پیشتر در توالت های عمومی می خوابیدم و با یک کاسه سوپ در روز زنده می ماندم؛ اکنون یک میلیونر هستم

به گزارش فدایی داری، این میلیونر ترک تبار مقیم بریتانیا اکنون صاحب رستوران هایی در منطقه اعیان نشین می فر و خیابان سنت کریستوفر در مرکز لندن است و در حال آماده شدن برای افتتاح سومین رستوران خود در کنار استیک هاوس (سوفرا استیک) و رستوران عرضه ماهی (سوفرا بالیک) در مرکز بریتانیا می باشد.

پیشتر در توالت های عمومی می خوابیدم و با یک کاسه سوپ در روز زنده می ماندم؛ اکنون یک میلیونر هستم

به گزارش فدایی داری به نقل از دیلی میل، این سرآشپز که در روستایی در تومات در مشال ترکیه به دنیا آمد می گوید دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشته است. او در سال 1975 میلادی در سن 21 سالگی سفری پنج روزه را با اتوبوس به لندن برای یادگیری زبان انگلیسی شروع کرد به این امید که رویای خود را برای داشتن یک رستوران محقق سازد. او در طول مدتی که در لندن بود در توالت های عمومی می خوابید و هر روز یک کاسه سوپ ترش و یک تکه نان می خورد و شب های طولانی را برای یادگیری حرفه اش کار می کرد.

او می گوید: من کودکی سختی را پشت سر گذاشتم و نامادری ای با مسموم کردن ام سعی داشت من را از بین ببرد. مادرم من را فرستاده بود تا اسلحه ای بخرم تا پدرم را بکشم و سپس خانواده ام کاملا من را طرد کردند. می دانستم این زندگی آن چیزی نبود که برای خود می خواستم.

پدر و مادر حسین زمانی که او پسر بچه ای کوچک بود از یکدیگر طلاق گرفتند و حسین اوزر با این احساس که والدین اش او را نمی خواهند بزرگ شد. در نهایت، این پدر بزرگ اش بود که از او نگهداری کرد. او در سال 1967 میلادی به استانبول رفت و در آنجا به شستن ظروف در رستوران پرداخت. هشت سال بعد او به مقدار کافی پول پس انداز نموده بود تا هزینه سفر با اتوبوس به لندن را تامین کند که شروعی تازه برای این سرآشپز بود.

او در یک مغازه دونر فروشی در منطقه می فر شغلی پیدا کرد و همزمان در کلاس های زبان انگلیسی نیز شرکت کرد. او در سال 1981 میلادی زمانی که سرآشپزی نوپا بود با دریافت وام 7500 پوندی از بانک NatWest مغازه دونر فروشی ای که در آن کار می کرد را از صاحب اش خریداری نمود.

او می گوید غذای فست فودش هواداران زیادی پیدا کرد، اما با گذشت زمان منوی رستوران برای مشتریان تکراری و خسته کننده شده بود و آنان مشتاق آیتم های تازه ای بودند. حسین از دو متخصص تغذیه یاری گرفت تا منوی غذایی را تغییر دهد و گوشت کبابی، ماهی و دسر هایی با الهام از غذا های ترکی را سرو کرد.

او به سرعت پیروز شد شعب دیگری از رستوران را در خیابان سنت کریستوفر در قلب منطقه خرید وست اِند لندن افتتاح نماید. او می گوید که اکنون گذشته اش را برای الهام بخشیدن به دیگران بازگو می نماید و می افزاید انگیزه پشت سر تازه ترین سرمایه گذاری اش صرفا خشنود کردن مردم بوده است. سومین رستوران زنجیره ای افزوده شده به سوفرا بالیک و سوفرا استیک پس از کسب مجوز از شورای وست مینستر تا چد هفته آینده در خیابان مولتون جنوبی افتتاح خواهد شد.

حسین می گوید: من به پول احتیاج ندارم فقط می خواهم مردم را خشنود کنم. با توجه به گذشته ام شاید باید بیش تر برای خودم بخواهم جمع کنم، اما ترجیح می دهم به دیگران ببخشم.

او می گوید که مقداری از عایدی حاصل از رستوران تازهش به موسسات خیریه مختلف و هم چنین به مدرسه آشپزی که در ترکیه در حال ساخت است اختصاص خواهد یافت.

منبع: فرارو

به "پیشتر در توالت های عمومی می خوابیدم و با یک کاسه سوپ در روز زنده می ماندم؛ اکنون یک میلیونر هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتر در توالت های عمومی می خوابیدم و با یک کاسه سوپ در روز زنده می ماندم؛ اکنون یک میلیونر هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید