فارسی شیرین ترین زبان و منحصربه فرد است

به گزارش فدایی داری، ویلین دنگ، در گفت وگو با خبرنگاران عنوان نمود: شناخت شاعران نام آشنای ایران تنها به وسیله خواندن آثار فاخر آنها میسر می گردد و یادگیری زبان فارسی از این جهت مهم است که یک شخص خارجی غیر مسلط به زبان فارسی بخواهد آثار ادبیات کهن فارسی را بخواند، بفهمد و درک کند، بنابراین شناخت عمیق شاعران ایرانی تنها به وسیله خواندن اشعار آنها به زبان فارسی امکان پذیر است زیرا ترجمه آثار مختلف ادبای ایرانی به زبان های مختلف دنیا نمی تواند روح اصلی این آثار را که به زبان فارسی است را به دیگران منتقل کند.

فارسی شیرین ترین زبان و منحصربه فرد است

وی با تأکید بر اینکه فارسی شیرین ترین زبان دنیاست، اضافه کرد: در دنیا زبان های مختلفی برای یادگیری وجود دارد، اما زبان فارسی به علت داشتن آواهای زیبا و دلنشین، زبانی متفاوت از سایر زبان های زنده دنیاست، بنابراین خواندن آثار شاعران بلند آوازه ایرانی به زبان اصلی یک چیز دیگر است و به نظر من زبان آموزان فارسی افراد خوشبختی هستند.

ویلین دنگ تاکید نمود: آموزش زبان فارسی یکی از را ه های پاسداشت و نگهداری زبان شیرین فارسی در دنیا است.

این دانشجوی رشته مطالعات خاورمیانه در دانشگاه پکن تاکید نمود: مهم است که فارسی آموزان معنای ادبیات را در زبان فارسی درک نمایند و به نظر من یک زبان آموز فارسی باید به شناخت ادبیات کهن فارسی در کنار ادبیات معاصر کلاسیک بپردازد.

وی درباره اهمیت یادگیری زبان و ادبیات فارسی اضافه کرد: امروز با توجه به پیشرفت های ایران در دنیا در زمینه تمام رشته های علوم انسانی و علمی، هوافضا، پزشکی و سایر رشته ها، برای خواندن مقالات علمی دانشمندان ایرانی حتما باید به زبان فارسی مسلط باشیم. به نظر من ایران کشوری مهم در منطقه خاورمیانه و دنیا است و یادگیری زبان فارسی یک امتیاز ویژه برای مردم سایر کشورها محسوب می گردد. شناخت عمیق کشور و مردم مهربان ایران تنها به وسیله زبان مادری این کشور که زبان فارسی است میسر است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فارسی شیرین ترین زبان و منحصربه فرد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارسی شیرین ترین زبان و منحصربه فرد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید