فیلم جدید نولان مردم را به سالن ها برمی گرداند؟

به گزارش فدایی داری، استودیوی برادران وارنر به عنوان تولیدکننده و توزیع کننده فیلم سینمایی انگاشته به کارگردانی کریستوفر نولان پیش بینی می کرد که این تریلر اکشن یکی از پرفروش ترین فیلم های تابستان سال جاری باشد اما شرایط پیش آمده در دنیا باعث شده این استودیو هم مانند سایر استودیوهای عظیم توزیع کننده فیلم منتظر باز شدن سالن های سینما در فصل تابستان و پشت سر گذاشتن شرایط کنونی بماند.

فیلم جدید نولان مردم را به سالن ها برمی گرداند؟

انگاشته اولین اثر نولان پس از ساخت فیلم سینمایی دانکرک در سال 2017 است. قرار بود انگاشته در هفدهم ماه جولای اکران گردد. بلاک باستر های دیگر که انتظار می رفت قبل از فیلم نولان آغاز به اکران نمایند تاریخ های جدیدی را برای پخش آثار خود برگزیده اند اما تاریخ اکران فیلم نولان با اصرار خود او فعلا بدون تغییر باقی مانده است. حال سایر استودیوهای توزیع نماینده در انتظار معین سرنوشت فیلم نولان هستند تا تعیین گردد چه زمانی مردم می خواهند یا به طور کلی می توانند به سالن های سینما برگردند.

در حال حاضر اکران فیلم سینمایی زن شگفت انگیز 1984 از دیگر فیلم های عظیم تابستانی برادران وارنر از اکران ماه ژوئن به چهاردهم ماه آگوست منتقل شده است. همچنین دیزنی اکران فیلم هایی چون مولان و بیوه سیاه را به ترتیب از 27ام ماه مارس و اول ماه می به 24ام ماه جولای و 6ام ماه نوامبر موکول نموده. تاریخ اکران فیلم باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار محصول استودیوی پارامونت نیز از 31ام ماه جولای به 7ام ماه آگوست تغییر نموده است. به این ترتیب باید فیلم انگاشته را اثری بدانیم که قرار است تابستان سال جاری یک تنه به دل ریسک های ناشی از کرونا بزند.

اما وضع سالن ها از چه قرار است؟ به هر حال سالن ها در بعضی ایالت های آمریکا که مشاغل ضروری اجازه فعالیت پیدا نموده اند در حال بازگشایی هستند اما برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی در زمان پخش فیلم ها تعداد افرادی که در هر سانس اجازه ورود دارند محدود شده است. مارک زورادی مدیرعامل گروه سینمایی سینمارک در نیمه ماه آوریل به تحلیل گران درباره ادامه شرایط بسته بودن سالن های سینمایی گفته بود که به تدریج سالن های بیشتری تا چندماه دیگر باز می شوند و سپس هم زمان با رسیدن به فیلم های پرفروش و سرگرم نماینده مانند فیلم سینمایی انگاشته شرایط تا بیشترین حد ممکن به شرایط نرمال نزدیک خواهد شد. زورادی اضافه می نماید که نمی توان با اطمینان کامل شرایط را پیش بینی کرد ولی طبق برنامه ریزی ها قرار است بین یک تا سه ماه آینده سالن های سینمایی دوباره آغاز به کار نمایند.

اما از سوی دیگر باب چاپک و باب بکیش مدیرعامل های دیزنی و شرکت ویاکوم سی بی اس (شرکت مادر استودیوی پارامونت) در روزهای گذشته گفته اند که با اظهار نگرانی تحلیل گران در خصوص تاریخ های جدید اکران روبرو شدند. مدیرعامل جدید ای تی اندتی (شرکت مادر استودیوی برادران وارنر) و مدیرعامل سابق وارنرمدیا جان استنکی نیز پیش تر با این نگرانی ها از سوی تحلیل گران روبرو شده بود. در واقع مساله اینجاست که حتی اگر به طور ناگهانی مردم بخواهند برای تماشای فیلم به سینما بروند اما این امکان برای حضور همه آن ها وجود نداشته باشد برادران وارنر، دیزنی و پارامونت صدها میلیون دلار ضرر خواهند کرد. با این اوصاف آیا اکران فیلم جدید نولان در تابستان واقعا عقلانی است؟

چاپک معتقد است پاسخ این سوال یک هفته قبل از اکران فیلم سینمایی مولان تعیین خواهد شد. همانطور که اشاره شد مولان 24 جولای یعنی یک هفته پس از فیلم سینمایی انگاشته اکران می گردد. چاپک خوش بین است اما بکیش کمی محتاط تر از او است. این مدیر به تحلیل گران گفته تیمش درحال آنالیز بازار است تا ببیند پس از اکران فیلم انگاشته تعادل کافی در بازار برقرار می گردد تا ضمانتی برای اکران فیلم باب اسفنجی در تاریخ 7 ماه آگوست وجود داشته باشد یا نه. بکیش افزوده در حال حاضر خیلی زود است که با قاطعیت بگویند فیلم در آن تاریخ اکران خواهد شد یا نه.

اما مدیری که احتمالا در این ماجرا به شکل قابل توجهی تاثیرگذار است استنکی خواهد بود. او اظهار داشته که وارنرمدیا زمانی تمام گزینه ها را آنالیز می نماید که سالن های سینما آغاز به کار نمایند. در حال حاضر شرکت زیرمجموعه وارنرمدیا یعنی استودیوی برادران وارنر انیمیشن اسکوب را به طور کلی از چرخه اکران سینمایی خارج نموده و از 15 می بر اساس تقاضا به صورت ویدیویی در دسترس مخاطبان قرار می دهد. این اثر سپس به اچ بی او مکس منتقل خواهد شد. روشی که بسیاری از استودیوها درحال آنالیز آن هستند و صاحبان سالن های سینما را هم حسابی نگران نموده است. استنکی می گوید جلب اعتماد مردم نه فقط برای رفتن به سینما بلکه برای بازگشتن به حالت عادی مساله ای است که باید دید چگونه پیش می رود.

موضوعی که برای هالیوود به سوالی عظیم تبدیل شده این است که آیا مردم با وجود محدودیت های سنگین حاضرند در تابستان به شکل گسترده از خانه بیرون آمده و به سینما بروند؟ اخیرا با باز شدن سه سالن در شهر سن آنتونیو مطابق با گزارش هالیوود ریپورتر حدود 3000 نفر در یک هفته به سینما رفتند. در این گزارش آمده است این نتیجه می تواند به بعضی مدیران اجرایی احساس اطمینان دهد.

با این حال جمعیت مورد بحث قطعا مورد رضایت استودیوی برادران وارنر و فیلمی همپون انگاشته نیست که هزینه ساختش بیشتر از 200 میلیون دلار بوده است. اگر سالن های زنجیره ای عظیمی مثل ای ام سی و رگال که بخش عظیمی از مجموعه های پردرآمد باکس آفیس داخلی را تشکیل می دهند در شهرهای لس آنجلس و نیویورک باز نشوند معقول تر است که برادران وارنر اکران انگاشته را به تاخیر انداخته و آن را به زمان دیگری در سال 2020 یا 2021 موکول کند؛ حتی اگر چنین تصمیمی برخلاف نظر کارگردان فیلم کریستوفر نولان باشد. بر اساس گفته ریچارد گلفند مدیرعامل شرکت آی مکس در حال حاضر هیچ کس به اندازه نولان در کوشش برای بازگشایی دوباره سالن های سینما و نمایش فیلم خود نیست.

به هر حال موضوع مهم تر پشت تمام این سوال و جواب ها از مدیران اجرایی این است که آیا رفتار مصرف نماینده به اندازه کافی تغییر نموده است که کوشش برای اکران فیلم هایی که طبق روال عادی حدود 1 میلیارد دلار در سراسر دنیا درآمدزایی دارند در تابستان نتیجه معقولی داشته باشد یا اینکه محاسبات اشتباه از آب درمی آیند. موضوعی که ظاهرا برای هیچ کدام از عظیمان هالیوود روشن نیست. برای مثال دیزنی در گزارشی که اواسط ماه مارس درباره وقایع پیش بینی نشده دارای اهمیت به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه نموده به سهامداران خود هشدار داده است که شرکت نمی تواند پیش بینی کند تاثیر تغییر رفتار مصرف نماینده پس از اکران فیلم ها چگونه خواهد بود.

به این ترتیب به نظر می رسد اکران فیلم جدید کریستوفر نولان می تواند به بسیاری از پرسش های پیچیده صنعت سینما در روزها و ماه های اخیر پاسخ دهد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "فیلم جدید نولان مردم را به سالن ها برمی گرداند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم جدید نولان مردم را به سالن ها برمی گرداند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید