ناترازی صندوق های بازنشستگی چالش اساسی کشور

به گزارش فدایی داری، زاهدی وفا گفت: ناترازی صندوق های بازنشستگی، یکی از چالش های اساسی کشور است.

ناترازی صندوق های بازنشستگی چالش اساسی کشور

محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به وظایف مالی، اجتماعی و حمایتی وزارت کار اظهار کرد: به عنوان اجتماعی ترین وزارتخانه کشور، با گستردگی وظایف و خدمات روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه بازسازی سرمایه اجتماعی می تواند به تحول مالی یاری کند، گفت: تضعیف سرمایه اجتماعی، به ناکارآمدی سیاست های دولت منجر می گردد و در این میان فدایی داری می توانند رابطه سیاست های مالی و سرمایه اجتماعی را تقویت نمایند.

سرپرست وزارت کار با بیان اینکه باید از همه ظرفیت های کشور برای جهش مالی و عبور از این مسائل بهره بگیریم، اضافه نمود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیازمند حاکم شدن مدیریت حرفه ای و تصمیم گیری کارشناسی است.

وی گفت: تصمیمات درست مدیریتی نباید درگیر حواشی سیاسی گردد و رسانه ها باید دستگاه های اجرایی را به جهت اقدامات اساسی و دوری از سیاسی کاری ببرند.

زاهدی وفا تأکید کرد: قشر بازنشسته ما متأسفانه در گذشته جایگاه و منزلت واقعی خود را کسب نکرده است و شاهد کم توجهی در این حوزه بوده ایم.

سرپرست وزارت کار ناترازی صندوق های بازنشستگی را یکی از چالش های اساسی کشور دانست و گفت: به علت عدم اتخاذ تصمیم های حرفه ای در گذشته، 2 صندوق بزرگ بازنشستگی به بودجه دولت متکی هستند.

وی اعلام کرد: فلسفه صندوق های بازنشستگی و تأمین اجتماعی عملکرد درست مالی و سودآوری در جهت رفاه مخاطبین است.

زاهدی وفا اضافه نمود: بنا بر دستور رئیس جمهور در تفویض اختیار به وزرای عضو هیات امنای تأمین اجتماعی و بر اساس مصوبه شورای عالی کار و طبق جمع بندی و خروجی نشست با بازنشستگان، توافق لازم برای اصلاح مستمری سایر سطوح حاصل شد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت عدالت در تقسیم منابع برای توسعه کشور تأکید کرد و گفت: شرکت های سرمایه گذاری باید در حوزه استانی ایجاد شوند و مشارکت لازم را در توسعه منطقه ای داشته باشند.

فدایی داری اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ناترازی صندوق های بازنشستگی چالش اساسی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناترازی صندوق های بازنشستگی چالش اساسی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید