قصه گویی به ساعات درسی مدارس اضافه گردد

به گزارش فدایی داری در همدان، معصومه ابراهیمی هژیر در نشست شورای هماهنگی مدیران کل استانی که با موضوع آنالیز و تصویب 10 کار مشترک استانی با حضور اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، رئیس پردیس فرهنگیان شهید مقصودی و نماینده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان برگزار گردید، اضافه کرد: حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کانون و مشارکت در طرح کانون مدرسه و فراگیری شیوه های آموزش غیرمستقیم در قالب دوره های کارورزی مصوب در دروس دانشگاهی می تواند در تربیت نیروهای مجرب بسیار موثر باشد.

قصه گویی به ساعات درسی مدارس اضافه گردد

وی به برگزاری ورکشاپ های هنری با تدریس مربیان توانمند کانون اشاره و توضیح داد: این ورکشاپ ها ویژه دانشجویان و آموزگاران برگزار می گردد که می تواند در شیوه تدریس آنها به دانش آموزان بسیار خلاقانه و نو باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان همدان اضافه نمود: طرح بوم یا همان طرح ویژه مدرسه در استفاده از ظرفیت محله و اولیا در برنامه های مدرسه است که می توان از ظرفیت و مشارکت کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان برای این ارتباط بهره برد.

وی ادامه داد: برای کار و فعالیت موثرتر و زیر پوشش قرار دادن نقاط کم برخوردار بیشتری نیازمند تفاهم نامه با ستاد و سازمان نوسازی مدارس جهت تعمیر و تجهیز مراکز تازه تاسیس کانون و مراکز حاشیه شهر و نقاط محروم هستیم.

ابراهیمی با گریزی به منابع موجود در کانون که مختص بچه ها و نوجوانان است، گفت: کانون تخصصی ترین مرکز کودک و نوجوان بوده و دارای منابع اطلاعاتی و کتاب های تخصصی این حوزه است که می توان به سادگی از آنها در کتاب های درسی مدارس استفاده کرد البته بسیاری از شعر و سروده های مربیان کانون اکنون هم در کتاب های درسی وجود دارد و تدریس می گردد.

وی ادامه داد: برای این کار می توان از ظرفیت مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری در چاپ و تالیف کتب درسی یاری گرفت و از نظرات آنها استفاده کرد زیرا بسیاری از آنها از نویسندگان و شاعران مطرح کشوری هستند.

مدیرکل کانون پرورش بچه ها و نوجوانان استان همدان در مورد ارتباط بین کانون و مدرسه اعلام کرد: می توان دانش آموزانی را که عضو کانون هستند در مدارس به عنوان نماینده از طرف کانون در شورای مدارس قرار داد که این افراد خود یک پل ارتباطی بین کانون و مدرسه هستند.

وی اعلام کرد: از آنجا که قصه گویی ثبت ملی شده است باید از ظرفیت مدارس برای این ثبت ملی و اثرات قصه و قصه گویی در تربیت نسل ها و انتقال مفاهیم کاربردی و آموزشی استفاده کرد و پیشنهاد می دهم که زنگ قصه گویی در هفته به زمان درسی مدارس اضافه شده و از مربیان کانون در این راستا استفاده گردد.

ابراهیمی هژیر با بیان اینکه با این زنگ قصه گویی می توان استعدادیابی در میان دانش آموزان انجام داد، گفت: از این دانش آموزان مستعد می توان برای جشنواره ها و مسابقات مختلف کشوری و بین المللی استفاده کرد.

وی به اضافه شدن زنگ کتاب خوانی در راستای توسعه کتاب و کتابخوانی با موضوع کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان نیز تأکید کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان همدان در مورد هفت کار تحولی و بنیادی در نظام آموزش و پرورش اظهار کرد: در مرحله اول می توان به استفاده از کتاب های کانون پرورش فکری در کتاب های زبان مدارس در راستای باورهای ملی و مذهبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: در مرحله بعد می توان کتاب های کانون را به زبان عربی، فرانسه و انگلیسی به وسیله دبیران زبان ترجمه کرد.

ابراهیمی هژیر با بهره مندی مدارس از تخفیف کانون زبان کانون پرورش فکری ویژه دانش آموزان ممتاز اشاره و توضیح داد: در بخش کیفیت بخشی فعالیت های پرورشی می توان از مربیان کانون پرورش فکری در فراوری سرود و نمایش ویژه مسابقات و جشنواره های دانش آموزی و عضویت شرکت کنندگان در مراکز کانون استفاده کرد.

وی عضویت مربیان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان را در انجمن اولیا و مربیان مدارس خواهان شد و اعلام کرد: بعلاوه اختصاص دو ساعت در هفته به عنوان زنگ کانون به ساعت های درسی مدارس را پیشنهاد می دهم.

ابراهیمی هژیر در خاتمه اعلام کرد: تخصیص رتبه بندی آموزگاران به مربیان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان نیز در دستور کار قرار بگیرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "قصه گویی به ساعات درسی مدارس اضافه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصه گویی به ساعات درسی مدارس اضافه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید