توسعه تجهیزات دیجیتال با استفاده از قطعات دانش بنیان چاپگرهای پیشرفته ، صرفه جویی ارزی یک میلیون دلاری

به گزارش فدایی داری، ویژگی برجسته پرینترهای فراوریی دانش بنیان نسبت به نمونه مشابه آن، برخط بودن و امکان چاپ اطلاعات متغیر است درحالی که پرینترهای دیگر برای چاپ اطلاعات ثابت مانند تاریخ فراوری و مصرف و قیمت استفاده می شوند.

توسعه تجهیزات دیجیتال با استفاده از قطعات دانش بنیان چاپگرهای پیشرفته ، صرفه جویی ارزی یک میلیون دلاری

به گزارش گروه علم و پیشرفت فدایی داری به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی پایدار مدیرعامل شرکت ایده پردازان ناظر اول کیفیت، از فراوری قطعات و تجهیزات چاپگرهای پیشرفته در کشور گفت و ادامه داد: فرایند فراوری تجهیزات چاپگرهای سه بعدی از 15 سال پیش و بر اساس احتیاجی که کشور به این محصول داشت، شروع شد و فرایند فراوری آن را کلید زدیم.

ساخت چاپگرهای اطلاعات متغیر

تا سال های پیش، چاپ داده های متغیر به طور مثال برای کارت های اینترنت یا تلفن و شارژ خطوط تلفن همراه، با چالش هایی در حوزه چاپ دیجیتال همراه بود. اما با بومی سازی فناوری چاپ، در حوزه اطلاعات متغیر این احتیاج در بعد نرم افزاری و سخت افزاری تامین شد.

ویژگی برجسته پرینترهای فراوریی شرکت نسبت به نمونه مشابه آن، برخط بودن و امکان چاپ اطلاعات متغیر است درحالی که پرینترهای دیگر برای چاپ اطلاعات ثابت مانند تاریخ فراوری و مصرف و قیمت استفاده می شوند.

در دستگاه هایی که برای شخصی سازی بسته بندی تلفن همراه فراوری می گردد، مشخصات منحصر به فرد چاپ شده روی جعبه تلفن همراه متناسب با هر نمونه، کد یکتا فراوری شده و در بازه زمانی حداکثر 100 میلی ثانیه، این اطلاعات آماده چاپ و به پرینتر ارسال می گردد.این فناوری اکنون منحصر به شرکت دانش بنیان ایده پردازان است و در شمار پیشرفته و پرکابردترین محصولات این شرکت واقع شده است.

چاپ برچسب خراشیدنی

کدها و برچسب های خراشیدنی یا اسکرچ لیبل، در بسیاری از موارد کابرد یافته اند و یکی از احتیاجهای گلوگاهی کشور به حساب می آمدند. فرمولاسیون، رنگ، خراش پذیری خوب و عمر انبار به طوری که به مرور زمان سخت نگردد، از چالش های فراوری این محصول بود که سبب شد فعالان فناور این شرکت دانش بنیان با دقت ویژه ای به توسعه فناوری و ساخت آن بپردازند.

در فراوری این محصول دانش بنیان، تجربیاتی به دست آمد که به شکل گیری خط فراوری منجر شد. فراوری اسکرچ هم دو محصول بود که در نهایت به 6 محصول دانش بنیان ارتقا پیدا کرد.

مقرون به صرفه تر و باکیفیت تر از نمونه های خارجی

این محصول ضمن آن که مقرون به صرفه تر و باکیفیت تر از نمونه های خارجی است، سازگار با محیط زیست بوده و رنگ های به کار رفته، دارای فرمول پایه آب هستند. بنابراین، آلودگی شیمیایی، فلزات سنگین و حلال شیمیایی ندارند و حین فراوری، هوا را با بخارات مواد شیمیایی آلوده نمی نمایند. خراش پذیری مناسبی دارد و فراوری انبوه آن با سرعتی بالا ممکن می گردد.

تا یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی

این محصول، حدود یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی را در طول سال رقم زد و این محصول وارد نمی گردد. این محصول به صرفه جویی ارزی سالانه حدود 200 هزار دلار منجر شده است.

در خصوص چک پرینتر های بانکی نیز، 500 هزار دلار صرفه جویی ارزی صورت می گیرد. برای صرفه جویی ارزی خدمات لیبل-اسکرچ بین 50 تا 100 هزار دلار در سال از خروج ارز جلوگیری می گردد.

در طول 7 ماه نخست سال جاری، 15 میلیارد تومان از محل فروش آن عایدی فراهم شده است که صرفه جویی ارزی آن، رقمی معادل 550 هزار دلار است.

بیش از 100 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم

پایدار با اشاره به ایجاد اشتغال 30 نفر متخصص گفت: حمایت های معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در راستا فراوری محصولات ایران ساخت، به جا، دقیق و پیگیرانه بوده و هم چنان هم این فرایند را ادامه می دهند

منبع: خبرگزاری فارس

به "توسعه تجهیزات دیجیتال با استفاده از قطعات دانش بنیان چاپگرهای پیشرفته ، صرفه جویی ارزی یک میلیون دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه تجهیزات دیجیتال با استفاده از قطعات دانش بنیان چاپگرهای پیشرفته ، صرفه جویی ارزی یک میلیون دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید