پیش بینی کاهش دما و افزایش دوباره مصرف گاز از اواسط هفته آینده

به گزارش فدایی داری، کارشناس مرکز کنترل گاز کشور گفت: پیک مصرف در ابتدای هفته جاری را پشت سر گذاشتیم و وارد یک دمای متعادلی شدیم که حدس می زنیم در چند روز آینده مصرف ثابت بماند؛ اما در اواسط هفته آینده مجدداً یک کاهش دمایی داریم و افزایش مصرف را پیش بینی می کنیم.

پیش بینی کاهش دما و افزایش دوباره مصرف گاز از اواسط هفته آینده

به گزارش تسنیم، ایزدبخش، کارشناس مرکز کنترل گاز کشور در مورد آخرین شرایط مصرف گاز گفت: در زمان حاضر حدود 75 درصد از گاز فراوریی کشور در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده مصرف می گردد که نسبت به ابتدای ماه حدود 14 درصد افزایش مصرف در این بخش ها داشتیم.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر استان تهران با حدود 130 میلیون مترمکعب رتبه اول را در مصرف گاز دارد و بعد از آن استان خراسان رضوی درحدود 55 میلیون، استان اصفهان در حدود 44 میلیون و آذربایجان شرقی در حدود 40 میلیون مترمکعب مصرف در این بخش داشتند.

کارشناس مرکز کنترل گاز کشور توضیح داد: پیک مصرف در ابتدای هفته جاری را پشت سر گذاشتیم و وارد یک دمای متعادلی شدیم که حدس می زنیم در چند روز آینده مصرف ثابت بماند؛ اما در اواسط هفته آینده مجدداً یک کاهش دمایی داریم و افزایش مصرف را پیش بینی می کنیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ما حداکثر فراوری را داریم و بعلاوه حداکثر انتقال گاز در حال اجرا است، در بخش توزیع هم ما حداکثر توزیع را داریم؛ ولی این در واقع منوط به این است که هموطنان عزیز در مصرف گاز صرفه جویی نمایند و استفاده از دمای 18 تا 21 درجه در منزل را مدنظر قرار دهند تا به ثبات شبکه و پایداری آن یاری نمایند.

منبع: فرارو

به "پیش بینی کاهش دما و افزایش دوباره مصرف گاز از اواسط هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی کاهش دما و افزایش دوباره مصرف گاز از اواسط هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید