بارگاه امامزاده سید مرتضی کاشمر یکی از جاذبه های مذهبی خراسان رضوی است

به گزارش فدایی داری، جاذبه ها/ براساس گزارش های منتشر گشته، بارگاه امامزاده سید مرتضی کاشمر یکی از جاذبه های مذهبی خراسان رضوی است.

بارگاه امامزاده سید مرتضی کاشمر یکی از جاذبه های مذهبی خراسان رضوی است

بارگاه امامزاده سید مرتضی (ع) در فاصله 5 کیلومتری شمال کاشمر، در دامنه کوههای معروف به هفت شاخ و در منطقه ای ییلاقی و چشم نواز قرار گرفت. یک جاده مستقیم، زیبا و مشجر شهر کاشمر را به این مجموعه زیارتی خوش آب و هوا پیوند می دهد. در حال حاضر، بر سر قبر شریف امامزاده سید مرتضی (ع) آرامگاه باشکوهی به سبک معماری عصر صفوی بنا شد. ایشان از بچه ها امام موسی بن جعفر (ع) بوده و بارگاه منور ایشان بخاطر موقعیت خاص خود تنها یک زیارتگاه نیست بلکه برای مردم کاشمر و زائرین یک گردشگاه عمومی نیز تلقی می شود.

درب اصلی حرم به صحن جنوبی باز می شود و ایوانی آینه کاری شده و گنبد بزرگ مزار در وسط دو گلدسته رفیع با کاشی هایی به رنگ لاجوردی دیده می شود. گلدسته ها و گنبد منقش به کاشیکاری معرق و درج اسماءالله و آینه کاری داخل حرم و جاذبه های اطراف آن برای زائرین و گردشگران خیره کننده هست. طرح جامع این امامزاده شامل کاربری های فرهنگی، اداری، خدماتی، توسعه زائرسرا، دو پارکینگ به مساحت 5 هکتار، دو رستوران با ظرفیت پذیرایی از 3 هزار نفر، شبیه خوانی، مهمانسرا، انتظامی، تجاری و فضای سبز هست و احداث انبار ظروف، حمام مجاور، وضوخانه مستقل خواهران و برادران و کفشداری های جداگانه از دیگر خدمات آن است.

وجود تعداد مناسبی اتاق اقامتی زمینه خوبی را برای سفر به این مکان فراهم کرده و از سویی، وجود تعداد زیادی فروشگاه و سالن غذاخوری باعث رونق بیشتر این مزار شده است.

منبع: همگردی

به "بارگاه امامزاده سید مرتضی کاشمر یکی از جاذبه های مذهبی خراسان رضوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارگاه امامزاده سید مرتضی کاشمر یکی از جاذبه های مذهبی خراسان رضوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید