مهم ترین ویژگی های یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند چیست؟

به گزارش فدایی داری، امروزه با پیشرفت تکنولوژی، طراحی و ساخت انواع لپ تاپ با کاربردهای مختلف، دست افراد در انتخاب باز شده است. اگر قصد خرید یک لپ تاپ گیمینگ را داشته باشید، با گزینه های زیادی روبرو می شوید که هرکدام ویژگی های متفاوتی دارند. این خصوصیات قدرت آنها را تغییر داده و روی قیمت شان هم تاثیر دارد. قبل از خرید برترین لپ تاپ گیمینگ باید به نکات فنی مهمی توجه کنید که در ادامه آنها را آنالیز خواهیم کرد.

مهم ترین ویژگی های یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند چیست؟

لپ تاپ گیمینگ با لپ تاپ معمولی چه فرقی دارد؟

برای تجربه یک بازی هیجان انگیز، با کیفیت صدا و تصویر بالا، بدون نگرانی از داغ کردن سیستم، خرید یک لپ تاپ گیمینگ ضروری می گردد. این ویژگی ها در یک بیشتر لپ تاپ های گیمینگ لحاظ شده و آنها را از لپ تاپ معمولی متمایز می نمایند.

به عنوان یک توصیه، اگر بودجه کافی برای خرید لپ تاپ گیمینگ حرفه ای دارید، حتی اگر قصد شما از خرید آن فقط گیمینگ نیست، با خرید این سیستم، خیال خودتان را از بابت عمر مصرف طولانی، کیفیت صدای مطلوب، صفجه نمایش باکیفیت، سیستم خنک نماینده قوی و سایر تجهیزات راحت کنید.

ویژگی های مهم یک لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ نسبت به یک لپ تاپ معمولی، ویژگی هایی دارد که آن را برای بازی قدرتمند می نماید. قبل از خرید، به این نکات توجه داشته باشید:

مجهز به پردازنده مناسب

پردازنده یا CPU لپ تاپ گیمینگ بسیار مهم بوده و باید در قدم اول آنالیز گردد. پردازنده از این لحاظ اهمیت ویژه ای دارد که پایداری سیستم را بالا می برد و این پایداری، به بهتر اجرا شدن نرم افزارهای بازی یاری می نماید. معمولاً CPUهای اینتل از ADMها قوی تر و کارآمدترند، هرچند ADMها مقرون به صرفه ترند.

درهرحال، پیشنهاد می گردد که سیستم شما مجهز به پردازنده هایی چون: i5 و i7 اینتل یا R5 و R7 ADM باشد تا ضمن ارائه قدرت مناسب، توان اجرای بازی های تازه را داشته باشد. هرچند تمامی لپ تاپ های گیمینگ مجهز به پردازنده های قدرتمندی هستند.

مجهز به واحد پردازنده گرافیکی قوی

درمیان بخش های سخت افزاری یک لپ تاپ گیمینگ، بی شک کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی (GPU) از جایگاه ویژه ای برخوردار است. دقیق تر اینکه، فقط وقتی یک لپ تاپ دارای یکی از تراشه های گرافیکی اختصاصی Nvidia یا AMD باشد، می توان آن را به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ پذیرفت.

این را در نظر داشته باشید که قدرتمندتر بودن پردازنده گرافیکی لپ تاپ، باعث افزایش چشمگیر قیمت آن می گردد. البته، صرف هزینه برای CPU الزامی تر از هزینه برای CPU است و در یک لپ تاپ گیمینگ، کارت گرافیکی از اهمیت بیشتری نسبت به پردازنده برخوردار است.

چگونگی ترکیب پردازنده و کارت گرافیکی از اهمیت به سزایی برخوردار است و برای استفاده از هر نوع بازی و یا گروهی از بازی های خاص، نوع ترکیب این دو می تواند بسیار مهم باشد. بعلاوه، برخورداری GPU از حافظه اختصاصی (VRAM) برای اجرای بازی های پیشرفته الزامی است.

توانمندی و قدرت HARD

باید توجه داشت که بازی هایی که امروزه به بازار عرضه می شوند، از حجم بسیار بالایی برخوردارند و می بایست به فضای ذخیره سازی مناسبی دسترسی داشته باشند. توجه به میزان حافظه در هنگام خرید لپ تاپ می تواند نگرانی بابت نگهداری از بازی های محبوبتان را ازبین ببرد. هرچند قیمت هارد دیسک ها به نسبت SSD پایین تر است و الزامی به داشتن ظرفیت آن چنانی نیست.

به طوری که، در لپ تاپ های گیمینگ برای رساندن سرعت راه اندازی سیستم به کمترین حد ممکن (درحدود سه ثانیه)، عمدتاً به جای استفاده از HARDهای معمول قدیمی از SSDها استفاده می گردد. در ضمنً، میزان سرعت دوران HARD موردنظر این نوع لپ تاپ ها 7200 دور در دقیقه است و پایین تر بودن آن موجب عملکرد نامطلوب و اجرای بد بازی می گردد.

بالا بودن ظرفیت RAM

در این نوع لپ تاپ ها، کاربران حداقل به RAM 8 گیگابایتی احتیاج دارند. کمتر از این میزان، کاربر را دچار مسائلی درحین بازی خواهد نمود. زیرا سرعت و فضای RAM تأثیر زیادی بر اجرای روان و راحت بازی ها دارد. درصورت استفاده از RAM 16 گیگابایتی، می بایست عملکرد CPU سریع تر باشد و یا اینکه، لپ تاپ از چیپست گرافیکی بهتری برخوردار باشد.

لازم به ذکر است که در لپ تاپ های گیمینگ تازه، هنگامی که ظرفیت RAM کارت گرافیکی به میزان کافی نباشد، دستگاه اقدام به استفاده از RAM سیستم می نماید؛ به همین دلیل، هنگام خرید باید میزان قدرت این بخش لپ تاپ را به دقت آنالیز کرد.

چه نکات دیگری برای خرید لپ تاپ گیمینگ مهم است؟

برای اینکه هنگام بازی با لپ تاپ، هیجان و لذت را تجربه کنید، به امکانات و تجهیزات دیگری احتیاج دارید که همگی باعث افزایش کیفیت بازی خواهند شد. این امکانات شامل موارد زیر هستند:

  • داشتن کیبورد و تاچ پد مناسب برای افزایش سرعت عمل هنگام بازی
  • حداقل دو فن خنک نماینده قوی هنگام بازی برای جلوگیری از داغ کردن سیستم
  • مجهز بودن به باتری قوی و با دوام
  • سیستم پخش صدای باکیفیت برای ایجاد ارتباط بیشتر هنگام بازی
  • داشتن سایز 17 یا 18 اینچ برای لپ تاپ ثابت و 15 اینچ برای لپ تاپی که مدام حمل می گردد
  • رزولوشن بالای صفحه نمایش برای لذت بردن بیشتر
  • دارا بودن حداقل دو سال گارانتی که به شما اطمینان خاطر می دهد که لپ تاپ از کیفیت و عمر مطلوبی برخوردار است و…

آیا هر لپ تاپی برای گیمینگ مناسب است؟

لپ تاپ ها کاربردهای متفاوتی با یکدیگر دارند. بعضی از آنها صنعتی، بعضی کاربرد عمومی و بعضی برای بازی هستند. با این وجود، نباید از یک لپ تاپ معمولی که کاربرد عمومی دارد، انتظار اجرای بازی های مختلف با کیفیت بالا را داشته باشیم. این لپ تاپ ها نه تنها توانایی اجرای بازی های سطح بالا را ندارند، بلکه گیمینگ با آنها، باعث کاهش عمر و کیفیتشان هم می گردد.

بعلاوه، وقتی تاچ پد و کیبورد لپ تاپ شما برای بازی طراحی و ساخته نشده باشد، بی شک بازی با آن تیشه به ریشه این قطعات می زند و خیلی سریع یک دستگاه معیوب و خراب را روی دستتان می گذارد. پس هر لپ تاپی برای بازی کردن مناسب نیست.

آیا قیمت لپ تاپ گیمینگ زیاد است؟

همه بر این باورند که قیمت لپ تاپ های گیمینگ زیاد است و هرکسی توانایی خرید آنها را ندارد. با این وجود، شما می توانید با در نظر گرفتن سطح انتظار و احتیاجهای خود، لپ تاپی با قیمت مناسب تهیه کنید.

نکات مهم در خرید لپ تاپ گیمینگ دست دوم

باتوجه به اینکه قیمت لپ تاپ های گیمینگ بالاست، یکی از راهکارهای کاهش هزینه، خرید سیستم دست دوم است. این موضوع شاید برای بعضی افراد نگران نماینده باشد اما راهکارهایی برای کاهش این نگرانی ها وجود دارد.

با مراجعه به سایت و اپلیکیشن فدایی داری، می توانید انواع لپ تاپ های دست دوم گیمینگ را انتخاب و با هم مقایسه کنید. بعد از صحبت با فروشنده، از او بخواهید که چند دقیقه به شما فرصت دهد تا یک DVD بازی را در لپ تاپ گذاشته و آغاز به بازی کردن کنید. در حین بازی می توانید متوجه بعضی از مسائل سیستم شوید.

بعلاوه آنالیز موشکافانه نکات زیر به صورت ویژه برای خرید لپ تاپ گیمینگ دست دوم توصیه می گردد:

  • میزان عمر دستگاه، به خاطر عدم ساپورت بازی های تازه ازسوی لپ تاپ های قدیمی
  • سلامت کارت گرافیک و پردازشگر و باتری، به علت اهمیت بسیار زیاد در این نوع لپ تاپ ها
  • تست کامل صفحه کلید و موس پد به علت استفاده مستمر در این مدل ها
  • نحوه عملکرد فَن و سیستم خنک نماینده و…

برای تماشا آگهی های لپ تاپ در فدایی داری کلیک کنید

علاوه بر آنالیز شرایط فیزیکی و ظاهری لپ تاپ، می بایست به آنالیز دقیق نکات زیر بپردازید:

  • آنالیز عدم باز شدن پیچ ها و داشتن قفل کلاژدار
  • اطمینان از وجود کارتن دستگاه و تطبیق شماره سریال آن با شماره سریال لپ تاپ
  • آزمایش درایور ODD
  • عدم نشت نور از کناره های نمایشگر
  • نداشتن پیکسل سوخته در صفحه نمایشگر
  • کنترل عملکرد بلوتوث و وای فای
  • آنالیز عدم تغییر رنگ مانیتور و بدنه و صفحه کلید
  • سالم بودن پورت ها و اتصالات
  • تست هارد دیسک
  • آنالیز عدم خارج کردن رَم در لپ تاپ های دارای دو ماژول رَم
  • اطمینان از داشتن گارانتی معتبر و …

اگر فکر می کنید که برای بازی کردن مداوم، دیگر این لپ تاپی که اکنون در اختیار دارید، به کارتان نمی آید و ضعف عملکرد آن مانعی بر سر راه لذت بردن از دنیای پُرهیجان بازی های ویدئویی است، پس باید برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ برنامه ریزی کنید. البته هنگام خرید چنین وسیله ویژه، حساس، دارای نمونه های متنوع و گران بهایی رعایت نکات فوق الزامی به نظر می رسد.

با وجود معروف بودن این لپ تاپ ها به داشتن قیمت های بسیار بالا، خریداری که به نکات و توصیه های گفته شده عمل کند، بی گمان می تواند با صرف بودجه ای نه چندان زیاد، لپ تاپ گیمینگ موردنظرش را درمیان نمونه های موجود در سایت فدایی داری بیابد و احساس رضایت دلنشینی از خرید هوشمندانه اش داشته باشد.

آگهی های انواع لپ تاپ را در فدایی داری ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "مهم ترین ویژگی های یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین ویژگی های یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید