شاسی بلند نو چری خبرساز شد، گزینه واردات به ایران؟، عکس

به گزارش فدایی داری، گجت نیوز نوشت: خودروساز چینی چری اقدام به رونمایی از شاسی بلند تانسوئو 06 کرد. این اس یو وی آفرودی چینی، طراحی متفاوتی با ترکیب المان های روز و قدیمی دارد.

شاسی بلند نو چری خبرساز شد، گزینه واردات به ایران؟، عکس

چری از نسخه بنزین سوز کراس اوور کامپکت تانسوئو 06 (Tansuo 06) در چین رونمایی کرد که پیش تر با نام رمز TJ-1 معرفی می شد. این خودرو که آفرودری از نوع سبک بر شمرده می گردد، با طراحی رترو متفاوت از طراحی مرسوم شاسی بلندهای امروزی، خودروسواران جوان تر را هدف گرفته است. لازم به ذکر است که تانسوئو 06 در بازار جهانی با نام جیکو جی 7 (Jaecoo J7) به عرضه می رسد. در ادامه جزئیات طراحی، مشخصات فنی و کابین این شاسی بلند چینی را مطالعه کنید.

جزئیات شاسی بلند آفرودی چری تانسوئو 06

طراحی و ابعاد

چری نوعی طراحی اصطلاحاً رترو را برای شاسی بلند تانسوئو 06 در نظر گرفته که ترکیبی از المان های روز و قدیمی را در خود جا داده است. این سبک طراحی را نه تنها در بازار چین از امثال تانک 300 گریت وال و هاوال بیگ داگ، بلکه از نمونه های خارجی نظیر لکسوس GX تازه معرفی شده و فورد برانکو دیده ایم.

قالب مربعی یا باکسی بدنه، جلوپنجره بزرگ با الگو مستطیلی و لوگو برجسته چری در مرکز، ستون های B و C شیب دار، سقف شناور و چراغ های سرتاسری عقب بعضی از ویژگی های مهم طراحی Tansuo 06 هستند. در مجموع احتمالاً طراحی این اس یو وی باب میل قشر جوان تری باشد که در پی شاسی بلندی با طراحی متمایز از بقیه نمونه های موجود در بازارند. طی چند سال اخیر هم ثابت شده است که این سبک طراحی رترو برای اس یو وی ها هواداران خاص خود را دارد.

جهت ارائه دیدی دقیق تر نسبت به ابعاد این شاسی بلند تازه چری باید گفت که دارای 4538 میلی متر طول، 1898 میلی متر عرض و 1680 میلی متر ارتفاع است. ضمن اینکه دو محور این خودرو چینی تازه در فاصله 2672 میلی متری از یکدیگر پیاده سازی شده اند.

امکانات کابین Tansuo 06

چری در مرکز داشبورد تانسوئو 06 یک نمایشگر شناور 13.2 اینچی برای سیستم اطلاعات و تفریح را قرار داده است. این خودروساز چینی پشت فرمان این خودرو هم صفحه آمپر دیجیتال ال سی دی تعبیه نموده و حتی یک نمایشگر هدآپ یا HUD جهت نمایش اطلاعات لازم در اختیار راننده گذاشته است. این درحالی است که در گذشته به جای دو نمایشگر مجزا، نمایشگری یکپارچه در کابین قرار گرفته بود. دو صفحه شارژ بی سیم برای گوشی هوشمند، سلکتور دنده جمع شدنی و دو جالیوانی هم بعضی از امکانات کنسول مرکزی اند.

مشخصات فنی چری تانسوئو 06

کراس اوور تانسوئو 06 نسخه بنزین سوز با اتکا به یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ توانایی فراوری قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر را دارد. نیرو محرکه این پیشرانه از طریق یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می گردد. نسخه پلاگین هیبرید این خودرو چینی با نام CD-M که در گذشته از آن رونمایی شده بود، نیرو محرکه خود را از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و 2 موتور الکتریکی تامین می نماید. البته به احتمال زیاد ابتدا نسخه بنزین سوز در بازار چین در دسترس قرار خواهد گرفت.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در فدایی داری مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "شاسی بلند نو چری خبرساز شد، گزینه واردات به ایران؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند نو چری خبرساز شد، گزینه واردات به ایران؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید