طرز تهیه لبو با نبات و با رنگ و طعم فراموش نشدنی

به گزارش فدایی داری، چغندر را می توان پخت و با آن لبو تهیه کرد. اما برای تهیه لبو معمولا از طعم دهنده های مختلفی مثل شکر، شیره و نبات می توان استفاده کرد. به طور کلی اضافه کردن چیزهای شیرین به لبو هم آن را خوشمزه می کند هم کمک می کند رنگ و لعاب بهتری داشته باشند. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه لبو با چاشنی عسل را مرور کرده بودیم و در ادامه می خواهیم طرز تهیه لبو با نبات را بررسی کنیم.

طرز تهیه لبو با نبات و با رنگ و طعم فراموش نشدنی

مواد لازم برای تهیه لبو با نبات

  • چغندر 1 کیلو
  • آب 7-8 پیمانه
  • نبات به اندازه لازم

طرز تهیه لبو با نبات

1. آماده کردن چغندر

اولین مرحله از طرز تهیه لبو قرمز با نبات در خانه درست مثل هر روش پخت لبو این است که چغندرها را خوب بشویید سپس بدون آن که پوستشان را بگیرید داخل قابلمه قرار دهید و رویش آب بریزید تا به مدت 2 ساعت بپزد.

2. اضافه کردن نبات

بعد از این که چغندرها پختند نوبت آن است که آن ها را از قابلمه خارج کنید و پوستشان را بگیرید و در نهایت مجدد داخل قابلمه که هنوز آب لبو در آن است بگذارید و نبات را هم اضافه کنید. در قابمله را ببندید و اجازه دهید نبات آب شود و شربت غلیظی باقی بماند. وقتی به این مرحله رسید لبوی شما آماده است. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه لبو

روش پخت لبو خیلی محدود است یعنی یا باید با آب آن را بپزید یا نهایتا در فر بگذارید تا بپزد. اما لبو را به هر روشی که درست کنید باید نکات تهیه بهتر آن را هم بدانید. بنابراین فوت و فن پخت لبو را در ادامه بخوانید.

دلیل استفاد از نبات برای تهیه لبو

برای شیرین کردن چغندر معمولا از شکر استفاده می شود اما می توانید عسل یا نبات را جایگزین کنید. یکی از مزیت های استفاده از نبات در تهیه لبو این است که طعم لبو را تعدیل می کند.

روش های خوش رنگ تر شدن لبوها

یکی از رازهای خوش رنگ شدن لبو و برای قرمز ماندن لبو هنگام پخت این است که پوست چغندرها را از ابتدا نگیرید و وقتی کامل پخت پوستش را بگیرید. البته اضافه کردن شکر یا نبات و حتی ریختن چند قطره سرکه هم در بهبود رنگ موثر است.

روش پخت سریع لبو

برای این که لبوی شما سریع تر آماده شود و به عبارتی چغندرها زودتر بپزند، می توانید از زودپز برای پخت استفاده کنید. اما حواستان باشد لبوهای سایز کوچک هم زود می پزند پس در انتخاب چغندر حتما چغندرهای کوچک تر یا میانه را انتخاب کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه لبو قرمز در زودپز را بررسی کرده بودیم، می توانید آن را با جزییات بخوانید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه لبو با نبات و با رنگ و طعم فراموش نشدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لبو با نبات و با رنگ و طعم فراموش نشدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید