هزینه های سفر به نیوزیلند، سرزمینی دیدنی و بکر

به گزارش فدایی داری، نیوزیلند سرزمینی در میانه کره زمین، دارای پیاده روهای بزرگ، فضاهای کوهنوردی، ورزش های ماجراجویی، نوشیدنی های خوش طعم و منطقه ها تهیه آبمیوه های طبیعی بی نظیری است. بعلاوه نیوزیلند مکانی است که همه ثروتش را از منابع سرزمین خود بدست می آورد. من اولین بار هشت سال پیش بود که نیوزیلند را دیدم. در نیوزیلند وسایل از آنچه فکر می کردم گران تر بودند. در آن موقع من یک مسافر با بودجه پایین بودم و فقط با صرفه جویی و نادیده گرفتن بسیاری از چیزها می توانستم با همان بودجه کم در آنجا اقامت کنم. من اغلب خودم وعده های غذایی را می پختم و از ورزش های ماجراجویانه و تفریحات ورزشی صرفه نظر می کردم و با نوشیدن آب میوه ها و نوشیدنی های مقرون به صرفه قیمت خودم را سرگرم می کردم. اما در اوایل امسال وقتی دوباره به نیوزیلند سفر کردم، قصد داشتم ببینم آیا بدون هیچ هزینه ای می توان به نیوزیلند سفر کرد یا خیر؟ من می خواستم بدانم برای سفر به نیوزیلند چه مقدار بودجه احتیاج است؟ و این کشور زیبا چه مقدار هزینه برای مسافری که قصد اقامت طولانی مدت در آنجا را داشته باشد، ایجاد می نماید؟ بعلاوه برای مسافری که برای رسیدن به مقصد خود باید از نیوزیلند بگذرد و در آنجا برای کوتاه مدت اقامت کند شرایط چگونه خواهد بود؟ و برای هر دوی آن ها چطور؟ اگر بخواهید مقدار زیادی غذا مصرف کنید، اما در یک ون بخوابید چه مقدار هزینه باید بپردازید؟ اگر بخواهید همه فعالیت های تفریحی را در نیوزیلند انجام دهید چطور؟ اگر شما بخواهید در نیوزیلند برای اقامت فقط از چادر مسافرتی بهره ببرید هزینه های سفر به نیوزیلند چقدر خواهد شد؟ من قصد داشتم در این سفر به این سوالات درباره پس انداز پول در سفر به نیوزیلند پاسخ بدهم. بنابراین تصمیم گرفتم در این سفر یک چادرنشین باشم. من با این تصمیم چیزهای زیادی در خصوص هزینه واقعی تورهای گشت و گذار در نیوزیلند آموختم.

هزینه های سفر به نیوزیلند، سرزمینی دیدنی و بکر

چقدر در نیوزیلند خرج کردم؟

در طول سفر 25 روزه به نیوزیلند، روزانه حدود 455590 دلار نیوزیلند و به طور میانگین 182 دلار نیوزلند خرج کردم. این مقدار پول بسیار زیادی برای سفر است و چیزی بیشتر از هزینه یک روز زندگی عادی در آمریکا است. همه چیز را دوباره امتحان کردم اما مقدار زیادی پول خرج کردم ! با اینکه می دانستم سفر با هواپیما، قطار و هلیکوپتر و اقامت در اتاق های خصوصی و صرف غذاهای ویژه هزینه زیادی دارد ولی با این حال باز هم تعجب کردم که چگونه توانستم تا این مقدار خرج کنم. زمانی که به گذشته فکر کردم، متوجه شدم می توانستم در هزینه هایم صرفه جویی بیشتری داشته باشم. من می توانستم به جای اقامت در اتاق های خصوصی هتل و غذا های ویژه، در اتاق های مقرون به صرفه تر نیز باشم و غذاهای ساده تری را رزرو کنم. این موضوع برای من هزینه بسیاری داشت اما تمایل داشتم از سایر مسافران جدا باشم. با توجه به ازدیاد جمعیت در اتوبوس نمی توانستم یک روز را کامل در اتوبوس بمانم بنابراین سفر با هواپیما برای من هزینه های زیادی را در برداشت. علاوه بر این من به جای استفاده از قطار عادی نیوزیلند از قطار وی آی پی استفاده کردم که حدود 159 دلار هزینه داشت و هزینه سفر من به جزیره استوارت حدودا 160 دلار شد و به جای استفاده از قطارهای وی آی پی بهتر بود از قطارهای عادی تری استفاده کنم. بعلاوه برای خرید اینترنت پول زیادی را صرف کردم. من بدون آنالیز و تحقیق از شرکت نت فیلیکس اینترنت سفارش دادم درحالیکه در هتل روزانه 1 گیگ اینترنت رایگان در اختیار من گذاشته بودند و در اینجا پول زیادی را با بی فکری از دست دادم در صورتی که می توانستم این مبلغ را صرفه جویی کنم. اگر در خصوص محل اقامت و غذا آگاهی بیشتری داشتم یا اگر کمی از عادت های خودم را ترک می کردم می توانستم روزانه 29 دلار صرفه جویی کنم.

-اقامت: (661.05) دلار نیوزلند = (913.64) دلار آمریکا

-خدمات تلفن: (164.68) دلار نیوزلند = (119.15) دلار آمریکا

-داروخانه: (39.98) دلار نیوزلند = (28.93) دلار آمریکا

-اینترنت: (15.29) دلار نیوزلند = (11.06) دلار آمریکا

-مواد غذایی: (235.52) دلار نیوزلند = (170.41) دلار آمریکا

-حمل و نقل: (1،014.32) دلار نیوزلند = (733.90) دلار آمریکا

-فعالیت ها: (823.65) دلار نیوزلند = (595.94) دلار آمریکا

-رستوران ها: (1343.82) دلار نیوزلند = (972.30) دلار آمریکا

-در مجموع: (3292.74) دلار نیوزلند = (4550.90) دلار آمریکا

به طور کلی هزینه های سفر به نیوزیلند چقدر است؟

چقدر باید در نیوزیلند بودجه داشته باشید؟ اگر قصد سفر به نیوزلند را دارید، روزانه 110 تا 130 دلار آمریکا هزینه خواهید داشت. شما با این بودجه می توانید سفر بدون دردسری را داشته باشید و اساسا کاری را که دلتان می خواهد انجام دهید مثل قطارهای وی آی پی و کشتی های گران، تجربه پرواز بر فراز چشم انداز های شگفت انگیز، خرید نوشیدنی و یک شام گران قیمت! اگر می خواهید تجربیات مختلفی را امتحان کنید ولی در عین حال نیز صرفه جویی کنید با بودجه ای در حدود 142 دلار نیوزیلند (100 دلار آمریکا) در روز می توانید اتاق های خصوصی در هتل داشته باشید و تعداد زیادی از تجربیاتی مانند پرواز بر فراز منظره ها شگفت انگیز و صرف وعده های غذایی در رستوران های خاص را داشته باشید. اگر می خواهید تنها با کوله پشتی خود به سفر بروید، می توانم بگویم شما حدود 71 تا 85 دلار نیوزیلند (50 تا 60 دلار آمریکا) در روز احتیاج دارید. با این بودجه یک اتاق در یک خوابگاه، حمل و نقل با اتوبوس و نوشیدنی های خوش طعم و یک یا دو فعالیت گران قیمت مانند سفرهای جادویی، تماشا چشم انداز های بکر، اسکی و غیره را خواهید داشت. بعلاوه اغلب می توانید خودتان غذاها را بپزید که حدودا 80 یا 70٪ از وعده های غذایی شما را شامل می گردد و این موضوع هزینه های شما را کاهش خواهد داد. اگر قصد دارید با یک ون به مسافرت بروید و خودتان رانندگی کنید، می توانید روزانه 15 دلار نیوزیلند (11 دلار آمریکا) از بودجه خودتان را پس انداز کنید زیرا ون شما به عنوان محل اقامت شما نیز به کار می رود. حتی می توانید با هزینه کمتر با پیاده روی، فعالیت های کوچک و پخت و پز وعده های غذایی تان در یک روز مبلغ 40 دلار نیوزیلند (28 دلار آمریکا) صرفه جویی کنید. کار آسانی نیست اما مسافران زیادی را دیده ام که این کارها را انجام داده اند هرچند هزینه های زیادی در طی مسافرت وجود دارد که ما نمونه هایی از آن را اینجا بیان می کنیم:

-طرح اینترنت تلفن (با 4.5 گیگابایت اینترنت): 40 دلار نیوزیلند (20 دلار با 1.5 گیگابایت اینترنت)

-اتوبوس های از قبل رزرو شده: 1 دلار نیوزیلند در هر مسیر

-اتوبوس های رزرو شده در همان لحظه: 20 تا 60 دلار نیوزیلند

-قطارهایی با چشم انداز های خاص: 159 دلار نیوزیلند در هر مسیر

-اقامت در خلیج جزیره کروز تمام روز: 259 دلار نیوزیلند

-اقامت در هابیتون تور: 84 دلار

-غارهایی با کرم های شب تاب درخشان: 51 تا 246 دلار نیوزیلند

-اتاق های خصوصی خوابگاه: 55 تا 100 دلار

-یک مکان برای نوشیدن آبمیوه: 80 دلار نیوزیلند

-تورهایی با نوشیدنی هایی خاص: 150 دلار نیوزیلند

-نوشیدنی مخصوص: 8 دلار نیوزیلند

نحوه پس انداز پول در سفر به نیوزیلند

هزینه کردن پول زیاد در این سفر به من چیزهای زیادی در خصوص چگونگی صرفه جویی در نیوزیلند آموخت. شما بیشترین بودجه خود را برای غذا و فعالیت های تفریحی از دست می دهید. فعالیت های تفریحی خیلی گران هستند، بیشتر آن ها حدود 200 دلار نیوزیلند و یا بیشتر هزینه دارند! برای مثال پیاده روی در فرانتس یوزف 450 دلار نیوزیلند هزینه دارد و این یک فعالیت خیلی گران است! علاوه بر این، قیمت بیشتر غذاها بین 20 تا 30 دلار نیوزیلند است که در این صورت بودجه شما به شدت کاهش می یابد. مواد غذایی نیوزیلند گران نیستند ولی برای افزایش استفاده از فرآورده های صنعتی مخارج شما بسیار افزایش می یابد. شما باید سعی کنید در سفرتان استفاده از این نوع غذاها را به کمترین مقدار ممکن برسانید.من زمانی که در وانکا بودم، فقط 50 دلار نیوزیلند (36 دلار آمریکا) در هر روز صرف کردم. بیشتر افراد معتقدند هزینه های سفر به نیوزیلند بالا نیست اما از نظر بعضی افراد دیگر هزینه های سفر به نیوزیلند زیاد هستند. شما باید تصمیم بگیرید که از سفر به نیوزیلند چه می خواهید. اگر نیوزیلند کشور گرانی بود بسیاری از دنیاگردان به نیوزیلند نمی آمدند. منظورم این است که تعداد انبوهی از دنیاگردان به نروژ می رفتند، البته نه زیاد! زیرا سفر به نروژ واقعا گران است. به همین علت تنها کاری که می توانید انجام دهید، اقامت در اردوگاه های یخی است!

شما می توانید با استفاده از روش های زیر در هزینه های خود صرفه جویی کنید

بیشتر در طول سفر سعی کنید خودتان آشپزی کنید. درست است که رستوران ها و فست فودها غذاهای لذیذی دارند اما هیچ چیز آنقدر ارزشمند نیست که شما از بودجه خود کم کنید. من احتمالا می توانستم حدود 800 دلار نیوزیلند را به وسیله پخت و پز صرفه جویی کنم و واقعا آن را احساس نکنم اما من متاسفانه عادت به پیاده روی نداشتم و اغلب فست فود سفارش می دادم و بیرون نمی رفتم، ضرر زیادی کردم. بنابراین تا آنجا که ممکن است خودتان آشپزی کنید. زیرا یک همبرگر سرخ شده 20 دلار نیوزیلند برای شما در بین هزینه های سفر به نیوزیلند هزینه خواهد داشت. من نمی گویم شما نباید غذا بخورید، فقط به هزینه های آن به طرز محسوسی توجه داشته باشید. هزینه مواد غذایی شما برای پس انداز پول در سفر به نیوزیلند بین 80 تا 100 دلار نیوزیلند در طول روز می گردد. سوپرمارکت های مقرون به صرفه قیمت در سرتاسر شهر برای خرید مواد غذایی حضور دارند که شما می توانید از آن ها بهره ببرید.

تورهای گشت و گذار در نیوزیلند تماشای

تورهای زیادی در نیوزیلند هستند ولی فقط تعداد کمی برای صرفه جویی بودجه مناسب است. مواردی که واقعا می خواهید انجام دهید را انتخاب کنید و بقیه را برای سفر دیگری نگه دارید. شاد بودن را خیلی مقرون به صرفه بدست آورید. کافه های کوهنوردی روزهای شاد و خوبی را ارائه می دهند که فقط به مقدار 5 دلار نیوزیلند هزینه دارد. می توانید از آن ها بهره ببرید و لذت ببرید. می توانید با کار کردن در مزارع هم در این فعالیت محبوب پیش مردم کار کنید و لذت ببرید و نیز غذای رایگان برای پس انداز پول در سفر به نیوزیلند بدست بیاورید. به خاطر داشته باشید، بیشتر مزارع احتیاج به تجربه خاصی دارند زیرا در گذشته بسیاری از کارکنان بی تجربه برای آن ها مسائل بسیاری را ایجاد نموده اند. شما می توانید در خوابگاه ها کار کنید. بسیاری از خوابگاه ها به شما اجازه می دهند چند ساعت را صرف تمیز کردن و مرتب کردن تخت ها کنید تا مسکن رایگانی را در اختیار شما قرار دهند.

سهم خودرو

سهم خودرو یک گزینه حمل و نقل عمومی برای مسافرانی که در پی کاهش هزینه ها هستند، است. با این سرویس همه چیزهایی را که لازم دارید می توانید داشته باشید. شما می توانید ماشین مخصوص حمل و نقل را در وب سایت های مانند گومتری و گاراژ فهرست پیدا کنید. علاوه بر این می توانید افرادی را که تمایل به در اختیار قرار دادن ماشینشان برای حمل و نقل هستند را در تابلوهای اعلانات ببینید و با آن ها ارتباط برقرار کنید.

کارهای رایانه ای

شما می توانید با انجام کارهای رایانه ای وکامپیوتری نیز بعضی از هزینه های مصرفی خود را بدست آورید! این ها تنها راه های صرفه جویی در محل اقامت نیستند بلکه راهی برای ارتباط با بعضی از مردم محلی و داشتن تعاملی شگفت انگیز است. علاوه بر ایسلند، نیوزیلند احتمالا ساده ترین کشور دنیا است که گردشگران به آنجا می روند. افراد زیادی هستند که شما را برای کار داوطلبانه انتخاب می نمایند. علاوه بر این شما فقط می توانید در خصوص هر یک از خوابگاه ها پرس و جو کنید و گزینه مناسب را پیدا کنید! من از ونکا به کوئینستاون فیوردلند رفتم. بین صفحات یک سایت انجمن های مسافران، پیغام هایی با این مضمون که افرادی که در کنار جاده ها حضور دارند، آماده حمل و نقل شما هستند را دیدم. بعلاوه در کنار جاده ها خوابگاه هایی را تاسیس نموده اند که می توان به راحتی از آن ها در هنگام بهره گیری از تورهای گشت و گذار در نیوزیلند استفاده کرد.

به یاد داشته باشید که تورهای گشت و گذار در نیوزیلند رایگان است

نیوزیلند منبعی از فضاهای پیاده روی بزرگ دنیا و دارای تعداد زیادی از فعالیت های رایگان در فضای باز است. هرچند ورزش های ماجراجویی، تورهای نوشیدنی، یخچال های طبیعی و کشتی های قایقرانی می توانند به بودجه شما ضرر برسانند اما تمام مسیرهای پیاده روی رایگان هستند. شما به راحتی می توانید روز خود را با گشت و گذار در کنار دریاچه ها یا قدم زدن کنار ساحل پر کنید! بعلاوه به یاد داشته باشید که بیشتر موزه ها نیز در این کشور رایگان هستند.

حمل و نقل با اتوبوس

اتوبوس های کوهنوردی اگرچه ممکن است سرگرم نماینده باشند، اما می توانند بودجه شما را به سرعت به اتمام برسانند پس سعی کنید آن ها را فراموش کنید. تورهای اتوبوسی کوهنوردی گران هستند! برترین راه این است که از آن ها صرف نظر نموده و به پیاده روی بپردازید. اگر بودجه شما خیلی کم نیست می توانید این از این اتوبوس ها بهره ببرید و از آن لذت ببرید. از سایت Book.me.nz بهره ببرید. این وبسایت تخفیف های آخرین لحظه در فعالیت های گردشگری را در سراسر کشور ارائه می دهد. اگر شما در خصوص زمانی که می خواهید فعالیتی را انجام دهید کمی انعطاف پذیر باشید، می توانید تا به مقدار 60٪ تخفیف بگیرید و پولتان را ذخیره کنید! اما من نمی توانم خیلی زیاد آن را توصیه کنم. صرفه جویی در نیوزیلند به انتخاب های شما بستگی دارد. همانطور که می بینید زمانی که شما به هزینه های خود اهمیت نمی دهید، ممکن است هزینه هایتان خیلی بالا برود. من اشتباهات زیادی انجام دادم که میانگین هزینه روزانه من را زیاد کرد. اما اگر از اتوبوس بهره ببرید و خودتان غذاهایتان را طبخ کنید و از اتاق های عادی و عمومی بهره ببرید دیگر احتیاجی به صرف هزینه های زیادی نیست. فقط مطمئن باشید که بودجه خود را کنترل می کنید!

منبع: همگردی

به "هزینه های سفر به نیوزیلند، سرزمینی دیدنی و بکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به نیوزیلند، سرزمینی دیدنی و بکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید