فعالیت مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز تهدیدکننده است

به گزارش فدایی داری، سخنگوی صنعت برق میزان مصرف برق مراکز غیرمجاز فراوری رمز ارز را حدود 900 تا 1200 مگاوات دانست و گفت: فعالیت مراکز استخراج رمز ارز به صورت غیرمجاز سال جاری بسیار برای صنعت برق تهدید کننده است.

فعالیت مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز تهدیدکننده است

به گزارش گروه مالی فدایی داری، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: روز گذشته مصرف برق کشور به 49 هزار و 700 مگاوات رسید که بیش از 6000 مگاوات نسبت به روز مشابه سال گذشته بیشتر بود.

وی اضافه کرد: این میزان افزایش مصرف، معادل مصرف برق در 6 استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است که رقم قابل توجهی است.

سخنگوی صنعت برق توضیح داد: این میزان افزایش مصرف، در شرایطی که کم بارشی و محدودیت ظرفیت فراوری برق داریم، فشار زیادی را نیروگاه های ما و شبکه برق کشور برای تأمین برق تحمل می نمایند که از همه مردم می خواهم که در مصرف برق رعایت نمایند.

وی ادامه داد: تقریبی که مراکز علمی خارج از کشور در مورد مصرف برق ماینر ها و مراکز استخراج رمز ارز زده اند به این صورت است که حدود 15 هزار مگاوات صرف مصرف برق این مراکز می گردد که از این رقم با توجه به اینکه تخمین زده می گردد 8 تا 10 درصد از این میزان در ایران مصرف می گردد، حدود 1500 از افزایش 6000 مگاواتی مصرف برق مربوط به مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه مشترکانی که از وزارت صمت مجوز دارند و اقدام به خرید انشعاب به صورت قانونی نموده اند حدود 200 مگاوات مصرف برق دارند، گفت: بقیه مصرف برق مراکز استخراج رمز ارز غیر مجاز است.

وی اضافه کرد: تا روز گذشته ما 352 مگاوات مصرف برق توسط مراکز غیرمجاز را کشف کردیم و پیش بینی ما این است که 900 تا 1200 مگاوات دیگر مصرف برق توسط مراکز غیرمجاز فراوری رمز ارز در حال اجرا است.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه فعالیت مراکز استخراج رمز ارز به صورت غیرمجاز سال جاری بسیار برای صنعت برق تهدید نماینده است، گفت: ما در حال شناسایی مراکز غیرمجاز فراوری رمز ارز هستیم و حتما با کسانی که از شبکه برق کشور به صورت غیرقانونی استفاده نمایند، برخورد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فعالیت مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز تهدیدکننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز تهدیدکننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید