اصناف نسبت به تکریم زائر امام رضا(ع) آگاهی یابند

به گزارش فدایی داری، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: باید از موضوع تکریم زائر امام رضا(ع) و ارتباط با خریدار آگاهی داشت و اصول مشتری مداری و بازاریابی را فرا بگیریم اما متاسفانه فشارهای بسیاری روی افراد اثرگذار است.

اصناف نسبت به تکریم زائر امام رضا(ع) آگاهی یابند

محمود بنانژاد در گفت وگو با فدایی داری اظهار کرد: اصناف حلقه آخر اتصال با مردم هستند و به این دلیل عده ای تصور می نمایند که بازار معین نماینده قیمت هاست اما واقعیت این است که سهم اصناف در گرانی حدود 10 درصد است. حتی تشکل های اصناف با گران فروشان برخورد می نمایند اما متاسفانه بسیاری از افراد اصناف را مقصر می دانند. باید دانست حوزه اصناف در بعضی موارد هیچ نقشی نداشته و افزایش قیمت ها و گرانی در اختیار آن نیست.

وی افزود: واحدهای صنفی می توانند از تکنولوژی روز، فضای مجازی و بستر فروشگاه های الکترونیکی هم استفاده نمایند تا در این صورت هزینه ها کاهش پیدا کند. ما در گذشته کوشش کردیم استفاده از این ظرفیت ها را به انواع دیگر ترویج دهیم اما متاسفانه به دلیل بعضی دیدگاه های سنتی مقاومت هایی با چنین نوآوری هایی شکل گرفت. همین موضوع در بلندمدت موجب حذف بعضی از اصناف می شود چون نتوانستند خود را در این راستا با دیگران همراه نمایند. در مجموع کرونا باعث شد بسیاری از واحدهای صنفی به فضای مجازی روی بیاورند و محصولات خود را به صورت الکترونیک به فروش برسانند.

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص رضایت مندی مردم و مشتری مداری اصناف عنوان نمود: زمانی که تحریم هستیم، نمی توانیم هر کالایی را وارد و هر خدماتی را ارائه کنیم. در ارائه خدمات فنی اصناف استاندارد خاصی وجود ندارد اما این موضوعی است که حتما باید آن را در نظر گرفت. در حال حاضر اتاق اصناف به شدت دنبال تحقق این موضوع است اما هنوز فرایند آن کامل نشده است.

بنانژاد در خصوص بعضی برخوردهای نامناسب فروشندگان با مشتری اعلام نمود: شاید دلیل این موضوع به زمینه های فرهنگی بازشود. البته نمی توان نقش فشارهای مختلفی که از سوی شهرداری، تامین اجتماعی، اداره مالیات و... بر فروشندگان وارد می شود را نادیده گرفت. متاسفانه همین فشارها موجب ایجاد برخوردهای نامناسب با مشتری از طرف فروشندگان می شود؛ بنابراین فشارهای مختلفی که بر یک واحد صنفی وارد می شود، در نهایت به خریدار منتقل می شود. همین موضوع یک اشکال و چالش فرهنگی است.

وی اعلام کرد: بخشی از این موضوعات به سیستم های حاکمیتی، دولتی و حوزه اصناف که به عنوان مسئولان تشکل ها فعالیت می نماید، بازمی شود؛ در نتیجه این ساختار است که باید اصلاح شود.

رئیس اتاق اصناف مشهد در خصوص آموزش های مربوط به اصناف از جمله فقه بازار و... توضیح داد: هنگام صدور پروانه کسب یا تمدید آن بعضی آموزش ها به اصناف ارائه می شود که این آموزش ها هر پنج سال هم به روز می شود و طی آن حدود 24 ساعت آموزش هایی در حوزه های مختلف مانند مالیات، تامین اجتماعی، فقه بازار، بازاریابی، تجارت الکترونیک و... ارائه می شود. با گذشت زمان مواردی به این آموزش ها اضافه شده و اصطلاحا به روز می شود؛ با این حال احتیاج است در سطح بازار فعالیت های بیشتری را انجام دهیم و موارد شاخص تری از اصول اخلاق اجتماعی را به عنوان منشور اخلاقی در صنوف مختلف پیاده سازی کنیم.

بنانژاد ادامه داد: بیماری کرونا با تمام مسائل خوبی هایی هم با خود همراه داشت. به عنوان نمونه فعالان بازار متوجه شدند وقوع چنین اتفاقاتی می تواند شهر را خالی از جمعیت کند و اگر صاحبان کسب شرایط خود را حفظ یا به روز ننمایند، ممکن است کار خود را از دست بدهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اصناف نسبت به تکریم زائر امام رضا(ع) آگاهی یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصناف نسبت به تکریم زائر امام رضا(ع) آگاهی یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید