اپل در رویداد 26 مهر از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟

به گزارش فدایی داری، چند روز قبل اپل اعلام نمود که در تاریخ 18 اکتبر (26 مهر) یک رویداد برای معرفی تازهترین محصولات خود برگزار می نماید. در دعوتنامه ارسال شده، هیچ نشانه ای درباره محصولات تازه اپل وجود ندارد ولی به لطف گزارش ها و شایعه های منتشر شده، تا حد زیادی از محتوای این رویداد خبر داریم که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

اپل در رویداد 26 مهر از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟

مک بوک پرو

مدل های تازه 14 و 16 اینچی مک بوک پرو مهم ترین محصولاتی هستند که در این مراسم معرفی می شوند. بر اساس گزارش های مختلف، اپل برای مک بوک پرو تازه تعدادی از تغییراتی که از سال 2016 عملی شده اند، کنار می گذارد. به عنوان مثال می توانیم به بازگشت پورت شارژ مگ سیف و بعلاوه پورت HDMI و درگاه کارت SD اشاره کنیم. ضمناً به نظر می رسد اپل شکست تاچ بار را پذیرفته و این مدل ها صرفا همراه با کیبورد ساده و بدون داشتن نوار اولد لمسی راهی بازار می شوند.

علاوه بر نکات اشاره شده، باید انتظار باریک تر شدن حاشیه های نمایشگر را هم داشته باشیم. گفته می شود این مدل ها از نمایشگر mini-LED و رفرش ریت 120 هرتز بهره می برند. البته با توجه به گران بودن این تکنولوژی، شاید فقط مدل 16 اینچی از این مشخصه بهره ببرد. نمایشگر مدل 14 و 16 اینچی به ترتیب رزولوشن 3024 در 1964 و 3456 در 2224 را ارائه می دهند که ارتقای قابل توجهی نسبت به نسل فعلی محسوب می شود.

مهم ترین ویژگی سخت افزاری مک بوک پرو تازه هم بهره گیری از چیپست M1X است. طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل دو مدل از این تراشه را آماده نموده که مهم ترین تفاوت آن ها به تعداد هسته های پردازنده گرافیکی برمی شود. علاوه بر این، گویا کاربران می توانند از حداکثر 32 گیگابایت رم استفاده نمایند.

چند ماه قبل اعلام شد که اپل در حال ساخت مدل تازه مک مینی است که از چیپست تازه و پورت های بیشتر بهره می برد. اگرچه گزارش موثقی در خصوص معرفی آن در مراسم 26 مهر منتشر نشده، ولی شاید اپل با معرفی آن بتواند کاربران را غافلگیر کند. از طرف دیگر در این مراسم نمی توانیم انتظار معرفی نسل تازه مک بوک ایر را داشته باشیم و گویا این لپ تاپ سال آینده از راه می رسد.

macOS Monterey

با توجه به اینکه مک بوک تازه در مرکز توجه این رویداد قرار گرفته است، بدون شک اپل در جریان آن تاریخ عرضه نسخه نهایی macOS Monterey را اعلام خواهد نمود. این کمپانی ماه ها قبل در رویداد WWDC 2021 از این سیستم عامل رونمایی کرد که روی هم رفته تفاوت چندانی با نسخه قبلی ندارد. اگرچه در حال حاضر امکان استفاده از نسخه بتای Monterey وجود دارد، ولی بدون شک کاربران مک چشم انتظار عرضه نسخه نهایی آن هستند.

ایرپادز 3

گزارش ها و شایعه ها مبنی بر احتمال معرفی نسل سوم ایرپادز در این مراسم منتشر شده است. ایرپادز 2 در سال 2019 معرفی گردید که تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد ولی حالا به نظر می رسد برای ایرپادز 3 با طراحی مشابه با ایرپادز پرو سروکار داریم. البته این هدفون بی سیم از ویژگی هایی مانند حذف نویز فعال بهره نمی برد.

باید خاطرنشان کنیم اپل در رویدادهای سخت افزاری خود معمولا از ایرپادز رونمایی نمی کند. به غیر از اولین نسل این محصول که در سال 2016 در یک رویداد معرفی گردید، تمام هدفون های اپل از جمله ایرپادز پرو و ایرپادز مکس به وسیله بیانیه های خبری معرفی گردیده اند. با توجه به اینکه ایرپادز 3 هم ویژگی خاصی ندارد، به احتمال زیاد همین رویکرد برای آن تکرار خواهد شد.

روی هم رفته به نظر می رسد تنها محصول مهمی که در این مراسم معرفی می شود، نسل تازه مک بوک پرو خواهد بود. اما از طرف دیگر شاید اپل بتواند با معرفی محصول یا محصولات غیرمنتظره، هواداران خود را غافلگیر کند. برای یادآوری بار دیگر باید بگوییم که این مراسم دوشنبه در تاریخ 26 مهر ساعت 20:30 به وقت تهران برگزار می شود.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل در رویداد 26 مهر از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در رویداد 26 مهر از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید