شرایط ورود به طرح ترافیک تهران در سال 1400

به گزارش فدایی داری، مسئولان شهری برای کاهش تردد اتومبیل های شخصی در منطقه ها پرتراکم، اقدام به تهیه طرحی کردند. براساس شرایط ورود به طرح ترافیک تهران در سال 1400 ، در منطقه ها معین شدهٔ شهری فقط تعداد خاصی از اتومبیل های شخصی که واجد شرایط هستند، می توانند ورود داشته باشند.

شرایط ورود به طرح ترافیک تهران در سال 1400

این طرح در شهر تهران نیز به صورت ویژه در دستور کار مدیران شهری نهاده شد و اکنون در حال اجراست. به تازگی شهرداری تهران شرایط نوی را برای ورود به طرح ترافیک تهران در سال 1400 اعلام نموده و نرخ ورودی را افزایش داده است.

با توسعه شهر ها و و سایل نقلیه عمومی، مدیران شهری به این نتیجه رسیدند که مقدار رشد راه های شهری به نسبت اتومبیل ها به گونه ای نیست که از ترافیک پر تراکم جلوگیری کند. بعلاوه افزایش ساختار های حمل و نقل عمومی نیز نمی تواند مانع از حجم بزرگ ترافیک در بخش هایی از شهر گردد؛ بنابراین به مرور موضوع منطقه محدوده ترافیک در شهر ها شکل گرفت.

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره شرایط ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 1400 بیان کرد: تا پیش از این شهروندان می توانستند ابتدا به طرح وارد شوند و سپس به صورت اتوماتیک عوارض طرح از حساب شهروندی شان در سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir کسر می شد. در شرایط نو، شهروندان باید پیش از ورود به طرح، روز مورد نظر خود را رزرو نمایند. در غیر این صورت، محاسبه عوارض تردد خودرو با بیشینه ضرایب و به ازای هر روز تردد با نرخ 787 هزار و 500 ریال مستقل از ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودرو انجام خواهد شد.

امکان رزرو مجوز روزانه طرح از ظهر روز چهارشنبه هر هفته، برای هفته آینده وجود خواهد شد. بعلاوه امکان رزرو مجوز روزانه طرح برای روزهای هفته ای که در آن قرار داریم، در صورت عدم تکمیل ظرفیت روزانه، وجود دارد.

در صورتی که ظرفیت مجاز روزانه ٔ رزرو مجوز روزانه طرح به سرانجام برسد، امکان رزرو وجود نخواهد داشت و شما مجاز به تردد در محدوده ٔ طرح ترافیک نخواهید بود. درصورت تردد این محدوده، بیشینه ٔ ضرایب برای محاسبه ٔ عوارض برای خودروی شما اعمال و مبلغ 787.500 ریال از کیف پول شهروندی شما کسر و یا به حساب بدهی شما منظور خواهد شد.

خبرهای بیشتر در این زمینه: جزئیات اجرای طرح ترافیک 1400 تهران اعلام شد

خودروهایی که بدون رزرو اقدام به ورود و تردد در محدوده ٔ طرح ترافیک نمایند، غیر مجاز تلقی می گردد و محاسبه ٔ عوارض آن ها براساس بیشینه ٔ ضرایب برای محاسبه عوارض و به مبلغ 787 هزار و 500 ریال است.

مبلغ پرداختی بابت ثبت رزرو مجوز روزانه طرح برای ورود به محدوده طرح ترافیک، در حساب شهروندی شما مسدود خواهد شد. مبلغ مسدودی بابت ثبت رزرو مجوز روزانه طرح به ازای تردد خودروی شما به توضیح ذیل است:

  • مبلغ630.000 ریال به ازای خودروی دارای معاینه فنی عادی؛
  • مبلغ 441.000 ریال به ازای خودروی دارای معاینه فنی برتر؛
  • مبلغ 70.000 ریال به ازای خودروی برقی یا هیبریدی.

مبلغ نهایی عوارض ورود به طرح ترافیک تهران در سال 1400 ، پس از آنالیز ترددهای خودروی شما حداکثر 10 روز پس از تاریخ آن، از مبلغ مسدود شده کسر و مابقی آن به حساب شما عودت داده خواهد شد. درصورتی که خودروی شما تردد نکند و یا دوربین ها آن را رؤیت ننمایند، به مقدار 70.000 ریال از مبلغ مسدودی شما کسر و مابقی به حساب شما مسترد خواهد شد.

امکان لغو رزرو مجوز روزانه طرح برای هر روز تا ساعت 6 صبح همان روز امکان پذیر است. به منظور ثبت رزرو مجوز روزانه طرح برای ورود به طرح ترافیک تهران در سال 1400 ، شما باید حتماً یک خودروی تحت پوشش دارای معاینه فنی معتبر در حساب کاربری خود داشته باشید.

درخواست های ثبت شده برای رزرو مجوز روزانه طرح شما منحصر به پلاک خودروی تعیین است. درصورتی که شما دارای چندین خودرو در حساب کاربری خود هستید، می بایست برای تردد هر یک جداگانه اقدام به ثبت رزرو کنید.

امکان جابه جایی رزرو از یک خودرو به خودروی دیگر وجود ندارد و باید رزرو خودروی اول لغو و درصورت وجود ظرفیت برای خودروی دیگر ثبت رزرو انجام گردد. بعلاوه برای ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) نیازی به رزرو نیست.

توجه داشته باشید حتی ورود به یک خیابان فرعی که در طرح ترافیک باشد، منجر به ثبت تخلف می گردد. گفتنی است دوربین ها و افسران هدایت و رانندگی در این محدوده ها حضور دارند و برای خودروهای غیر مجازی که در ساعات یادشده در محدوده های طرح ترافیک و زوج و فرد تردد نمایند، اعمال قانون خواهد شد.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ فدایی داری بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "شرایط ورود به طرح ترافیک تهران در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ورود به طرح ترافیک تهران در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید