خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری:رعایت اصول بهداشتی مهمترین عامل مقابله با کروناست

به گزارش فدایی داری، شهرکرد- خبرنگاران- استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به قرار دریافت شرایط این استان در حالت هشدار گفت: رعایت اصول بهداشتی مهمترین عامل مقابله با ویروس کروناست.

خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری:رعایت اصول بهداشتی مهمترین عامل مقابله با کروناست

به گزارش فدایی داری،اقبال عباسی پنجشنبه شب اضافه نمود: برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس و کاهش تعداد افراد مبتلا، باید همه افراد، دستگاه های حاکمیتی، سازمان ها و ارگان ها با هم افزایی و همراهی برای ریشه کنی این ویروس کوشش نمایند.

وی، به سخت گیری و اعمال محدودیت های خاص در اوایل شیوع ویروس کرونا اشاره نمود و گفت: تا اوایل اردیبهشت ماه شرایط استان در شرایط خوب و مناسبی قرار داشت اما با برداشته شدن محدودیت ها ، شرایط استان و کشور تغییر پیدا کرد و شیوع ویروس کرونا گسترش پیدا کرد.

وی با اشاره به اهمیت بحث سلامت و امنیت جانی مردم اضافه نمود: در صورت ادامه داشتن شرایط شیوع این ویروس و همراهی نکردن مردم ،محدودیت ها و سخت گیری ها دوباره اجرایی خواهد شد.

وی به اطلاع رسانی صحیح و دقیق به مردم به عنوان یک عامل برای افزایش سطح مطلعی و همچنین هشدار تاکید نمود و گفت: رسانه ها تا به امروز به خوبی همراهی داشند و باید از ظرفیت رسانه برای مطلع سازی مردم بیشتر استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در اطلاع رسانی در مورد شیوع ویروس کرونا باید تعارفات کنار گذاشته گردد و با اطلاع رسانی صریح به دور از هرگونه فیلتر، انجام گردد و پروتکل های بهداشتی، اصول و قواعد ستاد ملی کرونا نیز باید برای مردم اطلاع رسانی گردد.

وی به رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و اصناف و کارکنان دولت و بخش های مختلف تاکید نمود و گفت: 80 درصد عامل شیوع ویروس کرونا در استان برپایی جشن های عروسی، مراسم های ترحیم و یا مهمانی های خانوادگی بوده است.

عباسی گفت: در ستاد مبارزه با کرونا استان، مصوب شد که مراسم های مختلف در استان با کمترین میزان جمعیت و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردد و حضور مردم پنجشنبه ها در آرامستان ها ممنوع شد.

وی با اشاره به اینکه چاپخانه ها ملزم شدند در آگهی ها ترحیم تاریخ و ساعت اعلام ننمایند، گفت: شهرداری ها نیز ملزم شدند کفن و دفن را با کمترین تعداد افراد انجام دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بر بازرسی از ادارات تاکید نمود و گفت: ادارات با کمترین میزان نیرو ملزم به ارائه خدمت به مردم شدند و برگزاری هرگونه جلسه و آیین و همایش در ادارات ممنوع شد.

وی، بر همراهی بیشتر رسانه در مورد معرفی این ویروس و آشناسازی مردم با روش های پیشگیری و همچنین اطلاع رسانی در مورد این ویروس تاکید نمود و گفت: تا به امروز رسانه های استان به خوبی به تنویر افکار عمومی پرداختند و باید بیش از پیش بحث فرهنگ سازی در مورد پیشگیری از این ویروس از سوی رسانه ها انجام گردد.

وی به همراهی و یاری مردم به منظور حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا و همچنین نیازمندان استان در قالب یاری مومنانه اشاره نمود و گفت: 300 میلیارد ریال یاری مومنانه در استان جمع آوری در قالب بسته های معیشتی، ماسک و ملزومات بهداشتِی و همچنین سایر موارد بین نیازمندان توزیع شد.

وی به اجباری بودن استفاده از ماسک برای بیماران و سایر افراد تاکید نمود و گفت: هیچ گونه مسئله ای در مورد ماسک در استان وجود ندارد و افراد زیادی در مراحل اول به فراوری ماسک پرداختند.

وی به فعال بودن واحد پرتودهی گاما در استان برای ضدعفونی کردن و پرتودهی ماسک های فراوری شده خانگی در استان اشاره نمود و گفت: هیچ گونه کمبود ماسک در استان وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا در استان گفت: برگزای هرگونه مراسم و آیین مختلف با جمعیت زیاد در سطح استان ممنوع اعلام شده است.

عبدالرضا علی محمدی اضافه نمود: با توجه به انجام محدودیت های جمعیتی و همچنین اجرایی شدن آن توسط مردم، پیش بینی می گردد شرایط شیوع ویروس کرونا در استان کاهش پیدا کند.

وی بر همراهی مردم در اجرایی شدن این تصمیم تاکید نمود و گفت: تا به امروز همراهی مردم استان برای اجرایی شدن تصمیمات ستاد کرونا خوب بوده است.

وی با اشاره به نظارت ها و سرکشی از واحدهای مختلف در سطح استان اضافه نمود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا کوتاهی واحدهای متخلف پلمب خواهد شد.

رییس داشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز با اشاره به اینکه 80 درصد علت شیوع ویروس کرونا برگزاری آیین ها و مراسم های ترحیم، عروسی و مهمانی خانوادگی بوده است ، از مردم استان خواست تا برای مقابله با شیوع این ویروس پروتکل های بهداشتی رعایت گردد.

مجید شیرانی اضافه نمود: آمار ابتلا به ویروس کرونا در مهمانی های خانوادگی رو به افزایش است و باید با رعایت سه گام مهم از جمله رعایت بهداشت تنفس و استفاده از ماسک در همه مکان ها، رعایت بهداشت دست ها و رعایت فاصله فیزیکی در جامعه نهادینه گردد.

وی با تاکید بر اینکه حباب های اجتماعی یا مهمانی و دورهمی های خانوادگی که شکل می گیرد، باید کوتاه مدت، با افراد کم و با رعایت فاصله فیزیکی انجام گردد، گفت: استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی از مهمترین راه های پیشگیری است.

وی با اشاره به تنوع ماسک ها در بازار اضافه نمود: استفاده از ماسک های دریچه دار برای افرادی که به ویروس کرونا مبتلا هستند و یا مشکوک هستند، ممنوع است.

به گفته وی ،این ماسک ها فرآیند بازدم را تسهیل می نمایند که این امر باعث انتشار ویروس می گردد.

وی با تاکید براینکه 2 تا سه درصد افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کردند مسافر بودند گفت: ارائه خدمات به مسافران با تصویب ستاد کرونا در مسافرپذیرها، تفرجگاه ها و مکان های ارائه دهنده خدمت ممنوع است اما بیشتر مسافران در منازل اقدام و بستگان اسکان دارند.

وی به مردم تاکید نمود، علائم کرونا را جدی بگیرند و خودمراقبتی و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری:رعایت اصول بهداشتی مهمترین عامل مقابله با کروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار چهارمحال و بختیاری:رعایت اصول بهداشتی مهمترین عامل مقابله با کروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید