درمان کم شنوایی با فناوری تازه

به گزارش فدایی داری، زمانی که فردی به جهان می آید، هر حلزون گوش او حاوی حدود 15000 سلول مویی است، اما به مرور زمان این سلول ها می میرند و هرگز بازسازی نمی شوند.

درمان کم شنوایی با فناوری تازه

پژوهشگران آمریکایی یک روش درمانی احیانماینده بر اساس تحریک رشد سلول های مویی در گوش داخلی با استفاده از سلول های بنیادی روده ابداع کردند.

زمانی که فردی به جهان می آید، هر حلزون گوش او حاوی حدود 15000 سلول مویی است، اما به مرور زمان این سلول ها می میرند و هرگز بازسازی نمی شوند. از دست دادن شنوایی منجر به مسائل بسیاری مانند گوشه گیری، ناامیدی می گردد، این عارضه بعلاوه ارتباط نزدیکی با زوال عقل دارد.

محققان شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی FriquancyTherapeutics با همکاری مؤسسه فناوری ماساچوست کشف کردند که مولکول هایی که سلول های بنیادی روده را کنترل می نمایند، به وسیله نسل نزدیک سلول های بنیادی به نام سلول های پیش ساز نیز استفاده می شوند.

این شرکت از مولکول های ریز برای برنامه ریزی مجدد سلول های پیش ساز، سلول های بنیادی گوش داخلی و تزریق آن ها به گوش برای ایجاد سلول های مویی ریز شنوایی استفاده کرد.

پس از آزمایش های بالینی روی بیش از 200 بیمار، محققان شاهد بهبودی در شنوایی بودند، به طوری که بعضی از بیماران پس از یک بار تزریق، شاهد بهبودی در درک گفتارشان بودند.

دکتر کریس لوز، یکی از نویسندگان این مطالعه و مدیر ارشد علمی آن گفت: گفتار؛ هدف شماره یک بهبود شنوایی و احتیاج شماره یک بیماران است.

محققان تأکید کردند که روش تزریق ذرات کوچک به گوش داخلی برای تبدیل سلول های پیش ساز به سلول های تخصصی تر، مزایای بهتری نسبت به ژن درمانی های مبتنی بر استخراج سلول های بیمار، برنامه ریزی مجدد آن ها در آزمایشگاه و سپس رساندن آن ها به ناحیه صحیح دارد.

آن ها امیدوارند با توجه به منابع موجود در این زمینه، درمان کم شنوایی نیز طی 10 تا 15 سال آینده مشابه جراحی لیزیک باشد.

منبع: ارم نیوز

منبع: فرادید

به "درمان کم شنوایی با فناوری تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان کم شنوایی با فناوری تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید