خبرنگاران کرونا؛ پیشوا از قرمز به نارنجی رنگ باخت

به گزارش فدایی داری، تهران- خبرنگاران- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: با همراهی مردم و کوشش مسوولان و کادر درمانی، شرایط شیوع ویروس کرونا امروز از قرمز به نارنجی تغییر کرد.

خبرنگاران کرونا؛ پیشوا از قرمز به نارنجی رنگ باخت

حسین عباسی روز دوشنبه به خبرنگار فدایی داری گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از اول آذرماه و همزمان با شروع اعمال محدودیت های کرونایی، شرایط شیوع این بیماری در پیشوا قرمز اعلام شد که این امر به محدودیت فعالیت مشاغل گروه های 2، 3 و 4 و ممنوعیت تردد خودروها از ساعت 21 تا 4 بامداد منجر شد.

وی گفت: اعمال محدودیت های هوشمند کرونایی، هر چند که با مشکلاتی برای کسبه و اصناف به وجود آورده بود ولی همراهی آحاد مردم و کوشش مسوولان در طول دو هفته اجرای این طرح باعث شد تا آرامشی نسبی در سطح شهرستان حاکم شود و با وجود نارنجی بودن شرایط شهرستان های مجاور، مردم همراهی مناسبی با مسوولان داشتند.

وی توضیح داد: در جدیدترین تقسیم بندی شیوع ویروس کرونا از سوی وزارت بهداشت، شرایط همه گیری این بیماری در پیشوا در سایه همراهی و همدلی مردم و به ویژه اصناف با ستاد کرونا تغییر یافته و از امروز شرایط شهرستان و محدودیت ها بر اساس مناطق نارنجی اعمال می شود.

عباسی اضافه کرد بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، فعالیت مشاغل دسته اول و دوم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع بوده و مشاغل گروه 3 و 4 همچنان اجازه فعالیت ندارند.

وی گفت: باتوجه به این که جمعیت پیشوا کمتر از 200 هزار نفر است، محدویت تردد از ساعت 21 تا 4 بامداد در این شهرستان لغو می شود.

فرماندار پیشوا گفت: استقرار شرایط نارنجی شیوع کرونا در شهرستان پیشوا دائمی نیست و در صورت عدم همراهی مردم و بی تفاوت بودن به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می توان بار دیگر به سمت قرمز تغییر و محدودیت های گذشته مجددا باز شود.

وی اضافه کرد: از مردم و تمامی کسبه درخواست می شود تا با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، شرایط شیوع ویروس کرونا در پیشوا را بهبود و به سمت زرد سوق دهند تا زندگی مردم در سایه مراقبت های بهداشتی به شرایط عادی باز شود.

پیشوا با بیش از 85 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی 10827 بیمار جدید و فوت 284 بیمار کووید19 در کشور طی 24 ساعت گذشته اطلاع داد.

سیما سادات لاری اضافه کرد: از دیروز تا امروز 17 آذر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 10 هزار و 827 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 691 نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به یک میلیون و 51 هزار و 374 نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 284 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 50 هزار و 594 نفر رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا؛ پیشوا از قرمز به نارنجی رنگ باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا؛ پیشوا از قرمز به نارنجی رنگ باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید