سونی فراوری پلی استیشن وی آر 2 را به خاطر فروش کم موقتاً متوقف می نماید

به گزارش فدایی داری، طبق گزارش بلومبرگ و به گفته افرادی که با برنامه های سونی آشنا هستند، ظاهراً شرکت سونی فراوری هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2 خود را تا زمانی که تعداد دستگاه های فروخته نشده به فروش نرسند، متوقف نموده است، و این بر شک و تردیدها در خصوص جذابیت گجت های واقعیت مجازی افزوده است.

سونی فراوری پلی استیشن وی آر 2 را به خاطر فروش کم موقتاً متوقف می نماید

طبق گفته فردی که در خواست نموده نام او فاش نگردد، فروش دستگاه واقعیت مجازی 550 دلاری پلی استیشن وی آر 2 از زمان عرضه برای پلی استیشن 5 به تدریج کاهش یافته است و موجودی فروش نرفته این دستگاه در حال افزایش است. به گفته این منبع، سونی بیش از 2 میلیون دستگاه از این محصول را فراوری نموده است که در فوریه سال گذشته عرضه شد.

طبق گزارش IDC که تحویل خرده فروشان را به جای مصرف نمایندگان دنبال می نماید، محموله های پلی استیشن وی آر 2 از زمان عرضه هر سه ماهه کاهش یافته است. به گفته مردم، مازاد دستگاه های مونتاژ شده در سراسر زنجیره تأمین سونی وجود دارد. با این حال، فرانسیسکو جرونیمو از IDC احتمال بهبود فروش دسته محصول هدست واقعیت مجازی در سال های آینده به خاطر ورود اپل به این بازار است. او گفت: ما پیش بینی می کنیم که بازار واقعیت مجازی بین سال های 2023 و 2028 به طور میانه 31.5 درصد در سال رشد کند.

در کنار شرکت متا، سونی هم یکی دیگر از شرکت هایی است که روی بازار هدست های واقعیت مجازی تمرکز نموده است اما هر دو شرکت برای جذب محتوای کافی و سرگرم نماینده که بتواند پلتفرم هایشان را مجذوب نماینده نشان دهد، در تقلا هستند. مسئله ای مشابه هدست بسیار گران تر ویژن پرو شرکت اپل را در بر می گیرد، زیرا این هدست بدون برنامه های اختصاصی از پلتفرم های تفریح کلیدی مثل نت فلیکس و یوتیوب عرضه شده است.

سونی تا به امروز واکنشی به این گزارش نشان نداده است. پلی استیشن در ماه گذشته گفت که استودیو پلی استیشن لندن خود را که بر روی ساخت بازی های واقعیت مجازی متمرکز بود، تعطیل می نماید. این حرکت بخشی از مجموعه گسترده تری از اخراج ها بود که استودیوهای داخلی مانند گریلا گیمز را نیز تحت تأثیر قرار داد، استودیویی که روی ایجاد یک بازی انحصاری پلی استیشن وی آر 2 در سری محبوب هورایزن یعنی بازی Horizon Call of the Mountain کار نموده بود.

ییجی ژای (Yijia Zhai)، تحلیلگر Macquarie درباره این موضوع می گوید: قیمت بالای سخت افزار واقعیت مجازی به عنوان مانع اصلی برای توسعه فروش آن عمل می نماید. در حال حاضر، بازی های محدودی وجود دارند که از دستگاه های واقعیت مجازی پشتیبانی می نمایند و همین امر باعث عدم انگیزه بازیکنان برای خرید سخت افزار واقعیت مجازی می گردد. این محتوای محدود نیز دلیلی دارد - هزینه توسعه بازی های واقعیت مجازی به طور قابل توجهی بالاتر از عناوین معمولی است.

سونی همچنان در حال کار بر روی توسعه دامنه مواد موجود در هدست است و در ماه فوریه گفت که در حال آزمایش توانایی بازیکنان پلی استیشن وی آر 2 برای استفاده از این هدست در کامپیوترهای شخصی است.

منبع: Bloomberg

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی فراوری پلی استیشن وی آر 2 را به خاطر فروش کم موقتاً متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی فراوری پلی استیشن وی آر 2 را به خاطر فروش کم موقتاً متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید