راه اندازی پلیس امنیت مالی ظرف دو ماه آینده در استان مرکزی

به گزارش فدایی داری، خبرنگاران/مرکزی فرمانده انتظامی استان مرکزی از راه اندازی پلیس امنیت مالی در استان مرکزی تا دو ماه آینده اطلاع داد.

راه اندازی پلیس امنیت مالی ظرف دو ماه آینده در استان مرکزی

سردار حسن مفخمی شهرستانی امروز پنجشنبه پنجم تیرماه در نشست با علی اکبر کریمی، علیرضا نظری، محمدحسن آصفری و علیرضا سلیمی، اعضای مجمع نمایندگان استان مرکزی، با اشاره به شرایط امنیتی استان در سال 98، اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی مردم موضوع سرقت است چراکه در سال گذشته نسبت به سال 97، شاهد افزایش 25 درصدی وقوع سرقت در استان هستیم.

وی با بیان اینکه به موازات افزایش وقوع سرقت در سال گذشته، میزان کشف و دستگیری سارقان نیز نسبت به سال 97، به ترتیب 20 درصد و 12 درصد افزایش داشته است، سرقت از بانک را از عمده سرقت های اجرا شده در استان مرکزی دانست و گفت: دو مورد کشف سرقت از بانک در ساوه اجرا شده است.

مفخمی شهرستانی با اشاره به کشف سرقت احشام به عنوان دیگر اقدامات اجرا شده توسط نیروی انتظامی استان، اضافه نمود: در کل، در سه ماهه نخست امسال افزایش 14 درصدی وقوع سرقت در استان ثبت شده و در حال حاضر نیز رتبه استان مرکزی در این شاخص شانزدهم کشور است.

وی از کاهش 27 درصدی وقوع تجمع و تحصن کارگری در استان مرکزی، افزایش یک درصدی کشف مواد مخدر و افزایش 55 درصدی کشف کالای قاچاق به لحاظ ارزش ریالی در سال 98 اطلاع داد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: تقویت نیروی انتظامی باید همیشه مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات مدنظر در استان مرکزی طی 10 ماهه اخیر، بیان نمود: در بازه زمانی مذکور احداث ایست بازرسی دلیجان، ایجاد کلانتری مرکزی تفرش، کلانتری 13 علوی ساوه، کلانتری 18 بازار اراک، راه اندازی پلیس امنیت مالی در استان مرکزی تا دو ماه آینده، هوشمندسازی پلیس با راه اندازی مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند و ایجاد مرکز کنترل ترافیک استان مدنظر نهاده شد که بخش عمده ای از هدفگذاری ها به انجام رسیده است.

مفخمی شهرستانی توضیح داد: استان مرکزی در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور واقع شده است، بر همین اساس کشف کالای قاچاق و مواد مخدر در این استان بویژه در شهرستان دلیجان بسیار اهمیت دارد که براساس آن ایست بازرسی دلیجان احداث شد، همچنین با افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند، کل استان مرکزی زیربار پوشش امنیتی و ترافیکی قرار می گیرد که کار مرکز تا انتها تیرماه تمام می گردد و با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افتتاح خواهد شد، در حال حاضر زیرساخت های لازم برای این مرکز در خمین، اراک، ساوه و محلات و دلیجان فراهم شده است.

وی اضافه نمود: تا به امروز 29 درصد اهداف هوشمندسازی محقق شده است، البته تمرکز این طرح فقط به مناطق شهری خلاصه نخواهد شد بلکه باید کل پهنه جغرافیایی استان زیر نظر مدیریت هوشمند قرار گیرد که بار امنیتی را افزایش می بخشد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر توجه به مناطق کم برخوردار و ترویج فرهنگ پیشگیری جهت کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق، بیان نمود: کم توجهی به این مناطق باعث وقوع جرم می گردد، در سه ماهه اخیر 609 نفر خرده فروش در این مناطق دستگیر شده اند که مجددا به چرخه باز می گردند و باید توجه لازم به این مناطق صورت گیرد.

وی بر لزوم توجه به مسائل عدیده و چندساله کارگری، نصب دوربین و تامین زیرساخت های پلیس هوشمند علمی، مسئولیت سازی برای دستگاه های خاص و متولی خاص برای معین تکلیف معتادان و متکدیان رها شده، لزوم اصلاح قانون بکارگیری سلاح در مجلس تاکید نمود و گرایش به سمت جرائم فضای سایبری را از جمله چالش های موجود برای نیروهای انتظامی برشمرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راه اندازی پلیس امنیت مالی ظرف دو ماه آینده در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پلیس امنیت مالی ظرف دو ماه آینده در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید