مهلت سه ماهه برای مدیریت مجتمع ایثار

به گزارش فدایی داری، استاندار فارس بر اهمیت توجه به مسائل و مسائل خانواده های شهدا و ایثارگران و استفاده از همه ظرفیت ها در راستای تکریم آن ها تاکید کرد.

مهلت سه ماهه برای مدیریت مجتمع ایثار

فدایی داری شیراز - محمد هادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت با ارائه چند پیشنهاد، استفاده از همه ظرفیت های موجود جهت تکریم خانواده شهدا و ایثارگران و رسیدگی به مسائل و مسائل آن ها را ضروری دانست.

او با اشاره به لزوم رسیدگی به بحث سلامت پدران و مادران شهدا که سن آن ها رو به افزایش است، گفت: مصوباتی جهت بررسی و رفع نیاز های این خانواده ها باید اجرایی شود.

ایمانیه با اشاره به بازدید از مجتمع ایثار واقع در باغ جنت گفت: طی بازدیدی که اخیرا از این مجتمع داشتم، نسبت به نحوه اداره آن گلایه هایی وجود دارد و مشخص است که از 90 درصد ظرفیت های آن استفاده نمی شود لذا با توجه به اینکه این شرایط به لحاظ شرعی، قانونی و اخلاقی مناسب نیست طی مهلتی سه ماهه باید نسبت به بهبود شرایط و استفاده 80 درصدی از امکانات این مجتمع اقدام شود و اگر این اتفاق رخ ندهد می توان مدیریت را به یک موسسه توانمند دیگر واگذار کرد.

استاندار فارس همچنین از آمبولانس های در اختیار خانواده های جانبازان انتقاد کرد و خواستار تخصیص اعتبار جهت خرید آمبولانس های نو و همچنین اتوبوس های درون شهری شد.

او در ادامه خانه دار شدن خانواده ایثارگران را یکی از مهم ترین مباحث این قشر بیان نمود و اضافه نمود: برای بحث مسکن با تمام ظرفیت به میدان خواهیم آمد تا پس از چهار سال که طرح جهش ملی مسکن اجرا شد، خانواده ایثارگری بدون خانه نباشد.

بحث اشتغال ایثارگران از دیگر مواردی بود که دکتر ایمانیه به آن اشاره کرد و گفت: لازم است شرایط اشتغال در بخش خصوصی برای افراد جویای شغل فراهم شود؛ در این راستا سرمایه گذاری موسسه کوثر که زیرمجموعه بنیاد شهید است می تواند بسیار موثر باشد.

او در ادامه با اشاره به بازدیدی از نمایشگاه نوشت افزاری در تهران بر تهیه نوشت افزارها، انیمیشن ها و کارتون های ویژه کودک و نوجوان با در نظر گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: استان فارس می تواند با تولید این آثار نقش مهمی در شکل گیری فرهنگ ایثار و شهادت در فکر بچه ها و نوجوانان داشته باشد.

او همچنین بر تکمیل شدن تجهیزات پزشکی مورد نیاز خانواده های شهدا و ایثارگران و تولید این تجهیزات در استان فارس اشاره و بر قابلیت انعقاد قرارداد با بیمه ها تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین بر اضافه نمودن برش فرهنگ ایثار و شهادت در نقشه برش فرهنگی توسعه فرهنگی استان، لزوم اتمام گلزار های شهدا در همه شهرستان های استان تا سال 1402، استفاده از صندوق مسئولیت های اجتماعی که سال آینده در استان تاسیس خواهد شد و استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه علوم پزشکی در مرکز توانبخشی بنیاد و آموزش به دانشجویان در این مرکز که دارای امکانات بسیاری است تاکید کرد.

ایمانیه همچنین اختصاص یک باغ خانواده به خانواده شهدا با فضاسازی خاص استفاده از تندیس شهدا و ... را لازم دانست که با همکاری شهرداری اجرایی خواهد شد.

او در سرانجام بر بیمه شدن خانواده های شهدای فاطمیون نیز اشاره کرد و مزین شدن سالن های سازمان ها و ادارات به نام شهدا و نوشتن زندگینامه کوتاهی از آن ها را لازم و ضروری دانست.

فدایی داری فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مهلت سه ماهه برای مدیریت مجتمع ایثار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت سه ماهه برای مدیریت مجتمع ایثار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید