ترسناک ترین تصویر به جا مانده از بمب اتمی هیروشیما

به گزارش فدایی داری، گرمای فراوری شده به وسیله فرآیند همجوشی آنقدر شدید است که به سادگی از درون بدن انسان عبور می نماید و سایه هایی را ایجاد می نماید، و این امر دلیل ایجاد سایه های ترسناک هیروشیما است.

ترسناک ترین تصویر به جا مانده از بمب اتمی هیروشیما

به گزارش فدایی داری ، در اثر انفجار بمب اتمی، نور و گرمای بسیار قوی ای فراوری می گردد. اشیاء و افرادی که در مسیر این نور و گرما قرار دارند، آن را جذب نموده و بر روی اشیایی که در پشت سرشان قرار دارند، تصویری سایه مانند از خود به جا می گذارند. نور محیط اطراف، باعث سفید شدن بتن یا سنگ اطراف آن شده و سایه ایجاد می گردد.

  • اختراع شگفت انگیز دانشمندان در نسل تازه کامپیوترها :ترکیب هوش مصنوعی با مغز کوچک!

  • فاجعه پس از شکست سایپا و ایران خودرو در بازار مسکو/ ماشین های روسی بدتر از پراید در بازار ایران! /عکس

  • سامسونگ برای آیفون خط و نشان کشید!

پس از جنگ جهانی دوم، و پس از بمب های منفجر شده در هیروشیما و ناکازاکی، همه در خصوص قدرت این سلاح ها آگاهی پیدا نموده بودند؛ اما هنوز نمی دانستند تشعشعاتی که از فرآیند پرتوهای یونیزان ساطع می گردد، بسیار کشنده تر از خود انفجار است. گرمای فراوری شده به وسیله فرآیند همجوشی آنقدر شدید است که به سادگی از درون بدن انسان عبور می نماید و سایه هایی را ایجاد می نماید، و این امر علت ایجاد سایه های هیروشیما است.

برای درک بهتر مردم از چگونگی فراوری این سایه های حرارتی، آزمایش کوچکی صورت گرفته است. در این آزمایش مردی در مقابل گرمای شدید طبیعی ایستاده و تصویری از او به وسیله یک دوربین حرارتی ثبت شده است. با قرارگرفتن این مرد تنها برای چند لحظه در همان حالت، در پشت او سایه حرارتی ایجاد می گردد.

به همین علت است که شما در تصویر دو سایه را می بینید، یکی از آنها تصویر واقعی شخص و دیگری تصویر حرارتی او است. انتقال گرما از طریقه این پرتوها با سرعت نور اتفاق می افتد. زمانی که شما یک سایه با نور مرئی ایجاد می کنید، یک سایه حرارتی نیز ایجاد می کنید که روند کار را مختل می نماید. زیرا انسان از جذب گرمای خورشید به وسیله دیوار جلوگیری می نماید. ترکیبی از نسیم خنک و آسمان صاف به دیوار یاری می نماید تا خنک گردد.

زمانی که شخص دور می گردد، سایه اش نیز در پی او می رود! اما واقعیت این است که سایه او برای چند لحظه باقی می ماند. اما قسمت ترسناک ماجرا این است: زمانی را تصور کنید که همه این اشعه ها، در واقع اتم هایی باشند که از بدن شخص عبور می نمایند تا به دیوار پشت سرش برسند و سایه حرارتی ایجاد نمایند.

در سایه ترسناک به جا مانده از انفجار اتمی هیروشیما بیشتر درباره این پدیده بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ترسناک ترین تصویر به جا مانده از بمب اتمی هیروشیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترسناک ترین تصویر به جا مانده از بمب اتمی هیروشیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید