احتمال افزایش بستری های ناشی از ابتلاء به کرونا در چند روز آینده، کرونا هیچ درمان اختصاصی ندارد

به گزارش فدایی داری، خبرنگاران/کرمان مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: انتظار داریم طی روزهای آینده فرایند بستری ها در بیمارستان ها به علت ابتلا به کرونا ویروس افزایش پیدا کند و به احتمال زیاد تا اوایل عید امسال استان کرمان و کشور درگیر کرونا ویروس باشند.

احتمال افزایش بستری های ناشی از ابتلاء به کرونا در چند روز آینده، کرونا هیچ درمان اختصاصی ندارد

دکتر نوذر نخعی در گفت و گویی درباره شرایط استان کرمان در روبرو با ویروس کرونا گفت: هم اکنون شهرهای کرمان، زرند، رفسنجان و ارزوئیه در استان کرمان درگیر با آمار مثبت کرونا هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل ترددهای درون استانی، هیچ شهری در استان کرمان از این ویروس مصون نخواهد بود شرح داد: شیوع این بیماری هیچ ارتباطی با شرایط آب و هوای مناطق مختلف استان ندارد و قطعا در روزهای آینده اسم شهرستان های دیگر در شمال و جنوب استان درگیر با این ویروس را خواهیم شنید.

این متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مردم نباید درگیر اعداد ناشی از ابتلا به این ویروس شوند اضافه نمود: باید مردم به این موضوع دقت کنند که ویروس کرونا هم اکنون وارد استان کرمان شده و همین کافی است که نهایت اقدامات پیشگیرانه را داشته باشیم زیرا مبتلایان به کرونا ویروس همگی به بیمارستان ها مراجعه نمی کنند و در 80 درصد افراد جامعه، این ویروس دارای علائم خفیف هستند.

رفتار کرونا ویروس قابل پیش بینی نیست

نخعی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که استان کرمان هم اکنون آلوده به کرونا ویروس است اظهار کرد: رفتار این ویروس قابل پیش بینی نیست اما باید از تجربه کشور چین استفاده کرد. ویروس کرونا از اوایل آذرماه امسال در کشور چین آغاز شد و از ماه دوم آغاز این بیماری، به صورت ناگهانی این اپیدمی بالا گرفت و طی یک ماه مبتلایان به کرونا ویروس فرایند افزایشی پیدا کرد و بعد از یک فرایند ثابتی، هم اکنون حالت کاهشی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان و کشور فاز اول رفتاری ویروس کرونا طی شده و وارد مرحله دوم شده ایم اظهار کرد: انتظار داریم طی روزهای آینده فرایند بستری ها در بیمارستان ها به علت ابتلا به کرونا ویروس افزایش پیدا کند و به احتمال زیاد تا اوایل عید امسال استان کرمان و کشور درگیر کرونا ویروس باشند.

مردم برای نوروز 99 در فکر سفرهای نوروزی نباشند

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه مردم برای نوروز 99 در فکر سفرهای نوروزی نباشند اظهار کرد: پیش بینی می کنیم در ایام عید نیز این بیماری را داشته باشیم و قطعا ادامه دار شدن یا نشدن این اپیدمی به رفتار و نقش مردم بستگی دارد.

این متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در کشور چین، استان هایی که مردم همکاری بیشتری داشتتند، درگیری آنها نیز کمتر بوده است اضافه نمود: باید مردم موضوع کرونا ویروس را جدی بگیرند.

تب، سرفه، تنگی نفس و کوفتگی و درد عضلات از علائم شاخص کرونا ویروس

نخعی در بخش دیگری از صحبت های خود به علائم دقیق این بیماری اشاره کرد و گفت: تب، سرفه، تنگی نفس و کوفتگی و درد عضلات از علائم شاخص کرونا ویروس است.

وی با بیان اینکه این ویروس در افراد در ابتدا با تب های بالا آغاز و با سرفه های خشک و در نهایت کوفتگی و درد عضلانی و تنگی نفس ادامه پیدا می کند شرح داد: علائم بیماری کووید 19 شبیه بیماریهای حساسیت، سرماخوردگی و آنفلوآنزاست، با این تفاوت که در این بیماری آب ریزش بینی کم ضمن آنکه مانند آنفلوآنزا که ناگهانی به سراغ افراد می آِید، علائم این بیماری کم کم و طی چند ساعت و یا چند روز در فرد ظاهر خواهد شد.

افزایش تعداد بستری های بیماران ناشی از ابتلا به ویروس کرونا طی 2 هفته آینده

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه طی 2 هفته آینده تعداد بستری های بیماران ناشی از ابتلا به این ویروس بیشتر خواهد شد شرح داد: این بیماری واکسن ندارد اما پیشگیری امری بسیار مهم در مقابله با این ویروس است.

نخعی درباره برخی صحبت ها مبنی بر لزوم انجام تست تشخیص کرونا نیز گفت: اولا کیت تست تشخیص کرونا در کشور آنقدر زیاد نیست که همه بتوانند این آزمایش را انجام دهند ضمن آنکه این تست نیز فقط مخصوص کسانی است که در بیمارستان بستری هستند.

آزمایش تشخیص کرونا به هیچ عنوان در مطب ها صورت نمی گیرد

این متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه کرونا درمان قطعی ندارد و فهمیدن از نتایج مثبت و یا منفی تاثیری در درمان آن ندارد اظهار کرد: مردم نبایند به تست کرونا حساس باشند زیرا می تواند کرونا ویروس دارای علائم خفیف و یا زیاد باشد و همچنین باید تاکید کرد آزمایش تشخیص کرونا به هیچ عنوان در مطب ها صورت نمی گیرد و فقط در بیمارستان ها انجام می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه طبق ژورنال های معتبر دنیا، این بیماری هیچ درمان اختصاصی ندارد اضافه نمود: پیشگیری امری بسیار مهم در مقابله با ویروس کرونا است و مهار این بیماری صرفا براساس پیشگیری است.

فاصله گذاری اجتماعی، رمز مقابله با کروناویروس

نخعی رمز مقابله با کرونا ویروس را بحث فاصله گذاری اجتماعی دانست و بیان نمود: انتظار می رود مردم حتی المقدر در مجامع عمومی حضور پیدا نکنند.

مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه ویروس کرونا دیگر در استان کرمان بومی شده و دیگر خیلی موضوع انتقال از یک استان به کرمان معنا ندارد اضافه نمود: فاصله دریافت اجتماعی امری بسیار مهم است که در این راستا قرنطینه خانگی موثر است

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی مردم در کرمان موضوع کرونا را هنوز باور نکرده اند اضافه نمود: آرایشگاه های زنانه یکی از مکان های خطرناک تر و ناقل این ویروس است که انتظار می رود در این ایام بسته باشند ضمن آنکه نازل های پمپ بنزین نیز می تواند از عامل های مهم دیگر انتقال این ویروس در جامعه است.

استفاده از ماسک بیشتر مشکل آفرین است

نخعی درباره کمبود ماسک در کرمان اظهار کرد: این کمبودها صرفا مربوط به استان کرمان و یا کشور نیست، بلکه کمبود ماسک موضوع دنیای است ضمن آنکه باید بیان نمود که استفاده از ماسک بیشتر مشکل آفرین است. ماسک برای افراد عادی اصلا لازم نیست بلکه برای افراد بیمار و کسانی که از بیمار مراقبت می کنند توصیه می شود.

این متخصص پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره ماندگاری این ویروس این ویروس به صورت عادی و در شرایط معتدل مانند آب و هوای استان کرمان، 9 روز بر روی سطوح می ماند و طبق مقالات منتشر شده دشمن این ویروس بر روی سطوح خشکی و مکان های آفتابی است هرچند که این موضوع قطعیت ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احتمال افزایش بستری های ناشی از ابتلاء به کرونا در چند روز آینده، کرونا هیچ درمان اختصاصی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش بستری های ناشی از ابتلاء به کرونا در چند روز آینده، کرونا هیچ درمان اختصاصی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید