طرز تهیه حلوای آلبالو خوشرنگ به 2 روش قالبی و بدون قالب

به گزارش فدایی داری، حلوای آلبالو با آن رنگ قرمز و طعم جذابی که دارد، یکی از متفاوت ترین و خوشمزه ترین خانگی است که تا به حال خورده اید. این دسر خیلی سریع و ساده درست می گردد و می توانید آن را هم به صورت قالبی و هم بدون قالب آماده کنید. حلوا آلبالو برخلاف انواع حلوا که مختص مراسم مذهبی هستند، یک دسر خوشمزه با ظاهری زیبا برای پذیرایی از مهمان ها است. اما طرز تهیه حلوای آلبالو چگونه است؟ آیا می دانید برای درست کردن یک حلوای آلبالوی خوشرنگ از چه مواد اولیه ای استفاده می گردد؟ در این مقاله از سرویس در می توانید با آموزش طرز تهیه حلوای آلبالو به 2 روش قالبی و بدون قالب آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص دستور پخت حلوا آلبالو پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه حلوای آلبالو خوشرنگ به 2 روش قالبی و بدون قالب

طرز تهیه حلوای آلبالو قالبی

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مدت زمان پخت: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه حلوای آلبالو قالبی

  • آرد سفید: 200 گرم
  • آرد سنگک: 40 گرم
  • آب: 350 میلی لیتر
  • شکر: 300 گرم
  • مارگارین: 225 گرم
  • روغن مایع: 80 میلی گرم
  • آلبالو: 300 گرم
  • جوهر لیمو: 1 قاشق چای خوری
  • رنگ خوراکی قرمز: چند قطره
  • شربت آلبالو: 200 میلی لیتر

مراحل طرز تهیه حلوا آلبالو

اگر دوست دارید حلوای آلبالو را برای پذیرایی از مهمان ها درست کنید، پیشنهاد می گردد آن را به صورت قالبی آماده کنید. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه حلوا آلبالو به صورت قالبی آشنا شوید.

مرحله اول؛ درآوردن هسته آلبالوها

در اولین مرحله از طرز تهیه حلوای آلبالو باید آلبالوها را بشویید و سپس روی پارچه پهن کنید تا خشک شوند. بعد از این که آلبالوها خشک شدند با دست و یا با یاری یک عدد سیخ چوبی یا نی هسته آلبالوها را خارج کنید. را بلد هستید؟

مرحله دوم؛ آماده کردن شربت حلوا آلبالو

در این مرحله باید آب و شکر را در یک قابلمه بریزید و با حرارت زیاد روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید دانه های شکر کاملاً در آب حل گردد سپس، و هسته گرفته و جوهر نمک را در قابلمه بریزید. حالا شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید شربت شما غلیظ گردد و به قوام مورد نظر برسد. قوام شربت درست باید همچون زمانی باشد که درست می کنید.

مرحله سوم؛ تفت دادن آرد حلوای آلبالو

در این مرحله از آموزش طرز تهیه حلوای آلبالو باید یک تابه را روی گاز قرار دهید و شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید. سپس آرد سفید را در تابه بریزید و آن را تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس در یک ماهیتابه دیگر آرد سنگک را هم روی شعله تفت دهید تا برشته گردد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با گوشت یا مرغ

مرحله چهارم؛ ترکیب کردن آرد با کره

بعد از تفت دادن آرد سفید و آرد نان سنگک باید آن ها را الک کنید تا در حلوا گوله گوله نشوند. کره را در ماهیتابه بریزید تا ذوب گردد، سپس آردهای الک شده را به کره اضافه کنید و کره و آرد را روی شعله ملایم خوب با هم تفت بدهید تا بوی آن بلند گردد.

مرحله پنجم؛ ترکیب کردن مواد حلوای آلبالو

بعد از این که تفت دادن کره و آرد تمام شد، شربتی را که از قبل آماده نموده بودید، به آن اضافه کنید. مواد حلوا آلبالو را به خوبی با هم ترکیب کنید و روی حرارت ملایم هم بزنید تا کاملاً یکدست و منسجم شوند.

مرحله ششم؛ ریختن حلوا آلبالو در قالب

بعد از آماده شدن حلوای آلبالوی خوشرنگ و خوشمزه تان می توانید آن را در قالب مورد نظرتان بریزید و آن را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً خنک گردد. بعد از خنک شدن حلوا آلبالو می توانید آن را از قالب خارج کنید و با چند عدد آلبالوی تازه یا خلال پسته تزیین کنید.

طرز تهیه حلوای آلبالوی بدون قالب

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

مدت زمان پخت: 40 دقیقه

مواد لازم برای تهیه حلوای آلبالوی بدون قالب

  • آرد سفید: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • روغن مایع: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • کره: 150 گرم
  • آلبالو: 4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • نبات: 2 تکه
  • گلاب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • وانیل: 1/2 قاشق مرباخوری

مراحل طرز تهیه حلوای آلبالو ساده

حلوای آلبالو را می توانید بدون قالب نیز درست کنید. در ادامه می توانید با روش دوم تهیه حلوای آلبالوی خانگی بدون قالب آشنا شوید.

مرحله اول؛ میکس کردن آلبالوها

در اولین مرحله از طرز پخت حلوای آلبالو بدون استفاده از قالب باید آلبالوها را بشویید و هسته آن را جدا کنید. سپس آن ها را در غذاساز یا میکسر بریزید و خوبی ترکیب کنید تا کاملاً پوره شوند. حالا از یک فیلتر برای صاف کردن آلبالوها بهره ببرید.

مرحله دوم؛ درست کردن شهد آلبالو

بعد از میکس کردن آلبالوها باید آن ها را همراه با آب، شکر و نبات در قابلمه بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید. اجازه دهید این ترکیب به جوش بیاید، سپس گلاب و وانیل را اضافه کنید و حرارت را خاموش کنید. صبر کنید تا ترکیب آلبالویی خوشرنگ شما خنک گردد.

مرحله سوم؛ تفت دادن آرد برای حلوای آلبالو

در این مرحله از دستور تهیه حلوا آلبالو آرد را الک کنید و آن را در ماهیتابه بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید. در این مرحله نباید رنگ آرد تیره گردد، تنها باید بوی خامی آرد گرفته گردد. بعد از این که آرد را تفت دادید، آن را الک کنید و دوباره در تابه بریزید.

مرحله چهارم؛ ترکیب کردن مواد حلوا

حال باید روغن مایع و کره را به ماهیتابه اضافه کنید و آرد با کره و روغن ترکیب کنید. بعد از 1 دقیقه شهد آلبالو را اضافه کنید و مواد را مدام هم بزنید تا حلوای آلبالو شما بافتی یکدست و لطیف پیدا کند.

مرحله پنجم، سرو کردن حلوا آلبالو

بعد از آماده شدن حلوا آلبالو آن را در ماسوره بریزید و در ظرف تزیین کنید. می توانید حلوا را با ماسوره داخل کاغذهای کوچک کاپ کیک بریزید و یا داخل یک سینی تزیین کنید. سپس روی حلوا را با خلال پسته، آلبالوی تازه و مقداری شکلات تزیین کنید و آن را با چای آلبالو یا یک دمنوش گیاهی میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه موس آلبالو یخچالی و کافی شاپی به 2 روش

نکات و فوت و فن های طرز تهیه حلوای آلبالو

*برای سرو کردن حلوای آلبالو به صورت قالبی می توانید ابتدا یک لایه بیسکویت پتی بور را پودر کنید و با کره ترکیب کنید و کف قالب قرار دهید. سپس حلوای آلبالو را روی آن بریزید تا حلوای شما ظاهر مجذوب کننده تری پیدا کند.

*حلوای آلبالو یک دسر تابستانی خوشمزه است که می توانید آن را برای پذیرایی از مهمان ها و تزیین انواع دسر و نیز بهره ببرید.

*اضافه کردن رنگ خوراکی قرمز به حلوای آلبالو موجب خوشرنگ تر شدن حلوا می گردد، اما در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید.

*سعی کنید مواد لازم حلوای آلبالو را دقیق بهره ببرید و آرد را به مقدار تفت دهید تا هم مزه حلوا لذیذتر گردد و هم ظاهر خوبی پیدا کند.

*برای تهیه حلوای آلبالو می توانید به جای کره از مارگارین و یا روغن جامد نیز بهره ببرید.

*اضافه کردن گلاب و وانیل به حلوای آلبالو اختیاری است، اما موجب خوش عطر شدن حلوا می گردد.

*در صورت تمایل می توانید مقداری هل پودر شده به حلوای آلبالو اضافه کنید.

*در دستور تهیه حلوا آلبالو می توانید به جای جوهر لیمو از آب لیموترش تازه نیز بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی آلبالو

سوالات متداول

در دستور تهیه حلوا آلبالو برای خوش عطر شدن آن از چه چیزهایی استفاده می گردد؟

برای خوش عطر و بو شدن حلوای آلبالو می توانید از پودر هل، گلاب و یا مقداری وانیل بهره ببرید.

چه روشی برای خوشرنگ تر شدن حلوای آلبالو وجود دارد؟

در دستور تهیه حلوا آلبالو برای این که حلوای شما قرمزتر و خوشرنگ تر گردد، می توانید مقداری رنگ خوراکی قرمز به آن اضافه کنید.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه حلوای آلبالو خوشرنگ به 2 روش قالبی و بدون قالب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلوای آلبالو خوشرنگ به 2 روش قالبی و بدون قالب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید