مسابقه هیجان انگیز سطل های چوبی شناور در ژاپن

به گزارش فدایی داری، از سال 1956 در شهر ایتوی ژاپن هرساله مسابقه سطل های بزرگ چوبی برگزار می گردد؛ مسابقه ای که گرچه قبلا بین مردم محلی پرطرفدار بود اما این روزها پای گردشگران خارجی را هم به این کشور باز نموده است.

مسابقه هیجان انگیز سطل های چوبی شناور در ژاپن

به گزارش فدایی داری، از سال 1956 در شهر ایتوی ژاپن هرساله مسابقه سطل های بزرگ چوبی برگزار می گردد؛ مسابقه ای که گرچه قبلا بین مردم محلی پرطرفدار بود اما این روزها پای گردشگران خارجی را هم به این کشور باز نموده است؛ ماجراجوهایی که دوست دارند برای چند دقیقه هم که شده با سطل های چوبی مخصوص ژاپنی ها روی آب رودخانه شناور باشند و کوشش نمایند تا قایق کوچکشان را زودتر از بقیه به مقصد برسانند!

طبق داستان های قدیمی ژاپنی، زنان این کشور در گذشته های دور از سطل های چوبی برای شستن لباس هایشان در این رودخانه استفاده می کردند تا اینکه پس از منسوخ شدن این رسم مردم این کشور تصمیم گرفتند تا با برگزاری این مسابقه سنت های قدیمی خود را زنده نگاه دارند.

به این ترتیب از سال 1956 به بعد، هر سال مردم در اواخر ماه جولای کنار این رودخانه جمع می شوند تا این مسابقه را - که یکی از مسابقه های مهیج روی آب در دنیا به شمار می رود- دور هم برگزار نمایند. مسابقه به این ترتیب است که شرکت نمایندگان در سطل های چوبی دایره شکل به عمق 30 سانتی متر و قطر یک متر می نشینند و به آب انداخته می شوند.

از این لحظه به بعد هر کدام از آنها باید با استفاده از پارو یا وسیله ای شبیه به یک قاشق بزرگ چوبی 400 متر مسیر مسابقه را طی نمایند و به خط انتها برسند. اگرچه این کار در ظاهر بسیار ساده به نظر می رسد اما حفظ تعادل یکی از موارد مهم برای پیروزی است که البته کمتر کسی پیروز به انجام آن می گردد و معمولا عده بسیاری نرسیده به خط انتها در آب می افتند و داغ برنده شدن به دلشان می ماند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مسابقه هیجان انگیز سطل های چوبی شناور در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسابقه هیجان انگیز سطل های چوبی شناور در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید