اولیایی: ایده بورسی کردن ورزش یک فریب اجتماعی است

به گزارش فدایی داری، کاظم اولیایی در رادیو گفت وگو اظهار کرد: به نظر می رسد ایده بورسی کردن ورزش یک فریب اجتماعی است که باشگاه ها را روز به روز بدهکارتر خواهد نمود.

اولیایی: ایده بورسی کردن ورزش یک فریب اجتماعی است

به گزارش گروه ورزشی فدایی داری سید محمدکاظم اولیایی، مدیرعامل سابق استقلال و پاس و سخنگوی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای با حضور در برنامه ورزش بدون ویرایش درباره بحران امضاهای طلایی در فوتبال ایران مصاحبه کرد.

محمدکاظم اولیایی در شروع بیان کرد: ورزش یک مقوله علمی است و دانش رو به پیشرفت است، از این رو نباید تنها به ورزش سنتی و پتانسیل های آن دل خوش باشیم و باید در پی ورزش نوین باشیم که هرروز حرفی برای گفتن دارد.

* نقش منفی دولت در ورزش کشور

وی با بیان این که نقش دولت در باشگاه های کشور منفی است، بیان کرد: مداخله گری دولت در ورزش کشور باید اصلاح گردد و دولت نباید افرادی را که با فضای ورزش آشنایی ندارند برای اداره امور انتخاب و با آنها مشورت کند.

مدیرعامل پیشین استقلال ادامه داد: تیم داری دولت هم به زیان وزارت ورزش و هم به ضرر بخش خصوصی است. بزرگترین مشکل این است که دولت شجاعت، درایت و دانش مبرا شدن از ورزش حرفه ای را ندارد، از این رو دخالت های بیجا در فوتبال کشور ادامه دارد.

* فرابورسی شدن سهام باشگاه ها سودی ندارد

به عقیده اولیایی، چالش حوزه ورزش، مدیریت است و رسوب تفکر دولتی مانع تجارت ورزش ایران در بازار آزاد شده است.

وی تاکید نمود: به نظر می رسد ایده بورسی کردن ورزش یک فریب اجتماعی است که باشگاه ها را روز به روز بدهکارتر خواهد نمود و طرح هایی مانند ورود باشگاه های فوتبال به فرابورس رفتن از چاله به چاه است.

* عملکرد نامناسب مجلس در قبال ورزش کشور

سخنگوی کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای از عملکرد مجلس شورای اسلامی در حوزه ورزش انتقاد کرد و گفت: مجلس چندین قانون برای ورزش تصویب نموده است که ضد هم هستند. به عنوان مثال نمایندگان در یک قانون، اعطای درصدی از عایدی وزارتخانه ها به ورزش کشور را تصویب کردند که با این کار پای دولت را به ورزش باز کردند، از سوی دیگر در برنامه ششم توسعه، وزارتخانه ها را از پرداخت هر گونه وجه به باشگاه ها نهی کردند.

وی در انتها مصاحبه خود با رادیو گفت وگو بیان کرد: متاسفانه، 21سال است که فوتبال کشور حرفه ای شده است اما در این مدت حتی یک قانون برای ورزش حرفه ای نوشته نشده است. نمونه آن قانون جامع باشگاه داری است که سال ها در مجلس بلاتکلیف مانده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اولیایی: ایده بورسی کردن ورزش یک فریب اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیایی: ایده بورسی کردن ورزش یک فریب اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید