رواج پدیده دلالی قبر در کرج

به گزارش فدایی داری، رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج تأیید کرد که این شهر همچون برخی از شهر ها با پدیده دلالی قبر و قیمت های نجومی روبرو است.

رواج پدیده دلالی قبر در کرج

به گزارش ایمنا، محمد محمودی نژاد در نشست خبری با اشاره به تعداد فوتی های امسال در کرج، گفت: از ابتدای فروردین تا بیستم آبان در مجموع هشت هزار و 157 نفر در آرامستان های بهشت سکینه (س) و بهشت علی (ع) که زیر مجموعه شهرداری کرج است، دفن شده اند. از این تعداد چهار هزار و 471 نفر مرد، دو هزار و 746 نفر زن و 940 مورد نوزاد بوده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: پنج هزار و 949 مورد از این متوفیان در آرامستان های کرج، 274 مورد در سایر آرامستان های البرز و هزار و 934 مورد نیز در شهر های دیگر دفن شده اند.

او در مورد قیمت قبر در آرامستان بهشت سکینه (س)، توضیح داد: با افزایش 15 درصدی قیمت قبور در امسال، قیمت قبر در قطعات مختلف از یک میلیون و 800 هزار تومان تا حدود 23 میلیون تومان است، البته از افراد بی بضاعت که از سوی کمیته امداد معرفی می شوند، هیچ هزینه ای دریافت نمی گردد.

محمودی نژاد با تاکید بر اینکه کرج همچون برخی از شهر ها با پدیده دلالی قبر و قیمت های نجومی روبرو است، ادامه داد: فروش قبر مکروه است، شخصی که قبری را خریداری نموده صرفاً مجاز است آن را به وابستگان درجه یک خود واگذار کند و به هیچ عنوان نمی تواند قبر خریداری شده را به فرد دیگری بفروشد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج با اشاره به کمبود آب در آرامستان بهشت سکینه (س)، گفت: در حال حاضر با مشکل جدی کمبود آب برای آبیاری فضای سبز مجموعه روبرو هستیم و با وجود مکاتبه های صورت گرفته پیروز به دریافت انشعاب نشده ایم.

محمودی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر از توان منطقه ها ده گانه برای آبیاری فضای سبز استفاده می کنیم، تاکید نمود: به علت کمبود آب، برخی از خانواده ها برای آبیاری درختان اطراف قبور از آب سرد آرامستان استفاده می نمایند. قرار بود 20 درصد برق آرامستان با استفاده از پنل خورشیدی تأمین گردد، مکاتباتی در این خصوص صورت گرفته است و امیدواریم این طرح به زودی اجرایی گردد.

منبع: فرارو

به "رواج پدیده دلالی قبر در کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رواج پدیده دلالی قبر در کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید