هشدار ادامه فعالیت سامانه بارشی برای این استان ها

به گزارش فدایی داری، خبرنگاران : سازمان هواشناسی با صدور هشدار فعالیت سامانه بارشی در 6 استان از احتمال وقوع طغیان رودخانه ها و سقوط سنگ از ارتفاعات در منطقه ها کوهستانی در این منطقه ها خبر داد.

هشدار ادامه فعالیت سامانه بارشی برای این استان ها

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده پیش بینی شده است. در جنوب شرق و شرق کشور نیز وزش باد پدیده حاکم است.

فردا سه شنبه در برخی منطقه ها مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

هشدار ادامه فعالیت سامانه بارشی

طی امروز و فردا در نیمه غربی کشور روند افزایش نسبی دما و در نیمه شرقی کشور استقرار هوای خنک پیش بینی می شود. روز چهارشنبه در بیشتر منطقه ها کشور جو آرام و پایدار با افزایش دما حاکم است. در ساعات بعدازظهر در برخی منطقه ها شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش پراکنده و وزش باد روی می دهد.

با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در روز پنجشنبه برای شمال غرب کشور ابرناکی، وزش باد شدید موقتی با احتمال رگبار و گردوخاک پیش بینی می شود. در این روز در سواحل دریای خزر و اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش دما قابل توجه است. جمعه آینده در بیشتر منطقه ها کشور جو آرامی حاکم خواهد شد.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

زمان خاتمه: دوشنبه 1402/01/14

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/01/14: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال شرق تهران، نیمه شمالی خراسان رضوی و شمال سمنان.

اثر مخاطره: احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، صاعقه، تگرگ، احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال طغیان رودخانه ها و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات در منطقه ها کوهستانی.

توصیه: اجتناب از اتراق در بستر و اطراف مسیل ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار

زمان خاتمه: پیش ازظهر دوشنبه 1402/01/14

نوع مخاطره: وزش باد شدید، در نواحی مستعد همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/01/14: قم، سمنان، نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، اصفهان، مرکزی، جنوب تهران و جنوب بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و سازه های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها.

توصیه: اطمینان از استحکام سازه های موقت به ویژه چادرهای مسافرتی، تعطیل و محدود کردن فعالیت های عمرانی و عدم عبور و مرور و پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج

زمان خاتمه: بعدازظهر چهارشنبه 1402/01/16

نوع مخاطره:

چهارشنبه: افزایش سرعت باد در دریای عمان، ارتفاع امواج بین 1 تا 1.5 متر در سواحل استان سیستان و بلوچستان.

منطقه اثر:

دوشنبه 1402/01/14: دریای عمان، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

سه شنبه 1402/01/15: دریای عمان، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

چهارشنبه 1402/01/16: دریای عمان، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان.

منبع: توریسم آنلاین

به "هشدار ادامه فعالیت سامانه بارشی برای این استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ادامه فعالیت سامانه بارشی برای این استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید