جزئیات تازه از موضوعات دولت افغانستان و طالبان روی میز مذاکره

به گزارش فدایی داری، منابع می گویند که تیم های مذاکره کننده دولت افغانستان و گروه طالبان فهرست موضوعات مورد مذاکره را با یکدیگر تبادل نموده اند.

جزئیات تازه از موضوعات دولت افغانستان و طالبان روی میز مذاکره

به گزارش دفتر منطقه ای فدایی داری، منابع مطلع از فرایند مذاکرات تیم های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان در قطر خاطرنشان کرد که در فهرست موضوعات ارائه شده طالبان به دولت حاوی 20 مورد است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی فدایی داری بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته منابع، بر اساس این فهرست، نظام سیاسی که طالبان برای آینده افغانستان پیشنهاد نموده اند یک نظام اسلامی و بدون پیشوند یا پسوند جمهوری، دموکراتیک است.

این گروه همچنین خواهان تشکیل شورای سراسری عالمان دین اسلام شده و نظام آموزش و پرورش پیشنهادی طالبان نیز تحت عنوان معارف اسلامی آمده است.

طالبان همچنین پیشنهاد نموده است که حقوق، وظایف و آزادی زنان و مردان در چهارچوب نصوص و شریعت اسلامی تعریف و تعیین گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی فدایی داری بخوانید. (کلیک کنید)

این گروه درباره آزادی مطبوعات و رسانه ها نیز گفته که حدود آزادی و فعالیت نهادهای رسانه ای باید طبق دستورات اسلامی تعیین گردد.

یک منبع به هشت صبح گفته است که دولت نیز پیشنهاداتی را مطرح نموده که مهمترین آن ها شامل تامین آتش بس و حفظ نظام جمهوری اسلامی به همراه نهادهایی مانند ارتش و پلیس و نیز قانون اساسی کنونی افغانستان است.

پیش از این نیز امین احمدی عضو تیم مذاکره کننده دولت فاش کرد که توافق آمریکا-طالبان به عنوان یکی از چهاراصلی است که به عنوان مبنای مذاکرات پذیرفته شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "جزئیات تازه از موضوعات دولت افغانستان و طالبان روی میز مذاکره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه از موضوعات دولت افغانستان و طالبان روی میز مذاکره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید