اروپا:برجام آماده احیا است

به گزارش فدایی داری، خبرنگاران:مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت دو طرف در مورد مسائل فنی در رابطه با تعهدات برجامی به نتیجه رسیده اند و اکنون وقت آن است که مقام های سیاسی تصمیم بگیرند.

اروپا:برجام آماده احیا است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که تیم های مذاکراتی در وین در هفته های گذشته فرایند خوبی را پشت سر گذاشتند.

بورل امروز در صفحه توییتر خود نوشت که با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مورد برجام گفت و گو نموده است.

وی ادامه داد که تمام طرف ها اکنون باید تصمیمات سیاسی لازم را انجام دهند تا در مورد مذاکرات به نتیجه برسیم و به اجرای کامل (تعهدات) بازگردیم.

همچنین میخائیل اولیانوف سرپرست هیات روسی در مذاکرات برجام در وین نیز شب گذشته گفت که قسمت سخت و پر زحمت راستا مذاکرات برجامی در نشست های وین طی شده است.

برداشت قریب به اتفاق قدرت های جهانی از ماحصل مذاکرات وین حاکیست که گفت وگوها برای احیای برجام پیشرفت قابل توجهی داشته و دورنمای فعال شدن توافق و برطرف تحریم ها پدیدار شده است

نخستین نشانه موفقیت دو ماه مذاکرات فشرده و مستمر دیپلمات های ارشد گروه 1+4 و مهم ترین نکته ای را که می توان از خلال تحولات روز گذشته که چهارمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار گشت، استخراج کرد رفتار انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس خارجی اتحادیه اروپا بود که برای نخستین بار پس از انتها نشست کمیسیون مقابل دوربین رسانه ها حاضر شد و از پیشرفت رایزنی ها اطلاع داد و گفت که توافق برای احیای برجام در حال شکل دریافت است.

سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و رییس هیات ایرانی در مذاکرات برجام هم در این باره گفت : الان می توانیم بگوییم که به چارچوب یک توافق رسیده ایم. به ساختار توافق دست پیدا نموده ایم و متن اصلی توافق و ضمیمه هایی که خواهد داشت تعیین شده است. البته مذاکرات در مورد متن به انتها نرسیده و در مورد بسیاری از بندهای توافق، هنوز در حال مذاکره هستیم.

منبع: اقتصادنیوز

به "اروپا:برجام آماده احیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا:برجام آماده احیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید