میدان ساعت یکی از جاهای دیدنی شهر یزد است

به گزارش فدایی داری، جاذبه ها/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، میدان ساعت یکی از جاهای دیدنی شهر یزد است.

میدان ساعت یکی از جاهای دیدنی شهر یزد است

میدان وقت الساعت یا میدان ساعت یزد یکی از قدیمی ترین برج های ساعت ایران و دنیا بشمار می رود و براساس منابع تاریخی، اولین ساعت شهری ایران است.

ساخت این برج ساعت به زمان قاجار بر میگردد و طاق و قوس ها، تزیینات آجری و کاشی کاری های منقوش به خطوط آیات و … به آن جلوه ای خاص داده است.

بنای اصلی میدان، باور کنید یا نه در سال 725 هجری ساخته شده و از این حیث، قدیمی ترین ساعت شهری دنیا است. در بالاترین قسمت این برج زیبا، چهار ساعت بزرگ و سفید رنگ نصب نموده اند. گردشگران تور یزد به هنگام بازدید از این جاذبه تاریخی، بنایی خشتی را می بینند که ساخت آن به زمان قاجار بر میگردد. این بنای کهن در بافت تاریخی خیابان مسجد جامع شهر دنیای یزد قرار گرفته و بازدید از آن می تواند سفرتان را به یکی از به یادماندنی ترین سفرها تبدیل کند.

از جذابیت های برج ساعت میدان وقت و ساعت یزد میتوان به معماری زیبای آن اشاره نمود که با کاشی های منقوش به همراه خطوط و آیات این بنا را پر ارزش نموده اند. جلوه این برج خشتی به هنگام شب با نورپردازی هایی که دارد، بقدری تماشایی است که افراد بسیاری به کنار برج ساعت یزد می آیند تا آن را از نزدیک ببینند. میدان وقت الساعت مجموعه ای از حسینیه، آب انبار، ساباط قدیمی را در میان خود جای داده که تماشای هر کدام از آنها برای گردشگران یزد آن هم در شبهای یزد می تواند لذت بخش باشد.

منبع: همگردی

به "میدان ساعت یکی از جاهای دیدنی شهر یزد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان ساعت یکی از جاهای دیدنی شهر یزد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید