با برترین سواحل پرو آشنا شوید

به گزارش فدایی داری، پرو (Peru) ممکن است برای فرهنگ های باستانی، شهرهای قدیمی و تاریخ غنی خودش معروفیت داشته باشد اما با این وجود، کشوری مجذوب کننده و تماشایی است که بیش از 1500 مایل خط ساحلی آن برای ساحل گردی و گشت و گذار ایدئال به شمار می رود.

با برترین سواحل پرو آشنا شوید

دمای 24 درجه سلسیوسی آب های دریا در تمام سال باعث می شوند تا شنا در کنار سواحل زیبای پرو بسیار دلنشین باشد و از سوی دیگر، نیز علاقه مندان می توانند از فرصت استفاده نمایند و در برترین مسابقات موج سواری دنیا شرکت نمایند. در ادامه همراه با ما باشید تا با برترین سواحل پرو آشنا شوید.

10. ساحل میرافلورس

Miraflores

ساحل میرافلورس (Miraflores) به عنوان یک ساحل ساخته شده و شهری ممکن است آن بهشت گرمسیری مد نظر شما نباشد اما این به معنای آن نیست که این ساحل جزو برترین سواحل پرو به شمار نمی رود و ارزش وقت شما را ندارد.

این ساحل شهری در منطقه میرافلورس و درست در مرکز شهر لیما (Lima) قرار گرفته است، شهری که به عنوان پر جنب وجوش کشور پرو شناخته می گردد. این ساحل با اینکه به مرکز شهر بسیار نزدیک است و دسترسی راحتی دارد اما همچنان فضای کافی و آب وهوای خوبش می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند.

9. ساحل لوس اورگانس

Los Organos

ساحل لوس اورگانس (Los Organos) منزوی و آرام به نظر می رسد و در کنار شهر ساحلی کوچکی به همین نام در منطقه بسیار مشهور مانکورا (Mancora) واقع شده است. کسانی که دوست دارند اوقات خودشان در ساحل را در آرامش و به دور از شلوغی سپری نمایند، این ساحل مکانی ایدئال به شمار می رود.

به هنگام گشت و گذار در ساحل، شما شاهد ماهیگیران محلی نیز خواهید بود که صید روزانه خودشان را به ساحل می آورند. در این میان نیز لاکپشت ها نیز در جستجوی غذا خودشان را به ساحل می رسانند که چشم انداز را زیباتر می نمایند. حتما به همگام گشت و گذار خود در اینجا، غذاهای محلی را نیز تست کنید.

8. ساحل کابو بلانکو

Cabo Blanco

کابو بلانکو (Cabo Blanco) روستای ماهیگیری کوچکی است که ساحلی بسیار تماشایی و خیره نماینده دارد و همین نیز علت معروفیت آن به شمار می رود. ارنست همینگوی اوقات بسیار زیادی را در اینجا گذرانده و در اینجا بوده که برای نوشتن رمان پیرمرد و دریا (The Old Man and the Sea) الهام گرفته است.

امروزه همچون گذشته کوشش برای شکار ماهی های بزرگ و نهنگ ها جایی در اینجا ندارد و بیشتر افرادی که به اینجا سفر می نمایند، به منظور لذت بردن از طبیعت بسیار زیبای آن و بعلاوه موج سواری در آب های خروشان آن است.

7. ساحل هوانچاکو

Huanchaco

ساحل هوانچاکو (Huanchaco) در نزدیکی شهری به همین نام قرار گرفته، شهری که قبلا یک روستای ماهیگیری ساده بوده و امروزه به مقصد گردشگری بسیار مجذوب کنندهی تبدیل شده است. گردشگران در سفر خود به اینجا، علاوه بر بازدید از بناهای تاریخی متعدد، می توانند در ساحل شنی بسیار زیبا و طلایی اینجا استراحت نمایند. موج های خوب دریا نیز برای موج سواری فرصت های بسیار خوبی را فراهم می نمایند.

6. ساحل لوبیتوس

Lobitos

همه موج سواران از مبتدی تا حرفه ای باید حتما از ساحل لوبیتوس (Lobitos) تماشا نمایند و در آب های خروشان آن به موج سواری بپردازند. این ساحل به عنوان برترین مکان برای موج سواری در پرو شناخته می گردد و تلاقی جریان ها باعث شده تا موج های بسیار خوبی در اینجا شکل بگیرند. علاوه بر این نیز آکادمی های موج سواری متعددی در اینجا وجود دارند که می توانند فرصت خوبی برای یادگیری این ورزش مهیج باشند.

5. ساحل لاس پوسیتاس

Las Pocitas

ساحل لاس پوسیتاس (Las Pocitas) درست در جنوب ساحل مانکورا و در فاصله 10 دقیقه رانندگی واقع شده است ولی نسبت به آن ساحل، کمتر شناخته شده است. با این حال، این ساحل به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین سواحل پرو معروفیت دارد. به هنگام جزر و مد، استخرهای طبیعی بسیار خوبی در درون دهانه های صخره ها در این ساحل شکل می گیرند که برای شنای بچه ها مکانی ایدئال محسوب می شوند.

4. ساحل پلایا روجا

Playa Roja

ساحل پلایا روجا (Playa Roja) که به نام ساحل سرخ نیز شناخته می گردد، نام خودش را از رنگ خارق العاده شن های خودش بدست آورده است. این اندازه از شن های قرمز رنگ و غیر معمول به علت فعالیت های آتشفشانی منطقه است که باعث شده تا این منطقه بسیار بارور نیز باشد.

پیرامون ساحل بسیار زیبا و تماشایی پلایا روجا را نیز زیبایی های طبیعت منطقه حفاظت شده پاراکاس (Paracas National Reserve) احاطه نموده است. این منطقه به منظور محافظت از حیات وحش دریایی و بعلاوه طبیعت زیبای اینجا ایجاد شده است.

3. ساحل پلایا د لا مینا

Playa de la Mina

ساحل پلایا د لا مینا (Playa de la Mina) نیز همچون ساحل پلایا روجا در پاراکاس واقع شده است و علاوه بر داشتن مناظری بسیار تماشایی و خیره نماینده، آب های فیروزه ای و سبز رنگ آن برای شنا کردن ایدئال به نظر می رسند. در طول فصل تابستان، این مکان پر از گردشگران می گردد اما این موضوع نباید فرصت لذت بردن از این ساحل زیبا را از شما بگیرد.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در ساحل پلایا د لا مینا انجام بدهید، کمپ زدن به هنگام شب است. به هنگام شب، بسیاری از گردشگران اینجا را ترک می نمایند و شما این فرصت را دارید تا در آرامش، از زیبایی های آن لذت ببرید.

2. ساحل پونتا سال

Punta Sal

در خط ساحلی شمالی پرو، ساحل پونتا سال (Punta Sal) به شمار می رود که یک ساحل درجه یک محسوب می گردد و بسیاری از افراد آن را یکی از زیباترین سواحل پرو می دانند. در آخر هفته، ساکنین شهر با قطار سریع السیر خود را به این ساحل می رسانند تا اوقات فراغت خودشان را در این طبیعت زیبا سپری نمایند.

در این بخش از خط ساحلی پرو، ساحل پونتا سال طولانی ترین پهنه شنی به شمار می رود و موج های آرام و سواحل شنی آن نیز مکانی ایدئال برای سپری کردن تعطیلات فراهم نموده اند. دمای 24 درجه سلسیوسی آب های دریا در تمام طول سال نیز سبب شده تا همواره بتوان در آنجا شنا کرد.

1. ساحل مانکورا

Mancora

مانکورا دهکده ساحلی عجیبی است که در تمام روزهای سال آفتابی است و همین نیز سبب شده تا به مکان بسیار محبوبی برای موج سواران تبدیل گردد و افراد بسیار زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خودشان به اینجا سفر نمایند.

رستوران های محلی و کوچکی در نقاط مختلف این پهنه شنی به چشم می خورند که در آن ها، علاوه بر غذاهای محلی، غذاهای بین المللی با قیمت های مناسب عرضه می شوند. آب های گرم، شن های نرم و آسمان صاف سبب شده تا ساحل مانکورا به عنوان برترین و محبوب ترین ساحل پرو شناخته گردد.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "با برترین سواحل پرو آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین سواحل پرو آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید