکار تاریخی شرکت کردند، سپاسگزاری کرد.

به گفته مرکل بیش از همه کادر درمانی، پزشکان و پرستاران و مددکاران با فداکاری در گذر از این بحران کوشش کردند. وی گفت: انسان های بیشماری با دل و جان خدمت کردند تا زندگی جامعه، به رغم پاندمی، ادامه یابد و از جهت عادی خارج نگردد.

مرکل همچنین به این مسئله اشاره نمود که این آخرین پیغام سالانه او است و وی در انتخابات 26 دسامبر سال 2021 دیگر نامزد صدر اعظمی نخواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی فدایی داری بخوانید. (کلیک کنید)

وی در سرانجام گفته است: اغراق نخواهد بود اگر بگویم که در 15 سال گذشته هیچگاه با این همه سختی و فشار، سالی را به سرانجام نبرده و با این همه امید و اعتماد به آینده سالی را آغاز ننموده ایم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی فدایی داری بخوانید. (کلیک کنید)

وی با اشاره به اینکه انسان های زیادی در این راستا ایفای نقش نموده اند که زندگی در این بحران امکان پذیر گردد از جمله به شاغلین در بیمارستان ها و همچنین سوپرمارکت ها و مدارس و مهد کودک ها اشاره نموده و از آن ها قدر دانی کرد.

مرکل با این همه خطرات و آسیب های کرونا را همچنان عظیم دانسته و تاکید نمود که حمایت دولت در سطوح بی سابقه می تواند مشاغل را نجات دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آخرین سخنرانی سال نوی مرکل در دوران صدر اعظمی، کرونا بحرانی تاریخی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین سخنرانی سال نوی مرکل در دوران صدر اعظمی، کرونا بحرانی تاریخی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید