دانشمندان در پی چگونگی پیدایش حیات در منظومه شمسی ، سنگ و غبار سیارک بنو به زمین می رسد

به گزارش فدایی داری، دانشمندان قرار است روی نمونه های جمع آوری شده از سیارک بنو در ماموریت اوسیریس-اکس کار نمایند، تا احتمالا به تصویری از چگونگی پیدایش حیات در منظوه شمسی دست یابند.

دانشمندان در پی چگونگی پیدایش حیات در منظومه شمسی ، سنگ و غبار سیارک بنو به زمین می رسد

به گزارش فدایی داری و به نقل از arstechnica، کریسمس برای دانشمندانی که سیارک ها را مطالعه می نمایند تنها دو ماه دیگر فرا می رسد، زمانی که یک فضاپیمای کوچک حامل میزان زیادی سنگ های آسمانی در صحرای یوتا فرود می آید. بازگشت ظروف نمونه اوسیریس-رکس (OSIRIS-REx) در 24 سپتامبر، در پی ماموریت جمع آوری مواد از یک سیارک - در این مورد، سیارک کربن دار نزدیک زمین بنو (Bennu) - و آوردن میزانی از سنگریزه ها و غبار آن به زمین است.

این ماموریت هفت سال پیش شروع شد و بیش از یک دهه است که در مرحله برنامه ریزی و توسعه قرار گرفته است. اینکه بگوییم دانشمندانی که برای این ماموریت کوشش نموده و آن را اجرا نموده اند، فقط هیجان زده اند، دست کم گرفتن ماجرا است. البته دانشمندان مطمئن نیستند که دقیقا چه چیزهایی توانسته اند از سیارک بنو جمع آوری نمایند.

بنو در اصل توده ای از آوار است و برای جمع آوری این مواد، فضاپیما از یک مانور منحصر به فرد استفاده کرد. بلافاصله پس از برخورد یک بازوی روباتیک روی بنو، فضاپیما یک قوطی از گاز نیتروژن خالص شلیک کرد که باعث شد ابری از مواد از سطح بنو بلند گردد. نکته این است که دانشمندان کاملا مطمئن نیستند که چه چیزی به دست آورده اند یا چه میزان از آن را بازیابی نموده اند. دانشمندان مطمئن هستند که حداقل 60 گرم مواد از بنو جمع آوری نموده اند، یا به مقدار جرم یک شکلات اسنیکرز. به احتمال زیاد، آن ها حداقل چند صد گرم، اگر نه بیشتر، جمع آوری نموده اند. اما تا زمانی که فضاپیما فرود نیاید و کپسول باز نگردد، نخواهند دانست.

گروهی از دانشمندان و هلیکوپترها در محدوده آزمایشی و آموزشی یوتا در صبح روز 24 ام در انتظار این نمونه ها خواهند بود. بعد از رسیدن نمونه ها، ابتدا سپر حرارتی و غبار برداشته خواهد شد. بعد به یک اتاق تمیز برده می گردد و دانشمندان گرد و غبار سیارکی را از قسمت بیرونی ظرف نمونه برمی دارند و تجزیه و تحلیل را شروع می نمایند. طی حدود 10 روز، دانشمندان و تکنسین های مرکز فضایی جانسون به دقت ظرف نمونه را باز می نمایند و محتویات آن را در سینی مخصوص به مقدار پیتزا با هشت محفظه قرار می دهند. این کار در اتاق تمیز ISO-5 با نور روشن در مرکز فضایی، با کف اپوکسی و دیوارهای سفید انجام خواهد شد. آن جا نمونه ها با دقت آنالیز می شوند و یک کاتالوگ از تمام سنگ های کوچک و ذرات گرد و غبار ساخته می گردد.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر | رد پای عجیب یک بشقاب پرنده در مریخ | جدیدترین اکتشاف در سیاره سرخ فاش شد

اوسیریس اکس تیمی متشکل از 200 دانشمند دارد که در این ماموریت فعالیت می نمایند. آن ها شش ماه فرصت خواهند داشت تا تجزیه و تحلیل های اولیه خود را از مواد جمع آوری شده از سطح سیارک ارائه دهند. پس از این زمان، نمونه ها برای تحقیقات تکمیلی در اختیار دانشمندان خارجی قرار خواهند گرفت.

دانشمندان مراقب نمونه های سیارک بنو هستند، چون نمی خواهند آن ها را با مواد آلی زمین آلوده نمایند. امید است که با درک مواد تشکیل دهنده بنو، دانشمندان بتوانند تصویری از شرایط را تا زمان پیدایش منظومه شمسی، زمانی که چنین سیارک هایی تشکیل شده اند، به دست آورند. با توصیف مواد آلی و مواد معدنی اطراف آن، دانشمندان ممکن است بتوانند جزئیاتی را در خصوص چگونگی پیدایش حیات در منظومه شمسی کشف نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "دانشمندان در پی چگونگی پیدایش حیات در منظومه شمسی ، سنگ و غبار سیارک بنو به زمین می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان در پی چگونگی پیدایش حیات در منظومه شمسی ، سنگ و غبار سیارک بنو به زمین می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید