به بهای تو رونمایی شد

به گزارش فدایی داری، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا) در خراسان جنوبی، مراسم رونمایی از این کتاب، 7 بهمن ماه جاری در سالن ذوالفقار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با حضور جمعی از مسئولین استانی و فرهیختگان خراسان جنوبی برگزار گردید.

به بهای تو رونمایی شد

ناصر نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم با بیان این که برنامه رونمایی از کتاب به بهای تو در راستای برپایی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران انجام گرفت، ادامه داد: خوشبختانه با فراهم شدن امکان برگزاری این نمایشگاه در بستر فضای مجازی، نمایشگاه کتاب تهران به نمایشگاه کتاب ایران تبدیل شده است و تمامی علاقه مندان به کتاب از سراسر کشور می توانند به کتب مورد نظر خود دسترسی پیدا نمایند.

وی با اشاره به این که کتاب به بهای تو بر اساس واقعیتی در مورد آسیب های اجتماعی نوشته شده است، افزود: نگارنده کتاب کسی است که کاملا حرفه ای با آسیب های اجتماعی استان آشناست و امیدواریم شاهد کتب دیگر ایشان نیز در این زمینه باشیم.

نبی زاده چاپ و انتشار این کتاب ها را موثر در معطوف شدن توجه جامعه به موضوع آسیب های اجتماعی دانست و اضافه نمود: امیدواریم سایر فرهیختگان، هنرمندان و نویسندگان استان نیز در این زمینه گام بردارند و شاهد جریان سازی فرهنگی در خراسان جنوبی باشیم.

احتیاج جامعه امروز در حوزه آسیب های اجتماعی، فرهنگ سازی است

علی عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی نیز با اشاره به این که به بهای تو اولین کتاب جمیله رضازاده نیست و بارها به تناسب احتیاج جامعه دست به قلم شده است، ادامه داد: این رمان در کنار اندیشه ها و ذوق نویسنده، ماحصل تجربیات کاری او به عنوان معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی است.

وی با بیان این که امیدواریم شاهد آثار فاخر دیگر او و تداوم نویسندگی درخصوص آسیب های اجتماعی در سطح جامعه باشیم، اعلام نمود: احتیاج جامعه امروز در حوزه آسیب های اجتماعی، فرهنگ سازی است و کتاب به عنوان یکی از عناصر اصلی فرهنگی می تواند موثر عمل کند.

راهنمایی فعالیت های فرهنگی و هنری به سمت آسیب های اجتماعی

عباسعلی بهاری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز به آمار ارسال شده از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور اشاره نمود و اضافه نمود: بیشترین موضوعی که امروز مردم به آن علاقه مند هستند رمان است و امیدواریم کتاب دکتر رضازاده نیز با توجه به محتوای داستان گونه ای که دارد، مورد اقبال عمومی قرار بگیرد.

وی با اعتقاد بر این که هر چه کتاب های نوشته شده، با احتیاج روز جامعه همخوان تر باشند، موجب گشایش فکر، اندیشه و کار مردم می شود، افزود: کتابی که در قفسه بماند، تاثیرگذار نخواهدبود؛ لذا اولین حرکت ما، باید فرهنگ سازی مطالعه باشد.

بهاری ضمن درخواست از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای قرار دادن کتاب به بهای تو در فهرست شورای خرید، مطرح نمود: امیدواریم با همکاری اداره کل بهزیستی، توزیع این کتاب نیز هدفمندانه انجام گیرد.

نگارش مطالب علمی در قالب رمان

جمیله رضازاده، نویسنده کتاب به بهای تو نیز در این مراسم مطرح نمود: معتقدم تمام انسان ها بر زندگی یکدیگر تاثیرگذارند، بعضی محسوس و بعضی نامحسوس؛ چقدر خوب است اگر این تاثیر مثبت باشد و بتوانیم آن را گسترده تر کنیم.

وی رمان را یکی از برترین روش ها برای نفوذ بر افراد دانست و اضافه نمود: سخنرانی ها و کتب علمی منتشر شده مخاطب خاص خود را دارند و ممکن است تاثیر عمیقی که رمان بر فرد میگذارد را نداشته باشند. رمان مقوله ای است که بیشتر افراد، علاقه مند در پی کردن ماجرای آن هستند و زمینه را برای استفاده از تجارب زندگی دیگران فراهم می نماید.

وی اعلام نمود: به همین جهت تصمیم گرفتم در قالب رمان، مطالب علمی و فرهنگی را به اشتراک بگذارم تا همه مردم خصوصا نسل جوان از آن استفاده نمایند.

رضازاده درخصوص نحوه نگارش کتاب نیز شرح داد: از سال 94 تا 95 که در مرکز ترک اعتیاد بهزیستی مشغول فعالیت بودم، روشی را برای درمان انتخاب کردم که روش خاطره نویسی و خاطره گویی نام دارد. در این روش افرادی که مرحله حاد را پشت سر گذاشته اند و در شرایط پایدارتری قراردارند، برای پیشگیری از لغزش بعدی، تجربیات خودشان، آنچه که باعث شد دچار اعتیاد شوند و آنچه که ممکن است منجر به لغزش آنها شود را در قالب خاطرات می نویسند و یا تعریف می نمایند.

وی افزود: حمید خسروی گیوشاد که کتاب بر اساس زندگی او نوشته شده است نیز یکی از همین افراد بود. زمانی که وارد مرکز ترک اعتیاد شد هیچ امیدی به زندگی نداشت، پس از مدتی که روحیه بهتری پیداکرد برای درمان با خاطره نویسی انتخاب شد و نکته قابل توجه اینجاست که او از دوران کودکی خود آغاز به نوشتن کرد.

نویسنده کتاب به بهای تو ادامه داد: زمانی که توانایی او در بیان تمامی رخدادهای زندگیش را دیدم، از او درخواست کردم تا با هدف مطلع سازی جامعه و پیشگیری از اعتیاد افرادی که دچار این مشکل می شوند و کوچکترین امیدی به زندگی و برگشت ندارند، از این تجربیات استفاده کنیم و آنها را در قالب رمان به چاپ برسانیم.

جمیله رضازاده با بیان این که در کتاب به بهای تو رابطه ای عاطفی که باعث تمامی این اتفاقات شده، روایت می شود، افزود: علاوه بر پرداختن به مسئله اعتیاد، به صورت ظریف، اطلاعاتی نیز در این خصوص به خواننده ارائه می شود. در کنار اعتیاد، معلولیت حمید خسروی نیز مطرح شده و به مسائل اجتماعی او به عنوان فردی معلول در جامعه پرداخته ام. بعلاوه سعی کردم در قالب رمان، مطلع سازی و فرهنگ سازی شود که معلولیت افراد به معنای ناتوانی آنها در انجام فعالیت های اجتماعی نیست.

وی با اشاره به این که تمامی شخصیت های کتاب واقعی بوده و در زندگی حمید خسروی تاثیر داشتند، اعلام کرد: هر کدام از ما ممکن است شخصیت اثرگذار بعدی در زندگی این افراد باشیم و باید تاثیر مثبت بگذاریم و به ارتقا آنها و نجات زندگیشان یاری کنیم.

در خاتمه، حمید خسروی گیوشاد، فردی که کتاب به بهای تو بر اساس داستان زندگی او نوشته شده است، نیز از زحمات تمامی کسانی که در نگارش کتاب کوشش نموده اند قدردانی کرد و گفت: اگر این کتاب بر زندگی حتی یک نفر تاثیر داشته باشد، به آرزوی خود رسیده ام.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "به بهای تو رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به بهای تو رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید