زنجان در رتبه دهم سالمند ترین استان های کشور

به گزارش فدایی داری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: زنجان در تعداد جمعیت سالمند دهمین استان کشور است و باید برای جوانی جمعیت برنامه ریزی کرد.

زنجان در رتبه دهم سالمند ترین استان های کشور

ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان گفت: استان زنجان در حوزه سالمندی رتبه دهم کشور را دارد و باید برای جلوگیری از آسیب های پیری جمعیت برنامه ریزی صحیح و عملکرد مناسبی داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تأکید بر تسریع و تسهیل در روند پرداخت تسهیلات ازدواج ابراز کرد: فعالیت بانک ها در این زمینه نسبت به گذشته بهتر شده، اما نارضایتی از طرف مردم زیاد است و نباید این پیغام را به جوانان بدهیم که تسهیل ازدواج یک شعار است.

رفیعی به امیدآفرینی در جامعه به ویژه برای قشر جوان تأکید کرد و گفت: عملکرد بعضی بانک ها در ارائه تسهیلات ضعیف بود و همه دستگاه ها و نهاد ها باید بر پایه سیاست های کشور تکالیف خود را انجام دهند.

فائزه موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تشکیل شده و امور مربوط به حوزه جمعیت را پیگیری و ابلاغ می نماید.

وی ادامه داد: نشست های توان افزایی برای تربیت کنشگران حوزه خانواده برگزار شده است و ملاقات هایی با ماما ها و پزشکان در راستای شناخت ظرفیت های جامعه برای فرزندآوری صورت گرفته است. برگزاری نشست هایی با یاری هیئت های اندیشه ورز و به کارگیری ظرفیت های موسسات خیریه را از دیگر اقدامات برای شناسایی ظرفیت ها و استفاده از سازمان های مردم نهاد در موضوع جوانی جمعیت است و کوشش داریم تا ظرفیت بخش های مختلف را شناسایی و از آن ها برای توسعه فرزنداوری در جامعه استفاده کنیم.

موسوی بیان نمود: مذاکرات با راه و شهرسازی برای تامین مسکن خانواده های دارای فرزند 4 قلو صورت گرفته و این خانواده ها در حال دریافت مسکن هستند. البته در ارائه تسهیلات به خانواده های دارای سه فرزند با تعارض قوانین روبرو هستیم که این موضوع باید رفع گردد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان به اقدامات صورت گرفته در راستای بوم کاوی برای تهیه آمار مربوط به فرزندآوری و نرخ رشد جمعیت اشاره نمود و گفت: نرخ باوروی اکنون کمتر از 2 و در حدود 1.6 است و نشان می دهد مسئولان به عنوان یک دغدغه جدی به موضوع فرزندآوری نگاه نمی نمایند.

موسوی تاکید نمود: فرزندآوری یک بحث فرهنگی است و باید این دغدغه ابتدا در فکر مسئولان ایجاد و سپس در جامعه برای مردم تبیین گردد.

فدایی داری زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زنجان در رتبه دهم سالمند ترین استان های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنجان در رتبه دهم سالمند ترین استان های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید