برگزاری ورک شاپ نمایشنامه نویسی پیشرفته در زنجان

به گزارش فدایی داری، ابراهیم قاسمی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: ورک شاپ نمایشنامه نویسی پیشرفته در قالب دوره آموزشی تئاتر و تجربه با پیشکسوتان به وسیله اداره کل هنرهای نمایشی در حال برگزاری است.

برگزاری ورک شاپ نمایشنامه نویسی پیشرفته در زنجان

وی با اشاره به اینکه این ورک شاپ با حضور عبدالحی شماسی نویسنده و نمایشنامه نویس کشور در حال برگزاری است، افزود: برگزاری این کلاس ها از 18 تیرماه شروع شده و تا 22 تیرماه ادامه دارد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هدف از برگزاری این ورک شاپ آشنایی نویسندگان و نمایشنامه نویسان با فنون و مهارت های روز در حوزه نمایشنامه نویسی است، افزود: خوشبختانه از روز نخست شاهد حضور پرشور علاقه مندان در این ورک شاپ آموزشی هستیم.

وی با بیان اینکه در این وورک شاپ شرکت کنندگان با مفاهیم و قواعد نمایشنامه نویسی آشنا می شوند، افزود: از جمله مباحث آموزشی این دوره بیان ساختار و قالب نمایشنامه تا روش های خلق و توسعه شخصیت ها و داستان، همه جنبه های مربوط به نوشتن نمایشنامه است.

قاسمی گفت: بعلاوه شرکت کنندگان در این ورک شاپ با تمرینات و فعالیت های عملی، شرکت کنندگان به تدریج توانایی خود را در خلق داستان ها و ایجاد تنش ها و کشمکش های دراماتیک در نمایشنامه ها بهبود خواهند داد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: ایجاد داستان و توسعه شخصیت ها تا ساختاردهی و قالب بندی درست نمایشنامه و آموزش تکنیک های نوشتاری نیز از دیگر موارد آموزشی در این وورک شاپ است.

عبدالحی شماسی نمایشنامه نویسی را از سال 1368 شروع نموده و در حال حاضر در دانشگاه های هنر تدریس می نماید.

از دیگر فعالیت های شماسی می توان به معاونت هنری مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارشناسی و تألیف کتاب درسی هنر برای وزارت آموزش و پرورش، مدیر مسئول مؤسسه فیلمسازی پرتو نقش خیال، تاسیس کانون تئاتر تجربی در حضور حمید سمندریان و پری صابری در سال 1370 و سردبیری فصلنامه هنر و سردبیر فصلنامه موسیقی (آهنگ) مرکز موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره نمود.

شماسی نگارش بیش از 10عنوان داستان، بیش از 25عنوان نمایشنامه، 5 فیلمنامه، 2 کتاب آموزش نمایشنامه نویسی، چندین کارگردانی تئاتر، 3 عنوان نمایشنامه چاپ شده در کشور انگلستان را نیز در کارنامه خود دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برگزاری ورک شاپ نمایشنامه نویسی پیشرفته در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری ورک شاپ نمایشنامه نویسی پیشرفته در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید