دسر شیرین و خوشمزه ای که شما را چاق نمی کند

به گزارش فدایی داری، تصور خیلی هایی که رژیم کم کالری دارند، این است که باید دور همه خوراکی های خوشمزه مثل شیرینی ها و دسرها را خط بکشند و فقط سبزیجات خام و مواد بدون شیرینی و چربی بخورند. این تصور خیلی هم درست نیست.

دسر شیرین و خوشمزه ای که شما را چاق نمی کند

شما می توانید با همین مواد در دسترس، دسرهای خوشمزه و کم کالری بپزید که برای رژیم غذایی تان هم مسئله ای به وجود نمی آورد. فروماژ قهوه و کاکائو یکی از همین هاست.

مواد لازم برای 4 نفر

2 عدد زرده تخم مرغ

60 گرم شکر

2 پیمانه شیر

8 /1 ق چ وانیل

1 ق س پودر کاکائو

1 ق س پودر ژلاتین

1 ق س پودر نسکافه

4 /1 پیمانه آب سرد

رنگ مجاز خوراکی، چند قطره

1. در یک کاسه آب سرد را ریخته و پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید. کاسه را روی بخار کتری بگذارید و دائم هم بزنید تا ژلاتین در آب به روش حرارت غیرمستقیم (بن ماری) حل گردد.

2. زرده تخم مرغ را با شکر در ظرفی مخلوط نموده و خوب هم بزنید تا شکر در آن حل گردد. شیر را روی حرارت ملایم قرار دهید، کمی که گرم شد مخلوط زرده شیرین شده را به آن اضافه کنید و دائم هم بزنید تا زرده، لخته لخته و پخته نگردد. حدود هشت دقیقه محلول را هم بزنید. وقتی احساس کردید کمی غلیظ شد آن را از روی حرارت بردارید.

3. ژلاتین حل شده را با مخلوط شیر ترکیب کنید و هم بزنید. وانیل را به مواد بیفزایید و مخلوط کنید. حالا این مایه را به چهار قسمت تقسیم کنید. به یک قسمت آن پودر کاکائو را اضافه کنید و هم بزنید تا قهوه ای رنگ گردد. قسمت دوم را با نسکافه مخلوط کنید تا طعم و رنگ نسکافه را به خود بگیرد.

4. قسمت سوم را می توانید با چند قطره رنگ مجاز خوراکی به رنگ دلخواه درآورید.

قسمت چهارم هم به همان رنگ سفید شیری و با طعم وانیل باقی می ماند.

این لایه ها را به دلخواه در قالب بریزید. البته به ترتیب باید مهلتی به لایه زیرین بدهید تا خودش را بگیرد.

5. قالب دسر را کمی خیس نموده و به مدت چند دقیقه در فریزر بگذارید تا خنک گردد. حالا لایه اول را به دلخواه در آن بریزید و قالب را در یخچال بگذارید تا این لایه سفت گردد. البته چون لایه نازک است احتمالا زمان خیلی زیادی لازم ندارد.

6. لایه های بعدی را می توانید به دلخواه روی لایه سفت شده زیرین دسر بریزید. حتی می توانید برای زیباتر شدن شکل و شمایل دسرتان لابه لای لایه های رنگین، از دسر سفیدرنگ بهره ببرید تا زیباتر گردد.

یه جور دیگه

می توانید پس از برداشتن مواد (شیر، تخم مرغ و شکر) از روی حرارت، یک دوم پیمانه خامه به دسر اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد. البته ما در اینجا خامه را حذف کردیم تا دسرمان کالری کمتری داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "دسر شیرین و خوشمزه ای که شما را چاق نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسر شیرین و خوشمزه ای که شما را چاق نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید