انواع مختلف کابل شبکه ایرانی فراوری رویان کابل

به گزارش فدایی داری، کابل شبکه یکی از مهمترین و ضروری ترین تجهیزات مورد احتیاج به منظور راه اندازی و بهبود سرعت انتقال داده در شبکه های کامپیوتری مختلف است. کابل های شبکه دارای انواع مختلفی بوده و متناسب با شرایط پروژه و اهمیت سرعت نقل و انتقال داده و اطلاعات مورد نظر انتخاب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

انواع مختلف کابل شبکه ایرانی فراوری رویان کابل

کابل شبکه یکی از مهمترین و ضروری ترین تجهیزات مورد احتیاج به منظور راه اندازی و بهبود سرعت انتقال داده در شبکه های کامپیوتری مختلف است. کابل های شبکه دارای انواع مختلفی بوده و متناسب با شرایط پروژه و اهمیت سرعت نقل و انتقال داده و اطلاعات مورد نظر انتخاب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کابل شبکه چیست؟

کابل شبکه به مجموعه ای از تجهیزات سیمی شکل به منظور انتقال اطلاعات و داده های مورد نظر از یک سیستم به سیستم دیگر گفته می گردد. ابداع و بکارگیری انواع مختلف کابل های شبکه، تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد شبکه های کامپیوتری داشته و توانسته است سرعت انتقال اطلاعات، عیب یابی سیستم های مورد استفاده در شبکه های کامپیوتری را افزایش داده و تاثیر به سزایی در سرعت فرایند نظارت های شبکه ای و پروژه های کامپیوتری ایفا کند

انواع مختلف کابل شبکه ایرانی

همانطور که پیشتر نیز گفته شد کابل شبکه از تنوع بسیار زیادی برخوردار بوده و متناسب با پارامترهای در نظر گرفته شده به منظور شروع و پیشبرد پروتکل های پروژه و اندازه شبکه کامپیوتری مورد نظر که معمولاً در دو بخشWAN-LAN در نظر گرفته می گردد، انتخاب و مورد استفاده قرار خواهند گرفت. کابل های شبکه علاوه بر تفاوت در قابلیت های عملکردی به منظور انتقال اطلاعات، در شکل های ظاهری نیز تفاوت بسیار زیادی داشته و معمولاً توسط رنگ های مختلف، از یکدیگر تمیز خواهند شد

انواع کابل های شبکه محلی و یا LAN

یکی از گسترده ترین و رایج ترین شبکه های کامپیوتری مورد استفاده در انواع مختلف سیستم های دولتی و خصوصی شهری و بین شهری، شبکه محلی و یا اصطلاحا LAN است. به شکل کلی در این نوع از شبکه های کامپیوتری سه دسته کابل شبکه وجود دارد که عبارتند از:

کابل های زوج تابیده شده Twisted Pair

این نوع از کابل های شبکه نسبت به سایر کابل ها، رایج تر بوده و به منظور راه اندازی و پیشبرد عملکرد شبکه های اترنت در بیشتر سیستم های داخل شهری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. طراحی ساختاری کابل های زوج به هم تابیده، قابلیت انتقال اطلاعات و داده ها با کمترین خطا و ریسک تداخلات سیگنالی را فراهم آورده است. دسته بندی انواع مختلف کابل های زوج تابیده شده، در 6 گروه با نشان اختصاری CAT1 تا CAT6 با در نظر دریافت پارامتر هایی از جمله کاربرد، حداکثر پهنای باند، مقاومت در برابر نور و ساختار کابل انجام خواهد شد.

کابل های کواکسیال Coaxial

کابل های کواکسیال و یا اصطلاحاً کابل های هم محور یکی دیگر از انواع کابل شبکه به منظور انتقال اطلاعات و داده های مورد نظر از یک سیستم به سیستم دیگر است. طراحی ساختاری این نوع از کابل شبکه از یک لایه مرکزی عایق تشکیل شده و متاسفانه بالا بودن هزینه های نصب و محدودیت پشتیبانی شبکه ها از این نوع کابل، منجر به کاهش محبوبیت آن در جمعیت مصرف کنندگان شده است.

کابل های فیبر نوری

یکی از انواع پیشرفته و مدرن کابل های شبکه در سیستم های پرسرعت و بزرگتر، فیبر نوری است. انتقال اطلاعات توسط این نوع از کابل های شبکه بر اساس امواج نوری انجام خواهد شد. این نوع از کابل های شبکه به دلیل حساسیت بالا و سرعت بسیار زیاد انتقال داده، به عنوان کابل های مخابراتی و کابل های مورد نظر در انتقال داده های مراکز پزشکی و نظامی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

فراوری کابل شبکه ایرانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب

شرکت رویان کابل فراوری کننده انواع کابل های برق و شبکه ، اقدام به فراوری کابل شبکه ایرانی کرده است ، فراوری کابل شبکه ایرانی با مواد اولیه کیفیت بالا و دستگاه های پیشرفته روز اروپا فراوری می گردد.

کارخانه سیم و کابل رویان : سمنان - شهرک صنعتی شرق سمنان - میدان رسالت - خیابان کارفرما - نبش رقابت 1

تلفن دفتر مرکزی : 02166344390

فکس دفتر مرکزی: 02166349445

منبع: خبرگزاری آریا

به "انواع مختلف کابل شبکه ایرانی فراوری رویان کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مختلف کابل شبکه ایرانی فراوری رویان کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید