دلیل و درمان گردن درد

به گزارش فدایی داری، کشیدگی ها و رگ به رگ شدن ها ممکن است پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، از بین بروند. در صورت مراقبت و استراحت کافی، نیازی به استفاده از دارو نمی باشد.

دلیل و درمان گردن درد

فدایی داری | در پشت گردن هر فرد مهره های گردنی وجود دارد که در میان آن حلق، نای و مری قرار گرفته اند.

به گزارش فدایی داری به نقل از مدیکال نیوز تودی، این مقاله، درباره درد های ناگهانی و شدید، بعلاوه مسائل و صدمه های که در گردن اتفاق می افتد و درد هایی که ناشی از مسئله ای در عضوی دیگر هستند، شرح می دهد.

درمان و علت های شایع گردن درد

معمولا باید شرحاتی برای گردن درد وجود داشته باشد. در غیر این صورت، اگر تا به حال دچار هیچ آسیب اولیه و یا بیماری نشده اید، ممکن است دچار یکی از مسائلی که در پایین بیان شده اند، دچار شده باشید، عبارتند از:

رگ به رگ شدن و یا کشیدگی

در حالتی بد بودن، آن هم برای مدت زمان طولانی

مسائل طولانی مدت در استخوان ها و ستون فقرات

بعد از انجام فعالیت های بدنی، ممکن است بعضی از عضلات و یا رباط های گردن دچار کشیدگی شوند. به ویژه اگر فرد، این فعالیت تازه را تازه شروع نموده باشد.

درمان اولیه برای کشیدگی عضلات گردن همچون سایر عضلات شامل گام های است که عبارتند از:

متوقف کردن فعالیت تا زمانی که درد کاهش یابد

استراحت کردن

استفاده از یخ، یخ به کاهش درد و التهاب یاری بسیاری می نماید

کشیدگی ها و رگ به رگ شدن ها ممکن است پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، از بین بروند. در صورت مراقبت و استراحت کافی، احتیاجی به استفاده از دارو نمی باشد. اما، اگر گردن درد در طول یک تا دو هفته کاهش نیافت و عوامل بهبودی در فرد مشاهده نشد، در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

زمانی که پزشک یک علت اساسی و خاصی را برای منشا درد پیدا نکند، ممکن است بیان کند، علت جدی برای درد وجود ندارد و سپس انجام کارهای زیر را توصیه کند که عبارتند از:

حرکت دادن آرام عضلات

انجام حرکات کششی حتی در موقعیت نشسته.

ماساژ و فیزیوتراپی

مصرف داروهای مسکن

گردن درد و یا اسپاسم عضلانی

یک مشکل بالقوه ای که می تواند باعث ایجاد اسپاسم عضلانی و یا گردن درد گردد، پیچیدگی رگ های گردن است. این مشکل، معمولا با داروهای مسکن، استراحت و مراقبت بهبود می یابد.

زمان بهبودی اسپاسم گردن، معمولا تا چند روز طول می انجامد. در این صورت، فرد باید از انجام فعالیت هایی نظیر رانندگی اجتناب نمایند، زیرا قادربه حرکت گردن به سمت چپ و راست نمی باشند.

گردن درد همراه با بی حسی و ضعف

رادیکولوپاتی به شرایطی گفته می گردد، که ریشه عصبی به علت تحت فشار بودن، در حال خارج شدن از نخاع است. البته با یاری پزشکان می توان این مسئله را کنترل کرد.

دردهای تیرکشنده، معمولا در قسمتی از اندام های مربوط به درد رادیکولر، یعنی بازو و شانه اتفاق می افتند. این در حالی است که، در بافت و پوست گردن، خواب رفتگی، بی حسی و ضعف عضلانی احساس می گردد.

البته، همه این علائم اغلب ناشی از مشکل رادیکولوپاتی نیستند، اگرچه، در هر دو شرایط تشخیص پزشک احتیاج است.

گردن درد شدید

در بعضی موارد، گردن درد می تواند ناشی از یک شرایط جدی باشند.

مسائل قلبی نظیر حملات قلبی، می تواند باعث درد در نواحی گردن می شوند. در صورت مشاهده علائم زیر به پزشک مراجعه کنید:

درد قفسه سینه که همراه با فشار و یا تنگی نفس است

درد شدید در قفسه سینه

تنفس سخت

مسائل جدی قلب، می توانند باعث بروز درد بازو، شانه و سینه شوند.

عفونت های شدید در بدن یکی دیگر از مسائلی است که نتیجه آن می تواند سبب گردن درد گردد. این نیز ازجمله مسائلی است که احتیاجمند مراجعه فرد به پزشک است. عفونت های جدی مانند مننژیت نیز به وسیله این علائم شناخته می شوند:

تب

احساس ناخوشایندی به همراه درد و خستگی مفرط

این عفونت ها می توانند منجر به بروز درد در گردن شوند.

آسیب های شدید

حادثه ای که منجر به صدمه ای شدید در گردن گردد، باید بلافاصله مورد معاینه و آنالیز پزشک قرار گیرد، حتی اگر این آسیب ها، با درد همراه نباشد.

برای مثال می توان به صدماتی نظیر آسیب های که در حین ورزش و یا زمین خوردن افراد مسن اتفاق می افتند، اشاره نمود. بعضی افراد بیشتر از بقیه در معرض این آسیب ها قرار دارند، اما در صورت بروز مشکل برای افراد سالم، همچنان آنالیز مورد احتیاج است.

مسائل طولانی مدت

بعضی افراد به علت اینکه، برای مدت زمان طولانی دارای مسائلی، از جمله پوکی استخوان و آرتروز هستند، دچار گردن درد می شوند. هرگونه مسئله ای که برای مدت زمان طولانی فرد را درگیر و کلافه نموده باشد، احتیاجمند مراجعه فرد به پزشک است.

منبع: medicalnewstoday

ترجمه: وب سایت فدایی داری

منبع: فرادید

به "دلیل و درمان گردن درد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل و درمان گردن درد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید