برگزاری انتخابی تیم ملی تنیس روی میز برای سه رویداد، از چین به چین

به گزارش فدایی داری، مسابقات تیمی قهرمانی دنیا اولین رویدادی است که پینگ پنگ بازان ایران سال آینده باید در آن شرکت داشته باشند. بعد از این رقابت ها که خردادماه به میزبان چین برگزار می گردد، بازی های کشورهای اسلامی در ترکیه پیش روی ملی پوشان تنیس روی میز خواهد بود.

برگزاری انتخابی تیم ملی تنیس روی میز برای سه رویداد، از چین به چین

این رقابت ها مردادماه برگزار می گردد. پینگ پنگ بازان ایران بعد از بازگشت از قونیه باید مهیای حضور در بازی های آسیایی شوند که به میزبانی هانگژو در چین برگزار خواهد شد.

به همین منظور تعیین ترکیب تیم ملی یکی از برنامه هایی است که فدراسیون تنیس روی میز باید آن را تا پیش از خاتمه سال به پایان برساند تا از ابتدای سال آینده اردوهای تیم ملی برپا گردد. اینگونه پیش بینی شده که این رقابت ها دهه اول اسفندماه برگزار گردد.

قرار است 32 بازیکن برگزارنماینده مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز باشند. چهار نفر از این بازیکنان بهترین های رنکینگ دنیای هستند که در حال حاضر نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و امین احمدیان به حساب می آیند. 28 بازیکن دیگر هم به وسیله رنکینگ ملی سهمیه حضور در انتخابی تیم ملی را به دست می آورند.

بازیکنان برتر سهمیه ملی به وسیله دو دوره رقابت های تور ایرانی تعیین می شوند. مرحله نخست این مسابقات به میزبانی قزوین برگزار گردید که آرمان حاجی ئی، محمد موسوی و آریا امیری به عنوان بهترین های آن معرفی شدند. مرحله دوم تور ایرانی هم در بابل برگزار می گردد تا با در نظر مجموع امتیازات این دو مرحله، 28 بازیکن راه یافته به انتخابی تیم ملی تعیین شوند.

بعد از نهایی شدن ترکیب 32 نفره بازیکنان شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی، 24 نفر در مرحله مقدماتی این مسابقات با هم رقابت می نمایند تا 8 نفر آنها وارد مرحله دوم و اصلی شوند. این 8 نفر در کنار 4 بازیکن برتر رنکینگ دنیای و 4 بازیکن رنکینگ ملی که در مرحله نخست انتخابی تیم ملی شرکت نکردند رقابت های مرحله دوم را برگزار می نمایند.

در خاتمه مرحله دوم رقابت های انتخابی تیم ملی و بر اساس رده بندی بازیکنان، ترکیب تیم ملی برای مسابقات تیمی قهرمانی دنیا تعیین می گردد. این رقابت ها اولین از 2 خردادماه به میزبانی چین و با حضور 40 کشور شروع می گردد. قاره آسیا 10 سهمیه در این رقابت ها دارد و ایران به عنوان تیم پنجم قاره یکی از این سهمیه ها را به خود اختصاص داده است.

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در تبادل نظر با فدایی داری در خصوص تعداد بازیکنان اعزامی به چین گفت: ترکیب تیم ملی برای این مسابقات 5 نفره خواهد بود. بنابراین بر اساس رقابت های انتخابی این تعداد بازیکن در ترکیب تیم اعزامی به چین قرار می گیرند.

وی در خصوص اینکه نتیجه رقابت های انتخابی اسفندماه برای بازی های کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی هم لحاظ می گردد یا رویداد انتخابی دوباره ای برگزار خواهد شد؟، نیز گفت: با توجه به فاصله کمی که میان رویدادها وجود دارد به احتمال زیاد نتیجه این مسابقات برای هر سه رویداد سال آینده لحاظ خواهد شد. البته این نظر و پیشنهاد من است و فدراسیون در خصوص آن نظر قطعی نداده است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بعلاوه در خصوص زمان شروع اردوی تیم ملی گفت: بعد از برگزاری مسابقات انتخابی در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد. با توجه به اینکه مسابقات دنیای خردادماه برگزار می گردد و اسفندماه هم زمان در نظر گرفته برای انتخابی تیم ملی است، تقریباً یک فرصت دو و نیم ماهه برای اردو و تمرین داریم. باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برگزاری انتخابی تیم ملی تنیس روی میز برای سه رویداد، از چین به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابی تیم ملی تنیس روی میز برای سه رویداد، از چین به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید