فایل اکسپلورر ویندوز 11 بالاخره دسترسی به تب ها را فراهم می نماید

به گزارش فدایی داری، بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده، مایکروسافت در حال آزمایش اضافه کردن تب در فایل اکسپلورر ویندوز 11 است. به همین دلیل، یک افشاگر مطرح به نام رافائل ریورا خبر داده که مایکروسافت این قابلیت بسیار کاربردی را در بیلد 22572 ویندوز 11 اضافه نموده که کاربران می توانند از آن بهره ببرند. قابلیت تب فایل اکسپلورر در ویندوز 11 به کاربران این اجازه را می دهد تا چندین پوشه را در یک پنجره باز نمایند.

فایل اکسپلورر ویندوز 11 بالاخره دسترسی به تب ها را فراهم می نماید

باید خاطر نشان کنیم که در ابتدا مایکروسافت این قابلیت بسیار مطلوب را برای نسخه پیش نمایش ویندوز 10 ارائه کرد. این قابلیت کاربران را قادر می ساخت تا در فایل اکسپلورر تب های مختلفی را باز نمایند. اما به دلایل نامشخصی این شرکت این قابلیت را لغو کرد و در نسخه نهایی ویندوز 10 آن را عرضه نکرد. با این حساب به نظر نمی رسد که مایکروسافت برای اضافه کردن این قابلیت احتیاج به بازطراحی فایل اکسپلورر در ویندوز 11 داشته باشد.

فایل اکسپلورر از زمان ویندوز 95 وجود داشته و در طی سال ها طراحان زیادی سعی کردند تا نسخه بهبودیافته تر و پیشرفته تری از آن را در اختیار کاربران قرار دهند. در حالی که مایکروسافت قابلیت ها و ویژگی های مختلفی را به فایل اکسپلورر در ویندوز 11 اضافه نموده، یک توسعه دهنده فراتر از این ها گام برداشته و اپلیکیشن تازه اکسپلورر را در دسترس کاربران قرار داده است. برنامه Files که در استور ویندوز قابل دسترس است، از قابلیت اضافه کردن تب ها به همراه بسیاری از ویژگی های مدرن دیگر پشتیبانی می نماید.

در ادامه فرایند اضافه کردن قابلیت های تازه به ویندوز 11، پیش تر دیدیم که مایکروسافت یک نشانگر صدای تازهی را برای این سیستم عامل در نظر گرفته است. در این مورد باید بگوییم نوار سیاهی که هنگام تنظیم صدای سیستم با استفاده از صفحه کلید یا دستگاه دیگر ظاهر می گردد، در ابتدا در ویندوز 8 و در سال 2012 معرفی گردید و اکنون با استفاده از این نشانگر مدرن که در ویندوز 11 از آن استفاده خواهد شد، دیگر خبری از آن نوار سیاه رنگ تنظیم صدا نخواهد بود. مایکروسافت آن را با یک نشانگر اندازه صدا جایگزین می نماید که با طراحی کلی ویندوز 11 مطابقت دارد. در کنار این تغییر طراحی، مایکروسافت بعلاوه اجازه آزمایش یک طراحی تازه پنجره تماس را در برنامه Your Phone در ویندوز 11 می دهد.

بد نیست یادآوری کنیم تازهترین نسخه سیستم عامل ویندوز، یعنی ویندوز 11 اوایل تابستان سال جاری از سوی مایکروسافت منتشر شد که از قابلیت های کاربردی تازهی بهره می برد که در ویندوزهای قبلی ممکن نبود. اگر از کاربران ویندوز 10 هستید، احتمالا می دانید که این سیستم عامل از دسکتاپ های مجازی یا طبق بیان مایکروسافت دسکتاپ ها پشتیبانی می نماید اما در ویندوز 11 استفاده از آن ها راحت تر و در دسترس تر شده است. به طور پیش فرض پس از نصب سیستم عامل تازه، یک دکمه با دو مستطیل سیاه و سفید در نوار وظیفه یا تسک بار دیده خواهد شد. نشانگر را روی آن قرار دهید و روی New Desktop کلیک کنید تا فضای کاری بیشتری در اختیار داشته باشید.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ

به "فایل اکسپلورر ویندوز 11 بالاخره دسترسی به تب ها را فراهم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایل اکسپلورر ویندوز 11 بالاخره دسترسی به تب ها را فراهم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید