راه حل محققان دانشگاه MIT برای حل مشکل خودروهای خودران در مسیرهای برفی

به گزارش فدایی داری، خودروهای خودران آینده حمل و نقل جهانی را تشکیل می دهند، با این حال هنوز هیچ کس برای جابجایی خود از خودروهای خودران استفاده نمی کند و هنوز خودروها تحت راهنمایی انسان ها هستند. از حدود یک دهه پیش تا به امروز فناوری خودران پیشرفت مناسبی را تجربه نموده و در حال گسترش در جنبه های مختلف زندگی ماست. خودروسازان آمریکایی در ارائه سیستم های خودران پیشرو هستند و تا به امروز دو سیستم سوپرکروز کادیلاک و اتوپایلوت تسلا از سوی شرکت های ایالات متحده در این زمینه معرفی شده است.

راه حل محققان دانشگاه MIT برای حل مشکل خودروهای خودران در مسیرهای برفی

یکی از مسائل غیرقابل حل در سیستم های خودران، عدم کارکرد صحیح آن ها در شرایط آب و هوای نامساعد است. تا به امروز تمامی کوشش ها برای بهبود عملکرد این سیستم ها ناموفق بوده اند و حال محققان دانشگاه MIT ادعا می نمایند به راه حلی برای بهبود این مشکل دست یافته اند.

عمل راستایابی در خودروهای خودران فرآیندی پیچیده است و از طریق ترکیبی از نقشه های با جزئیات بالا، دوربین های مختلف و سنسور های لیزری صورت می پذیرد. در آب و هوای نامساعد نظیر وقوع باران، برف یا مه آلود قابلیت دید دوربین ها و سنسورها کاهش می یابد و به همین دلیل سیستم های خودران قادر به ارائه عملکرد مناسبی نیستند.

پایش سطح زیرین جاده، راه حل موسسه تکنولوژی ماساچوست

محققان بخش علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی دانشگاه MIT برای برطرف این مشکل از فناوری جدیدی استفاده نموده اند که قسمت زیرین جاده را مورد آنالیز قرار می دهد. برای این کار رادارهایی در نظر گرفته شده که این قطعات با ارسال امواج به زمین و دریافت مجدد آن، مشخصات جاده را دریافت می نمایند. براساس اطلاعات دریافتی از این سنسورها، سیستم خودران می تواند جاده را مورد پایش قرار دهد و شرایط آن را بدون احتیاج به دوربین ها تشخیص دهد.

به بیان محققان دانشگاه MIT این رادارها اطلاعات را تجمیع نموده و شناسه ای به نام اثرانگشت جاده را شکل می دهند. این شناسه هنگامی که دوربین ها و سنسورهای سیستم خودران کارایی لازم را ندارند، به خودرو برای انتخاب راستا پیش رو یاری می نماید. هنگامی که سطح جاده با برف پوشیده گردد، مشاهده خطوط جاده برای دوربین ها امکان پذیر نیست و به همین دلیل است که خودروهای خودران در این مواقع دچار مشکل می شوند.

بنابر گفته های پژوهشگران موسسه MIT، نقشه های جدید کارایی بیشتری نسبت به نقشه های سنتی دارند. با این وجود فناوری رادارهای پایش جاده به تنهایی قابل استفاده نیستند، چرا که قادر به پایش سطح روبرویی جاده نبوده و سایر موانع مانند عابران پیاده، حیوانات و دیگر خودروها را مشاهده نمی نماید. هنوز زمان زیادی تا استفاده از این سیستم ها و سلطه خودروهای خودران بر سیستم حمل و نقل جهانی باقی مانده، با این حال گام های رو به جلو برای بهبود سیستم های خودران امیدوارنماینده هستند.

منبع: caranddriver

منبع: دیجیکالا مگ

به "راه حل محققان دانشگاه MIT برای حل مشکل خودروهای خودران در مسیرهای برفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل محققان دانشگاه MIT برای حل مشکل خودروهای خودران در مسیرهای برفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید