همه با این سس عاشق میگو می شوند

به گزارش فدایی داری، اگر از وعده قبلی غذایتان مقداری پلوی سفید به جای مانده است و مقداری هم میگو در فریزر دارید، در مدت زمان حدود یک ساعت برای آن خورش درست کنید.

همه با این سس عاشق میگو می شوند

ممکن است بچه ها از خوردن میگو علی رغم خواص بسیار زیاد امتنا کنند، اما با این دستور پخت و این سس حتمن به میگو علاقه مند خواهند شد.

1. میگوها را پاک کنید. فقط اگر می خواهید میگوها نمای زیباتری داشته باشند، پوسته سخت دم آنها را نکنید.

2. یک پیرکس یا ظرف گود سرامیکی مخصوص مایکروفر آماده کرده و روغن زیتون، کره، پیاز و سیر را در آن بریزید و با حداکثر قدرت و همچنین در بسته، چهار دقیقه حرارت دهید. در طول این مدت یک بار مواد را هم بزنید.

3. آبلیمو، گوجه فرنگی، رب گوجه، شکر، نمک و فلفل و نیمی از جعفری را به مواد اضافه کنید و مدت 15 دقیقه یا تا زمانی که سس غلیظ شود، بدون در با حداکثر قدرت مایکروفر حرارت دهید. در مدت پخت یکی دو بار مواد را هم بزنید.

4. میگوها را به این سس اضافه کنید و با قدرت میانه (55 درصد قدرت)، ده دقیقه یا تا زمانی که میگوها تغییر رنگ پیدا کنند حرارت دهید. البته این بار باید در ظرف را ببندید.

5. وقتی که از پخت میگوها مطمئن شدید، آن را در ظرفی بکشید و باقیمانده جعفری را روی آن بریزید. این خوراک را می توانید با نان یا همراه پلو به صورت خورش میل کنید.

مواد لازم برای چهار نفر

40 عدد میگوی میانه

2 ق س روغن زیتون

50 گرم کره

یک عدد پیاز قرمز میانه

(ریز خرد شود)

3 حبه سیر (رنده شود)

2 ق س آبلیموترش

3 عدد گوجه فرنگی درشت

(پوست کنده و ریز خرد شود)

2 ق س رب گوجه فرنگی

2 /1 ق چ شکر

2 ق س جعفری خرد شده

به اندازه لازم نمک و فلفل

منبع: همشهری آنلاین

به "همه با این سس عاشق میگو می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه با این سس عاشق میگو می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید