بررسی علل کوپ کردن در انواع خودرو

به گزارش فدایی داری، یکی مسائل اساسی که برای خودرو های داخلی رخ می دهد، کپ کردن یا خفه شدن ماشین بر اثر نرسیدن اکسیژن به سیستم سوخت بنزین است.

بررسی علل کوپ کردن در انواع خودرو

به گزارش خبرنگار ، در انواع خودرو های 206، پراید، پژو 405، پژو پارس، سمند و تندر 90 معمولاً موتور 206 تیپ 2، کپ می کند، این اتفاق برای سایر خودرو های مذکور کمتر اتفاق می افتد.

در 206 تیپ 2، اگر ECU، ساژم S2000 و موتور TU3 باشد، معمولا کپ کردن به دلیل خرابی سنسور اکسیژن است و غالباً علائم آن خام سوزی بنزین، بوی بد اگزوز، روشن شدن چراغ چک خواهد بود. در 206 تیپ 2، اگر ECU از نوع Valeo باشد، و سایر موارد مسئله ای نداشته باشند، علت کوپ کردن ایراد نرم افزاری ECU است که در حال حاضر راه حلی برای آن پیدا نشده است.

یکی دیگر از دلایل کپ کردن موتور، خرابی، کثیف یا چرب بودن سنسور فشار هوای ورودی است. ممکن است کپ کردن به دلیل تمیز نبودن سنسور دور موتور (دور در دقیقه) باشد. ممکن است کپ کردن به دلیل افت فشار بنزین ورودی باشد. (افت فشار بنزین ورودی می تواند ناشی از ضعیف شدن پمپ بنزین، کیپ شدن فیلتر بنزین، تنبل شدن انژکتور ها و ... باشد).

استفاده از شمع های نامناسب که یکی از بیشترین دلیل کوپ در خودروی 206 میباشد، حتی ممکن است در سیستم برق هم اختلال ایجاد کند.در سایر خودرو ها بیشترین دلیل کوپ از صافی و پمپ بنزین میباشد، مخصوصا موقع استفاده از کولر خودرو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بررسی علل کوپ کردن در انواع خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی علل کوپ کردن در انواع خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید